Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg har nylig født mitt første barn og kom hjem fra sykehuset i går (vi var der 3 dager). Følte på sykehuset at alt gikk fint, babyen hadde godt sugetak på brystet og var ivrig.. helt til vi kom hjem. Siste dagen på sykehuset var litt stress og ammingen ble avbrutt for undersøkelse av barnelege osv, da vi kom hjem ble det full stopp. Han gaper mot bryst men kaver veldig, vil ikke ta sugetak lenger. Har håndmelket det lille jeg kunne får å prøve å friste uten hell.. nå har det gått et døgn med mye prøving, jeg føler meg som tidenes verste mamma og føler at ungen sulter i hjel. Skal jeg bare dra å kjøpe MME med en gang? Til jeg eventuelt får pumpet i gang produksjonen..

Anonymkode: 777b3...577

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, heller en mett unge enn at man på liv og død skal bare amme. Mange som må del amme f.eks fordi melka ikke er kommet godt nok igang osv. jeg ammet og i tillegg lagde jeg mme flaske, og babyen drakk rett etter amming, altså  baby var fortsatt sulten etter amminga. 

Anonymkode: 0073b...97a

• Liker 1
Skrevet

Prøv å gå mens du ammer! Det tipset fikk jeg av en venninne, det reddet det for meg. Hun måtte gå hele ammeøktene en periode, jeg kunne sette meg ned etter noen minutter. Ellers anbefaler jeg ammehjelpen på det varmeste (❤️), og ammehjelpsgruppen på facebook. Ammehjelpen kan du sende mail til, de er fantastiske. Bare ikke still samme spørsmål på mail og i Facebook-gruppa for å unngå at to ulike ammehjelpere sitter opptatt med samme spørsmål😊 Helsestasjonen kan ofte og hjelpe. Ta kontakt med noen i dag, det å få god stimulus av brystene nå har betydning for seinere melkeproduksjon. Lykke til, og gratulerer så mye med babyen❤️

(Dette er tips hvis du ønsker å amme, altså)

Anonymkode: 5ed82...d09

• Hjerte 1
Skrevet

Du kan kontakte barsel på sykehuset du fødte, de har fortsatt ansvar for deg. Gjør det i dag. 

Anonymkode: 95ab3...99c

• Liker 2
Skrevet

Viktig tillegg: du er en supermamma og den beste mammaen ungen din kunne hatt! 

Anonymkode: 5ed82...d09

Skrevet

Enig, be om å få komme inn på barsel og få ammeveiledning. Ikke spør OM du kan få komme, ring og si at du trenger å komme inn i dag.

I tillegg kan du ta kontakt med helsestasjonen din. Helsesykepleier og jordmor kan komme på hjemmebesøk og gi veiledning. De har også egne ammeveiledere. Men for asap hjelp er det barsel som gjelder.

PS det er ikke et nederlag om du ikke får til ammingen, men det er dumt om det ikke går bare fordi du ikke fikk god nok hjelp tidsnok!

Anonymkode: afc9d...db8

Skrevet

Takk til alle som tok seg tid til å lese og svare!! 
Mannen ringte til helsestasjonen tvert de åpnet, så dro han å kjøpte morsmelkerstatning. Jordmor kom litt utpå dagen og vi fikk lagt en plan for å øke produksjonen min og for å få babyen mer interessert! Nå har han fått spist seg god og mett og vi er alle mer rolige og fornøyde💙 

-TS

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk til alle som tok seg tid til å lese og svare!! 
Mannen ringte til helsestasjonen tvert de åpnet, så dro han å kjøpte morsmelkerstatning. Jordmor kom litt utpå dagen og vi fikk lagt en plan for å øke produksjonen min og for å få babyen mer interessert! Nå har han fått spist seg god og mett og vi er alle mer rolige og fornøyde💙 

-TS

Så bra! Det er så tøft å stå i alene så bra at dere fikk kyndig hjelp 😊

Anonymkode: 30c57...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...