Gjest Osenua Skrevet 27. november 2023 #1 Skrevet 27. november 2023 Da har tiden endelig kommet for meg. Jeg sitter å planlegger Tinder profilen min men må spør om litt råd her. Alt er til rede bortsett fra èn ting.....bioen. Jeg ser så mye negativt snakk om apper, og at de nesten bare blir brukt til ONS og andre kortvarige greier som jeg ikke er interessert i. Og da er spørsmålet: hva skal jeg skrive i bioen for å få folk til å skjønne at jeg er en genuin fyr som er ute etter noe genuint og langvarig? Det er veldig viktig for meg at dette kommer klart frem i bioen på en kort og elokvent måte. Fordi jeg har ikke følelsen av at mesteparten av folk på Tinder er ute etter noe stuerent i dag. Og jeg føler at desse har i stor grad ødelagt for oss som ønsker noe seriøst. Jeg spør derfor om råd til hvordan å ytre dette kort og raskt i bio, siden jeg har som dårlig vane å bruke pleonasmer. Jeg har hatt èn erfaring så langt på den organiske måten. Men siden jeg har litt sosial angst, så er det personlig for meg, bedre (og preferabelt) å initiere dialog i tekstlig format via apper etterfulgt av organisk møte. Slik fungerer den autistiske hjerna mi såfall. Jeg er klar over ryktet til Tinder og den lave success-ratioen for menn. Men jeg vil heller prøve enn å dø uten å ha forsøkt. Takker på forhånd 👍
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #2 Skrevet 27. november 2023 Osenua skrev (6 minutter siden): Og da er spørsmålet: hva skal jeg skrive i bioen for å få folk til å skjønne Det spiller ingen rolle hva du skriver i bioen, folk skjønner ikke uansett. Uansett hva du skriver så er det hundrevis av folk som tror at de er unntaket. Anonymkode: d635c...588 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Skrevet 27. november 2023 Du kan skrive at "du ser etter et langvarig forhold, på sikt." Men det vil så klart si at du må date en del mennesker først for å finne en slik match, men det vet du sikkert. Men jeg sier bare ikke bli emosjonelt knyttet eller veldig seriøs, på 3dje date. Gi det tid. Anonymkode: c5f0f...fb2
GrønnNellik68 Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 Ble forvirra her jeg trodde du var kvinne ut fra profilbildet. Så feil kan man ta.. ha ha ha. Nei du bare skrive at du ser etter noe seriøst og ikke noe kortvarig opplegg. Ikke sikkert det funker. Jeg bruker ikke tinder. Jeg bruker badoo og der har jeg skrevet med stor skrift at jeg ikke søker folk som røyker eller bruker snus. Hva skjer? jo jeg får stort sett bare likes fra røykere så vet ikke hva en skal skrive en får som regel bare likes fra folk man ikke søker etter. Sånn er det bare. Kommer du i kontakt med noen så må du jo bare være klar på at du ser etter noe seriøst og ikke noe overfladisk tull. Og hold igjen på sex'en.. gjelder jo for begge kjønn egentlig hvis de ser etter noe seriøst. Er det kun sex så er det jo bare å hoppe i køya på første date. Må handle ut fra det man ser etter. Dvs seriøst, bruke litt tid på å bli kjent med folk og finne ut om det er noe kjemi og om man passer sammen i den livssituasjonen man er i. Dette blir da spennende. Du må holde oss oppdatert på hvordan det går. Og hva slags inntrykk du får av dating verden. Lykke til i jakten på kjærligheten.
