AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Ingenting er mer hypertrendy, skaper mer debatt og engasjement, vekker flere fordommer og generaliseringer, skrøner, løgn og beskyldninger enn en god, gammeldags og provoserende uføretråd på KG. Disse trådene kan få folk til å gå av skaftet og fullstendig ut av sitt gode skinn. De popper opp som ugress på høysommeren og får ofte den ærefulle betegnelsen «populær» på Norges største debattforum. Den største løgnen som stadig gjentar seg i disse trådene er det velkjente utsagnet: «Vi snakker ikke om de som virkelig er syke, men de som snylter til seg trygd». «Alle» har en nabo til en bekjent til et søskenbarn til en bestefars onkel som står i husveggen og maler selv om han er trygdet. Derfor mååååå det jo være snylting. Anonymkode: f2255...516 1 2
Brunello Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Og du har valgt deg selv til å være vokter av sannheten?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 Jeg er ufør og jeg har snyltet meg til ung ufør. Jeg gjorde det så jeg kunne få slettet flere hundretusen i studielån. Målet er å komme i arbeid snart. Deler fordi det faktisk finnes folk som snylter på samfunnet. Men jeg er bare en person Anonymkode: aaf5b...39b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 Jeg har ingen problemer med de som snylter seg til trygd, de som mener de burde ha det men selvfølgelig egentlig ikke burde det eller de som rettmessig er trygdet. Jeg har et problem med at systemet har latt oss ende opp med dobbelt så mange trygdede per hode som resten av Norden. Anonymkode: 1bfb5...0cb
Macro Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 Og der fikk vi enda en tråd om akuratt det samme...
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ingen problemer med de som snylter seg til trygd, de som mener de burde ha det men selvfølgelig egentlig ikke burde det eller de som rettmessig er trygdet. Jeg har et problem med at systemet har latt oss ende opp med dobbelt så mange trygdede per hode som resten av Norden. Anonymkode: 1bfb5...0cb Ettersom det skal være så enormt vanskelig å snylte trygd her i landet, må man nesten premiere de som har greid det Anonymkode: b2ff4...268
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå