Gå til innhold

Advarer mot å sende barn og unge til psykologer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Psykologer har en enormt tillit i samfunnet, så høy tillit at det er grunn til å være skeptisk. Selvfølgelig smiler de, de har det jo som plommen i egget. Høy status, ingen som stiller spørsmål ved deres profesjon. Hva mer kan man be om. Ingen bevisføring trenger de å føre heller, enkelte kunne blitt utmerkede kiosklitteratur-forfattere. 

Hvis du er glad i barnet ditt, ikke send barnet ditt til en psykolog. Vent heller til barnet er voksent og er i stand til å fatte egne beslutninger. 

Anonymkode: c7c87...2cd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du seriøs? Så foreldre som har suicidale barn, barn med alvorlig depresjon, psykoser eller spiseforstyrrelser, for å ikke snakke om de som har traumer etter vold og overgrep, skal la barnet gå uten helsehjelp? Det er omsorgssvikt.

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at som folk flest så vil det være variasjoner på hvor "bra" en psykolog er. 
Det er likevel ikke tvil om at psykologer er bra og absolutt nødvendig for samfunnet.

Endret av drohatha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært skeptisk til psykologer/psykiatere tillitt har de blant andre offentlige ansatte dvs deres egne 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Dette ble litt for kaninhull svada. Down the rabbit hole...

Psykologer innenfor helsevesenet og bup må selvsagt skrive journaler og har utdanning og er helsehjelp på lik linje som leger. Klart at barn som har det vondt psykisk bør og må få hjelp så uansett hvilket problem du nå enn må ha i ditt eget liv er det ingen grunn til slikt svada prat.

Anonymkode: 66e23...8d9

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt, det er jo ikke en konkret vitenskap. Det er jo bare svada. Man bare satser på noe og håper på det beste. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

?

Dette ble litt for kaninhull svada. Down the rabbit hole...

Psykologer innenfor helsevesenet og bup må selvsagt skrive journaler og har utdanning og er helsehjelp på lik linje som leger. Klart at barn som har det vondt psykisk bør og må få hjelp så uansett hvilket problem du nå enn må ha i ditt eget liv er det ingen grunn til slikt svada prat.

Ja, men leger må forholde seg til det konkrete. Det må ikke psykologer. I gamle dager ble slike kalt for kvakksalvere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drohatha skrev (12 minutter siden):

Tenker at som folk flest så vil det være variasjoner på hvor "bra" en psykolog er. 
Det er likevel ikke tvil om at psykologer er bra og absolutt nødvendig for samfunnet.

Ja, men de som er bra psykologer er flinke på mennesker uansett. Det er fordi de bryr seg eller har samvittighet til å gjøre det rette. En psykopats drøm å kunne være psykolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsengasjert skrev (15 minutter siden):

Er du seriøs? Så foreldre som har suicidale barn, barn med alvorlig depresjon, psykoser eller spiseforstyrrelser, for å ikke snakke om de som har traumer etter vold og overgrep, skal la barnet gå uten helsehjelp? Det er omsorgssvikt.

Spørsmålet er hvordan det ble slik … ingen blir slik uten videre. Omgivelsene er gjerne helt hysteriske og det hjelper ikke på barna. Ergo handler det mer om deg og dine behov for dramatiske emosjonelle utbrudd fremfor å faktisk hjelpe barn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men leger må forholde seg til det konkrete. Det må ikke psykologer. I gamle dager ble slike kalt for kvakksalvere. 

Og du lever i hvilket århundre? Psykologistudiet er på 6 år. Ja en må faktisk gå på skole for å bli psykolog skjønner du. Som sagt det er åpenbart at du sliter med verdensbildet og har noe negativt mot psykologer av sikkert private grunner. Måten du svarer i denne tråden på med "drit og dra" og ordlyden din viser at du ikke er helt rasjonelle men det får du heller prøve å takle på andre måter enn å fraråde barn og unge helsehjelp på. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og du lever i hvilket århundre? Psykologistudiet er på 6 år. Ja en må faktisk gå på skole for å bli psykolog skjønner du. Som sagt det er åpenbart at du sliter med verdensbildet og har noe negativt mot psykologer av sikkert private grunner. Måten du svarer i denne tråden på med "drit og dra" og ordlyden din viser at du ikke er helt rasjonelle men det får du heller prøve å takle på andre måter enn å fraråde barn og unge helsehjelp på. 

Ja, men det er krise innenfor psykologien, hvis du er litt vel bevandret ved du også om denne krisen. 

ja, jeg snakker av egne erfaringer. Kunne ønske jeg aldri ble sendt til psykolog. Ser ingen nytte eller bruksverdi av det. Ble bare forvirret av å gå til psykolog. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev drit og dra fordi det var så lukkede svar å få. Liten åpenhet. 🙂 standard svar å få fra ‘simple folk’ uten originale tanker eller meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Grøss. Du takler virkelig ikke motstand, du. Er så glad jeg er ferdig med psykologer … 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det er krise innenfor psykologien, hvis du er litt vel bevandret ved du også om denne krisen. 

ja, jeg snakker av egne erfaringer. Kunne ønske jeg aldri ble sendt til psykolog. Ser ingen nytte eller bruksverdi av det. Ble bare forvirret av å gå til psykolog. 

Da bør du jobbe med det men å hevde at fordi du ikke fikk utbytte av psykologen din så betyr det slettes ikke at alle andre mennesker er deg, har dine erfaringer og empiri eller at alle psykologer er dårlige. Det er en forferdelig dårlig mestringsstrategi. Og du gjør det samme med oss som svarer I denne tråden også ser jeg: allt er alle andre sin feil, det er vi som er de dumme og fæle og simple bare fordi vi ikke er enige i dette tullet du skriver.  Du må tåle å bli motsagt og ha en diskusjon på et diskusjonsforum og spesielt når du kommer med så dårlige og farlige råd som potensielt sett setter liv i fare.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss. Du takler virkelig ikke motstand, du. Er så glad jeg er ferdig med psykologer … 

😅

Kos deg i kaninhullet ditt, jeg er glad jeg ikke er med deg der for det ser ikke ut som du har det spesielt bra der du er. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hva du snakker om, ts. Du kommer med ekstremt skumle påstander. Om du ikke matchet med din psykolog/metode psykologen benyttet og ikke gadd å bytte, så kan du ikke generalisere din erfaring som om det gjelder alle. Takket være psykologer på BUP lever min datter i dag.

Anonymkode: aeae8...641

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send gjerne barna dine til psykolog, men håp for guds skyld barnet ditt ikke har kompleks problematikk. Da er psykiatrien ubrukelig. Husk også at store deler av psykiatrien er drevet av kvinner, og da kan man nesten ikke forvente noe særlig kvalitet på det som gjøres. Som sagt, er det enkle tilfeller så skal det nok gå greit, men trenger man hjelp med komplekse problemstillinger, så er man regelrett fucked

Anonymkode: 93fb6...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...