Gjest Geminisoul_83 Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 (endret) Du MÅ være digg. Endret 27. november 2023 av Geminisoul_83
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Skrevet 27. november 2023 Osenua skrev (3 timer siden): Og da er spørsmålet: hva skal jeg skrive i bioen for å få folk til å skjønne at jeg er en genuin fyr som er ute etter noe genuint og langvarig? Ja Anonymkode: b9736...d53 1
KariTam Skrevet 27. november 2023 #7 Skrevet 27. november 2023 (endret) Jeg leser bio og går som regel ut fra det. Ikke at noen er bedre enn andre, men jeg vil jo passe til typen. Jeg tok en titt på de beste matchene mine, men Tinder er foreløpig på pause siden jeg dater 1 om gangen. Jeg er veldig fornøyd med mine siste dates. Tips: 1) Fyll ut alle de «skjemaene». Ikke velg bare sære interesser (og dropp gaming eller at alle interessene handler om fysisk aktivitet i ett eller annet form eller er veldig like). Jeg velger av og til (betaler som regel for å kunne velge bedre selv) noen å swipe på bare ut fra interessene og de som liker - tur, politikk, kunst, LESING, museer. Eller jeg velger i appen under kategoriene «art lovers», etc. = interesser er viktige. 2) Noen setninger som fikk meg til å swipe på mine matcher (alle hadde «krysset av» for at de ønsket enten bare langvarig forhold, eller helst langvarig) - Lager gjerne middag, med vin i glasset. Har livet på stell og er glad i jobben. Trives med aktive hverdager. - Sporty, leken, nysgjerrig og liker å lære nye ting - Beste bøker jeg har lest i 2023 …. (Her var da 5 bøker) - Kaffe på sengekanten og hjemmebakt brød er garantert (fyren hadde kule bilder fra kokkelering) - Ute etter en å dele gode opplevelser med. Natur & kultur og trening - Livet skal nytes med latter, natur og fine samtaler. Glad i lange kvelder med god mat og vin, alpint, en god bok, hyttetur og telttur, hage, teater og tid med vennner. 3) Ikke stress så mye med Tinder - det er bare en av mange måter å komme i kontakt med folk. 4) Bilder er viktige - 1 blid ansiktsbilde, resten bilder som viser hvordan du lever, hva er viktig for deg og hva du har tenkt å gi til partneren. 5) Velg da i Tinder at du er ute et langvarig forhold. Da trenger du ikke å skrive akkurat det, men kan skrive hvorfor du er ute etter det. Viktigst, profilen må formidle til leseren: Om jeg hadde datet deg, hva kunne jeg glede meg til og over? Endret 27. november 2023 av KariTam
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 7.40): Du kan skrive at "du ser etter et langvarig forhold, på sikt." Men det vil så klart si at du må date en del mennesker først for å finne en slik match, men det vet du sikkert. Men jeg sier bare ikke bli emosjonelt knyttet eller veldig seriøs, på 3dje date. Gi det tid. Anonymkode: c5f0f...fb2 Dette synes jeg ikke er noe godt råd. Hvis man starter på Tinder med holdningen om at man må date mange for å finne en match, er faren overhengende stor for at man blir en av dem som aldri blir fornøyd. Det er en grunn til at Tinder er full av folk som har vært der i flere år. Gi folk en sjanse! Vær litt raus og åpen for at den man møter, faktisk er en å satse på. Anonymkode: 23c8b...516 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Hvorfor MÅ du ha noe seriøst? Det handler om å møte mennesker. Og ja, Tinder handler ofte om sex og morro fordi det er det som er gøy. Men man møter folk. Og det er det du trenger å gjøre. Du kommer aldri til å lykkes om du skal sitte hjemme på mobilen og «finne noe seriøst». Jeg tipper du hadde chattet ihjel en match, og forventet «kjemi» før dere i det hele tatt hadde avtalt møte. Anonymkode: 8538e...dd5
Gjest Osenua Skrevet 28. november 2023 #10 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor MÅ du ha noe seriøst? Det handler om å møte mennesker. Og ja, Tinder handler ofte om sex og morro fordi det er det som er gøy. Men man møter folk. Og det er det du trenger å gjøre. Du kommer aldri til å lykkes om du skal sitte hjemme på mobilen og «finne noe seriøst». Jeg tipper du hadde chattet ihjel en match, og forventet «kjemi» før dere i det hele tatt hadde avtalt møte. Anonymkode: 8538e...dd5 Jeg er ikke som normale folk, og kommer aldri til å bli det
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Skrevet 28. november 2023 On 11/27/2023 at 10:04 AM, Geminisoul_83 said: Du MÅ være digg. På Tinder er det bildene som teller. Legger man litt arbeid i bildene så kan man se ganske mye flottere ut enn om man ikke legger arbeid i bildene. Anonymkode: f88b9...46a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #12 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor MÅ du ha noe seriøst? Det handler om å møte mennesker. Og ja, Tinder handler ofte om sex og morro fordi det er det som er gøy. Men man møter folk. Og det er det du trenger å gjøre. Du kommer aldri til å lykkes om du skal sitte hjemme på mobilen og «finne noe seriøst». Jeg tipper du hadde chattet ihjel en match, og forventet «kjemi» før dere i det hele tatt hadde avtalt møte. Anonymkode: 8538e...dd5 Hvorfor skal man ikke kunne gå for noe mer seriøst? Det er jo greit å kunne fokusere på det man ønsker mest selv, så slipper man å sløse bort sin egen og andres tid. Ikke noe i veien for å chatte litt før man møtes eventuelt heller, man trenger ikke gjøre det i flere måneder før man møtes. Anonymkode: 9ee95...414
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #13 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette synes jeg ikke er noe godt råd. Hvis man starter på Tinder med holdningen om at man må date mange for å finne en match, er faren overhengende stor for at man blir en av dem som aldri blir fornøyd. Det er en grunn til at Tinder er full av folk som har vært der i flere år. Gi folk en sjanse! Vær litt raus og åpen for at den man møter, faktisk er en å satse på. Anonymkode: 23c8b...516 Det handler jo om å være litt realistisk, stikker man fingeren i jorda så er det jo faktisk mange, av både kvinner og menn, som må date en del før man finner en god match. Ikke uvanlig at det kan ta noen år. Man kan selvsagt være heldig og finne noen med en gang eller veldig tidlig, men mitt inntrykk er at det ikke gjelder de fleste. Selvfølgelig kan og bør man gi folk en sjanse, men dersom man ikke er en match, så er det som regel lite lurt å forsøke å presse frem noe som ikke er der. Dating og evt. forhold skal føles lett/ledig i begynnelsen. Anonymkode: 9ee95...414 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #14 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): På Tinder er det bildene som teller. Legger man litt arbeid i bildene så kan man se ganske mye flottere ut enn om man ikke legger arbeid i bildene. Anonymkode: f88b9...46a Man bør ta noen gode bilder ja, men det er en balanse mellom å la de være gode nok og ikke la dem fremstå som noe man ikke er i virkeligheten. Gjelder både menn og kvinner føler jeg, hvis man drar på for mye på bildene, så skaper man noen ganger et inntrykk som ikke lar seg innfri når man først møtes. Anonymkode: 9ee95...414
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #15 Skrevet 28. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor MÅ du ha noe seriøst? Det handler om å møte mennesker. Og ja, Tinder handler ofte om sex og morro fordi det er det som er gøy. Men man møter folk. Og det er det du trenger å gjøre. Du kommer aldri til å lykkes om du skal sitte hjemme på mobilen og «finne noe seriøst». Jeg tipper du hadde chattet ihjel en match, og forventet «kjemi» før dere i det hele tatt hadde avtalt møte. Anonymkode: 8538e...dd5 Det er jo ikke alle som synes det er moro. Jeg ikke spesielt glad i å møte nye folk hele tida. Tvert imot er det en kneik jeg må over, for å nå det jeg faktisk liker: Å ha kjent folk en stund. Å gå gjennom en hel haug med folk på dates og tilfeldig sex høres bare ut som et ork, ikke noe lystbetont. Anonymkode: e6f7d...979 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #16 Skrevet 28. november 2023 Osenua skrev (5 timer siden): Jeg er ikke som normale folk, og kommer aldri til å bli det Akkurat dette kan du godt skrive i bioen din. Du er avhengig av å treffe noen med forståelse, nysgjerrighet og aksept for din autisme. Anonymkode: 8325b...f4e 1
Fjellmannover190 Skrevet 28. november 2023 #17 Skrevet 28. november 2023 Mann i 40-årene her. Det er vistnok umulig å få vist at du er seriøst ute etter et forhold, da de som kun er interessert i kortvarige flings sier det samme og forlater dama kort tid etter sex. De kan vistnok henge med på mange dater, og gjøre dette parallelt med mange. De er erfarne og gjør mye riktig, men gir oss andre et dårlig rykte.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #18 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 7.40): Du kan skrive at "du ser etter et langvarig forhold, på sikt." Det er sånn typisk fuckboy manipulering da, sånn som de sier for å ikke være helt ærlige om at de bare vil pule rundt i noen år først. Så jeg hadde tenkt at en med den teksten ikke var klar for eller interessert i et forhold men ville ikke bli utelukket av damene som søkte forhold så han hadde større sjanse for å havne til sengs med noen. Det hadde blitt venstre sveip fra meg (som søker forhold og en mann som er ferdig med å pule rundt) Anonymkode: b9736...d53 1 1
KariTam Skrevet 28. november 2023 #19 Skrevet 28. november 2023 (endret) 10 hours ago, Osenua said: Jeg er ikke som normale folk, og kommer aldri til å bli det Men hva betyr det? Hvordan vil det spille ut i et eventuelt forhold? Er det positive sider (for daten/partneren) som du kunne nevne? Jeg har en god venn som trolig er en aspie. Ja, han er litt sær, men altså for en flott og varm menneske som kan så mye om temaer som interesser oss begge. Og etter lang tid som singel er han forlovet. Og han er en utrolig omsorgsfull kjæreste og tag veldig godt vare på dama. Han har lagt inn litt innsats i profilen, øvd på sosiale relasjoner og kommunikasjon og traff kjæresten på ett av de appene. Endret 28. november 2023 av KariTam 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. november 2023 #20 Skrevet 28. november 2023 Selv om du skriver at du ser etter noe seriøst, så er det jo ikke sikkert du vil ha noe seriøst med de du dater. Kjemien må jo stemme uansett, så egentlig så skjønner jeg ikke at noen skriver noe om noe seriøst. Selv de useriøse blir seriøse når de treffer noen de blir forelsket i .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå