AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Eksmannen var veldig kontrollerende. Jeg var og er psykisk svak og redd person at jeg ikke klarte å motsi han. Heldigvis var det han som dumpet meg da han ble forelsket i en annen, så jeg ble glad inni meg. Vi har felles barn som går i barnehage. Eksmannen gir meg fortsatt masse instrukser ang. barnet. Han kom innom leiligheten for å levere barnet. Det var ikke avtalt. Han rettet opp på ting og tang. Han flyttet på en kommode fordi den ikke var plassert riktig. Jeg ble sur, og han ble mer sur, jeg ble redd så han vant igjen. Han utstråler autoritet. Jeg er fortsatt i hans grep. Skjønner ikke hvordan jeg skal få mot. Jeg har slitt psykisk i oppveksten. Anonymkode: 8270c...319 6
Missy1 Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Du kan ta kontakt med krisesenter ♥️ 2 1
Maskinfører Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 Høres ikke noe koselig ut du er en selvstendig sjel hva med og sette han på plass ?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Skrevet 26. november 2023 Missy1 skrev (17 minutter siden): Du kan ta kontakt med krisesenter ♥️ Han bruker ikke fysisk vold og vi ikke bor sammen. Hva kan de gjøre? Ts Anonymkode: 8270c...319
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 Butt lås og pass på at det er låst. Du trenger behandling, slik at du våger å stå opp for deg selv, det er superviktig! Dette kan bla krisesenter hjelpe deg med. Anonymkode: ece93...c40 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han bruker ikke fysisk vold og vi ikke bor sammen. Hva kan de gjøre? Ts Anonymkode: 8270c...319 Men hva kan HAN gjøre som hindrer deg i å dra en psykobitch og BRØLE ham ut av huset DITT? Tenk litt over det.. Anonymkode: 390e8...6db 2
Missy1 Skrevet 26. november 2023 #7 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han bruker ikke fysisk vold og vi ikke bor sammen. Hva kan de gjøre? Ts Anonymkode: 8270c...319 Psykisk vold er også vold. De kan kanskje veilede deg på hvordan du skal forholde deg til dette og hva du kan gjøre med det. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #8 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Butt lås og pass på at det er låst. Du trenger behandling, slik at du våger å stå opp for deg selv, det er superviktig! Dette kan bla krisesenter hjelpe deg med. Anonymkode: ece93...c40 Evt bytt lås😄 Anonymkode: ece93...c40
NiceOrNothing Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han bruker ikke fysisk vold og vi ikke bor sammen. Hva kan de gjøre? Ts Anonymkode: 8270c...319 Han bruker psykisk vold , gjør deg redd og usikker i eget hjem .Krisesenter kan veilede deg/ styrke deg i hvordan du skal håndtere dette / stå opp for deg selv . ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 Du må begynne med å bearbeide barndommen din, ts. Og en del av det arbeidet innebærer å lære deg selv grensesetting, at du har egenverdi og hvordan et sunt forhold ser ut. Det er en lang vei, men det er ikke dermed poengløst å starte. For du vil vel at ditt barn vokser opp med en mor som har og dermed kan lære fra seg ferdighetene du ikke lærte som barn? Vet du ikke hvordan du lærer deg selv feks grensesetting? Begynn med fastlegen. Bestill en time, skriv noe kort men beskrivende i tekstfeltet (feks, «opplever at redsel/traumer er til hinder for god livskvalitet, ønsker innledende samtale») og gå til timen. Så tar dere det derfra. I mellomtiden? Kanskje du har venner eller en nabo som kan «tilfeldig» besøke deg når din ex skal levere barnet? (Jeg anbefaler ikke at du bruker egen familie siden du ikke har lært grensesetting i barndommen, og de trolig dermed har samme dysfunksjonene som din ex, det fungerer typisk slik.) Anonymkode: 27159...c79 1 2
Missy1 Skrevet 26. november 2023 #11 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men hva kan HAN gjøre som hindrer deg i å dra en psykobitch og BRØLE ham ut av huset DITT? Tenk litt over det.. Anonymkode: 390e8...6db Så vil han i ettertid bruke reaksjonen hennes imot henne. Man skal passe seg litt for sånne folk som eksen hennes. Og en veldig viktig ting å tenke på er å ikke la følelsene ta overhånd og ikke gi han reaksjoner. Det er akkurat det han ønsker. han kan f.eks bruke det for å prøve å ta barnet fra henne. tro meg, jeg snakker av erfaring dessverre.
Missy1 Skrevet 26. november 2023 #12 Skrevet 26. november 2023 Henting og levering bør skje via barnehagen så langt det lar seg gjøre. Og dere bør ha skriftlig samværsavtale. Du bør kontakte en advokat og du bør være nøye på detaljene i avtalen. Sånne mennesker har lett for å finne smutthull for å fortsette å utøve kontroll og lage faenskap så det er viktig at advokaten blir oppmerksom på hva slags menneske du har med å gjøre. men vil anbefale deg å først ha noen samtaler på krisesenteret og få litt veiledning der før du kontakter advokat. De kan hjelpe deg med hva som er viktig at du har med i avtaler osv, og de kan sette deg i kontakt med advokat. De tilbyr vel en time gratis juridisk rådgivning med advokat og.
Gjest Mannonym20 Skrevet 27. november 2023 #13 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Eksmannen var veldig kontrollerende. Jeg var og er psykisk svak og redd person at jeg ikke klarte å motsi han. Heldigvis var det han som dumpet meg da han ble forelsket i en annen, så jeg ble glad inni meg. Vi har felles barn som går i barnehage. Eksmannen gir meg fortsatt masse instrukser ang. barnet. Han kom innom leiligheten for å levere barnet. Det var ikke avtalt. Han rettet opp på ting og tang. Han flyttet på en kommode fordi den ikke var plassert riktig. Jeg ble sur, og han ble mer sur, jeg ble redd så han vant igjen. Han utstråler autoritet. Jeg er fortsatt i hans grep. Skjønner ikke hvordan jeg skal få mot. Jeg har slitt psykisk i oppveksten. Anonymkode: 8270c...319 Det kan godt være at han bare forsøker å hjelpe deg, men at du ikke klarer å se det siden du har slitt psykisk i oppveksten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå