Gå til innhold

Jeg burde forlate min mann, han ble verre under graviditeten og enda verre etter baby kom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 4mnd gammel baby og mannen min blir bare verre og verre mot meg. Senest idag viste han meg fingeren og sa at han håper jeg dør. 

Jeg er en god mor, jeg er ressursterk, og baby var planlagt og ønsket. Vi har vært sammen i mange år og er voksne begge to. 

Mannen min har alltid vært selvsentrert. Eks jeg ble igangsatt og var på sykehuset i 5 dager. Det var en heavy prosess, med mye smerte. Han overnattet der de siste 2 dagene da jeg var flyttet til fødestua. Han spurte meg ikke en eneste gang om hvordan jeg hadde det. Han klaget og syntes mer synd på seg selv som måtte sove på en stol. 

Jeg har hatt smerter etter fødsel og hadde vanskeligheter med å bevege meg. Han holdt seg selv våken flere helger de første ukene hvor han gjorde sine egne ting. Når jeg sa ifra på morgenen og trengte hjelp, så ble jeg skjellt ut og han sa bl.a. "mange alenemødre klarer seg fint".

Hvis baby har vondt i magen så er det min skyld og hva jeg evnt spiser som er problemet. Han har aldri lagt baby, det er jeg som legger, tar morgen og kveldstell også i helger. (Han jobber ukedager) Jeg har organisert og sørget for at vi har ALT av klær, babyutstyr osv. Det er i tillegg jeg som holder huset rent, handler, lager mesteparten av middagene, vasker klær osv osv. Han kommer hjem fra jobb, er litt sammen med baby og ber meg så legge baby så han kan få hvile. 

Allikevel så snakker han nedsettende til meg, og de gangene han bysser litt utover kvelden så blir han arrogant itillegg og mener han er verdens beste far. Jeg er så lei, sliten og redd. Jeg ønsker ikke at baby skal vokse opp sånn, med en som prater så stygt. Jeg kjenner at jeg ikke er redd for å være uten han lengre. Huset er mitt i tillegg, så jeg klarer meg. Noen tips og råd?

Anonymkode: 5e951...309

• Hjerte 25
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si Sayonara og hiv han ut

Anonymkode: c79c5...bce

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet

Hiv han ut ja!  Dette er ikke greit, og ikke bra for babyen deres. Bra du ser det :)

Anonymkode: 01265...f56

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde bedt han skjerpe seg eller flytte ut. Du kan ikke ha det sånn, da er det faktisk bedre å være alene. 
Har du prøvd å ta en skikkelig alvorsprat med han og forklare hvordan du har det og hvordan oppførselen hans påvirker deg?

• Liker 7
Skrevet

Ut med seg, bye bye crappy dude.

Anonymkode: 57997...088

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er trist men forskning sier at flertallet av voldelige menn blir voldelige under kvinnens svangerskap og etter fødsel. Vold kan være psykisk, som f eks trakassering og nedrakking som du beskriver. Det blir ikke bedre men bare verre.  Anbefaler deg å snakke med noen på www.volinjen.no og innstille deg på at du må komme deg ut av forholdet. En nedbrutt og utslitt mor med høyt kortisol nivå påvirker den emosjonelle støtten mor er istand til å gi barnet og gjør barnet utrygt og fars kjefting påvirker barnets kortisol nivå og kan føre til at barnet utvikler autoimmun sykdommer og adferdsproblemer i eldre alder 

Anonymkode: 82957...5f3

• Liker 16
  • Nyttig 9
Skrevet

Dra imorgen og søk skilsmisse 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Riv av plasteret å dra. Du klarer deg bedre med bare ett barn om ikke du nå passe på en mannebaby i tilegg.

Anonymkode: 75805...2a1

• Liker 8
Skrevet

Du bestiller låsesmed til en dag han er på jobb. Så bytter du lås, deretter pakker du tingene hans i pappesker og setter de på trappa til han kommer hjem, sammen med et brev der du informerer ham om at forholdet er over. Sørg for at du og babyen befinner dere et annet sted akkurat da, og har noen sammen med dere. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
8 minutter siden, Melus said:

Jeg hadde bedt han skjerpe seg eller flytte ut. Du kan ikke ha det sånn, da er det faktisk bedre å være alene. 
Har du prøvd å ta en skikkelig alvorsprat med han og forklare hvordan du har det og hvordan oppførselen hans påvirker deg?

Ja, det har jeg. Men jeg får ikke uttrykket meg ferdig fordi han farer opp og blir aggresiv. Og jeg trekker meg da unna pga baby og at jeg ikke ønsker roping foran baby. 

• Hjerte 1
Skrevet

Tenker at du nå må være klok. 
er han istand til å ta pappa perm slik ting er nå? 
hvis du tenker at svaret er ja ville jeg gitt han mere tid og tatt kontakt med noen som kan hjelpe. Parterapi etc. 

er svaret nei ville jeg kastet han ut FØR din permisjon går ut. 
Da får du hele permisjonen på deg. 

Trist å skulle være så kynisk, men du har en baby som er avhengig av at du er klok og smart nå. 

Anonymkode: 4f0d2...6bf

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det har jeg. Men jeg får ikke uttrykket meg ferdig fordi han farer opp og blir aggresiv. Og jeg trekker meg da unna pga baby og at jeg ikke ønsker roping foran baby. 

Uff høres ikke bra ut.

Har han sinne-problemer?

Alternativ til vold har bra tilbud- ikke bare til personen som sliter med sinne, men også til hele familien 

Går an å ta disse problemene opp på helsestasjonen.. 

Anonymkode: bfcee...199

Skrevet

For meg er det økonomien som gjør at jeg ikke drar. Vinner vi i Lotto er det ferdig på flekken. Hvis det er du som eier huset er det virkelig ingen ting å tenke på her. 

Anonymkode: dd47d...e8e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da hadde jeg bedt han om å flytte ut. Både du og babyen fortjener bedre enn dette. ❤️ Jeg vet at det er veldig vanskelig, jeg utsatte veldig lenge å gå fra min eks som var mye lik din. Når jeg endelig klarte det følte jeg meg så utrolig lettet! 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Riv av plasteret å dra. Du klarer deg bedre med bare ett barn om ikke du nå passe på en mannebaby i tilegg.

Anonymkode: 75805...2a1

Tja, man skal vel ikke undervurdere hvor vanskelig det blir å samarbeid med en slik person - etter bruddet, og at han da skal ha baby 50% fremover 

• Liker 1
Skrevet

Det virker som om du kanskje trenger å involvere noen andre (mannlig familiemedlem??) som kan være der med deg hvis du bestemmer deg for å gjøre det slutt - og frem til mannen har fått med seg tingene sine kommet seg ut av huset. Du bør også skifte lås som en over her skriver. Det virker ikke som om du føler deg trygg på han i det hele tatt, og det hadde jeg tatt på alvor. At han sier han håper du dør er grovt og det er ikke sånn et forhold skal være.

Ut i fra det du skriver her virker det som om dette forholdet ikke er sunt for deg. Mulig det kan bli bedre dersom han oppførte seg bedre før dere fikk barn, men det virker som dere trenger tid hver for dere. Og du burde ta tiltak slik at du kan føle deg trygg der du er. 

Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 021f3...7d6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta dette opp så du har bevis og så drar du til familievernkontoret og får avsluttet forholdet. Dette er jeg redd bare blir verre, tenkt på barnet skal ikke leve med en far som roper og skriker hjemme. 

Anonymkode: 73a66...ebd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kontakt nærmeste Krisesenter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Der kan du få råd og hjelp for å komme ut av dette forholdet på en trygg måte.

Din mann viser flere tegn som er typisk for menn som blir alvorlig fysisk voldelig ved et samlivsbrudd!

Fortell familie og nære venner du stoler på hvordan du har det, få støtte av dem, og bestill deg også en time til din lege og til helsestasjonen og fortell hvordan du har det hjemme! At mange vet gjør det tryggere.

Anonymkode: 139d3...ad1

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, man skal vel ikke undervurdere hvor vanskelig det blir å samarbeid med en slik person - etter bruddet, og at han da skal ha baby 50% fremover 

Hvorfor skulle han ha baby 50 prosent, ingen anbefaler det. Dette ville jeg tatt opp så jeg hadde bevis på oppførselen hans, så fikk han ha samvær i førsten med tilsyn.

Anonymkode: 73a66...ebd

• Liker 11
Skrevet

Du har to barn. 

Det blir ikke bedre. 

I bestefall gjør utilstrekkelighetsfølelsen og maktesløsheten hans at han blir voldelig verbalt eller fysisk med tiden også. 

Det kan skyldes pappadepresjon. 

Noe må gjøres uansett; barnet har det ikke bedre enn moren. 

Anonymkode: 3db8f...736

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...