Strikkemamsen Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 (endret) Hvordan si på en fin måte at jeg ikke har råd å kjøpe gaver mer , til noen som man er i slekt med men ikke omgås så ofte Endret 26. november 2023 av Strikkemamsen 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #2 Skrevet 27. november 2023 Her har du en utmerket anledning til å ende gavebytte med vedkommende. Anonymkode: 3fbdc...103
nordlending Skrevet 27. november 2023 #3 Skrevet 27. november 2023 "Hei! Nå når alt har blitt dyrere har jeg bestemt meg for å kutte ned på gavebudsjettet. Er det greit for deg om vi ikke utveksler gaver i år?" 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 "Jeg har valgt å redusere forbruket mitt, inklusive julegaver." Anonymkode: 00620...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 Har ikke råd. Er mange som har det slik nå. Anonymkode: 24419...23d 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Skrevet 27. november 2023 Strikkemamsen skrev (8 timer siden): Hvordan si på en fin måte at jeg ikke har råd å kjøpe gaver mer , til noen som man er i slekt med men ikke omgås så ofte Du sier det rett ut I disse tider der de fleste har dårligere råd og har forståelse for det! Anonymkode: 8c7d1...607 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #7 Skrevet 27. november 2023 Du kan si at du ikke har råd til gaver men du kan ikke nekte andre å gi. Anonymkode: 57ca9...552
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #8 Skrevet 27. november 2023 Strikkemamsen skrev (12 timer siden): Hvordan si på en fin måte at jeg ikke har råd å kjøpe gaver mer , til noen som man er i slekt med men ikke omgås så ofte Hvorfor kommer mange med slik nærmest i desember, når mange allerede har kjøpt gaver på januarsalg, påskesalg, black friday osv? Veldig spesielt! Anonymkode: f7341...29e 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #9 Skrevet 27. november 2023 Det begynner å bli lovlig seint å si ifra om sånt nå. Veldig mange handler julegaver i black week og enda tidligere.. Det er passe irriterende å allerede å ha kjøpt gave, og så kommer du dinglende i etterkant og sier kan vi ikke bare la være? Så si ifra NÅ. Det er helt innafor å ikke ha råd til gaver, men det bør ikke bli formidlet så seint at folk allerede har kjøpt gaver til deg. Anonymkode: 69120...074 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #10 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det begynner å bli lovlig seint å si ifra om sånt nå. Veldig mange handler julegaver i black week og enda tidligere.. Det er passe irriterende å allerede å ha kjøpt gave, og så kommer du dinglende i etterkant og sier kan vi ikke bare la være? Så si ifra NÅ. Det er helt innafor å ikke ha råd til gaver, men det bør ikke bli formidlet så seint at folk allerede har kjøpt gaver til deg. Anonymkode: 69120...074 Forhåpentligvis ordner folk med byttelapp når de handler gaver. Drt gjør alltid jeg, uten unntak. Anonymkode: 2cfb5...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #11 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Forhåpentligvis ordner folk med byttelapp når de handler gaver. Drt gjør alltid jeg, uten unntak. Anonymkode: 2cfb5...b4b Men får da ikke pengene tilbake. Anonymkode: 11b39...052 2
svartkatt Skrevet 27. november 2023 #12 Skrevet 27. november 2023 Jeg sa det bare rett ut. Jeg har også sagt at jeg ikke ser poenget med når jeg ikke ønsker meg noe, har det jeg trenger, kjøper det jeg trenger selv.. Har vel også sagt at de kan kjøpe seg selv noe istedenfor. Også sagt at jeg ikke liker å kjøpe når man må, og ikke vet hva og hvorfor når folk har det de trenger, osv. Dessuten at jeg heller kjøper hvis jeg ser noe, får vite om noe, når som helst i løpet av året. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #13 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor kommer mange med slik nærmest i desember, når mange allerede har kjøpt gaver på januarsalg, påskesalg, black friday osv? Veldig spesielt! Anonymkode: f7341...29e De som har hatt dårlig råd har heller ikke hatt den 200 lappen ekstra til slike ting eller i året som gikk. Ja det er flere som sliter nå, også har du de som sliter hele året med å få ting til å gå rundt. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å "kreve" gave fra noen jeg visste hadde det trangt økonomisk. Det er ikke noe spesielt med det, det handler om prioriteringer inn til beinet. Jeg vil ikke være grunnen til at andre sliter mer, da forsvinner hele gleden ved julen og julegavene som flyter. Anonymkode: 231c4...21f 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #14 Skrevet 27. november 2023 Jeg hadde sagt det rett ut, har selv sagt i år at alle får kun en gave og mye hjemmelaget. De vet jeg går på aap da. Særlig ett familie medlem har alltid skyhøye krav til gaver til hen og familie men gir ikke det samme tilbake. Hen gjør at jeg mister gleden. Lagde noe skikkelig fint med omtanke men så strømmet det inn med materialistiske ønsker. Da beholde jeg det selv i stedet. Får velge ut en ting blant alle hen sine ønsker i stedet. Men blir kun en ting og ikke en dyr. Generelt er jeg egentlig glad i å gi gaver men ikke når det blir så skyhøyt press og mas det tar bort gleden. Anonymkode: ecf21...f48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå