AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Jeg er vel det man kaller tynnfeit. Har ikke noe behov for trening for å se bra ut. Er bare så lei av å være svak. Men har vært utbrent lenge. Har svært lite å gå på, energimessig, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg i form. Noen med gode råd? Anonymkode: 4f9d6...e10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Klart du kan, men i og med at du er utbrent må du finne en balanse slik at du ikke bruker opp energien du har på trening. Start helt i det små og bygg på litt og litt når du kjenner at kroppen tåler det. Anonymkode: 3cc59...3ab
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Skrevet 27. november 2023 Gode råd over her. Prøv også å finne noen å trene sammen med, slik at dere motiverer hverandre. Ikke bare tenk hard fysisk trening, men turgrupper, dans, svømming etc. Anonymkode: 70cda...2a6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 Jeg hadde og har delvis samme problemstilling som deg. Jeg meldte meg inn på et treningssenter der det er masse timer for både trente og utrente. Det føles som noe av det lureste jeg har gjort. Anonymkode: b4669...458
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 Gåturer fra sakte til raskt tempo er flott trening. Halvtime en vei og så skal en tilbake igjen. Det blir bra. Anonymkode: e14e0...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Skrevet 27. november 2023 Det er mulig pg nøkkelen er å trene litt men ikke mer enn du har energi til. Jeg har vært utbrent i to år og har bare gått turer første året. Begynte med korte turer og økte sakte men sikkert. Flere korte økter og hvile imellom fungerte godt her. Først siste tiden er jeg blitt i stand til å ta i litt, men ikke mye. Så jeg får opp pulsen og belaster musklene i små økter. Går jeg utover dette blir jeg svak og energiløs i kroppen så jeg passer på å stoppe lenge før det. I starten prøvde jeg å trene normalt og det brøt meg ned. Men når jeg begynte forsiktig og økte veldig gradvis og små skritt så har jeg blitt bedre. Anonymkode: 77ba3...a4f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 Jeg har også vært utbrent i over to år og det jeg gjorde av aktivitet det første året kaller jeg ikke trening. Var ikke mulig å trene noe som helst annet enn å gå korte turer og gjøre litt yoga/bevegelighetstrening det første halve året. Etter det ble turene litt og litt lengre. Da jeg kjente at energien stabiliserte seg litt, begynte jeg så smått med styrketrening et par ganger i uka. Først få øvelser uten vekter, deretter bygde jeg på gradvis. Snart ett år etter har jeg tatt personlige rekorder i flere styrkeøvelser. Nå kan jeg både trene og gå lange turer uten å bli utmattet! For to år siden trodde jeg aldri at det kom til å skje noensinne igjen, jeg var sengeliggende og totalt «ødelagt». Så det er håp, men det gjelder å smøre seg med tålmodighet og finne sin riktige balanse. Ønsker deg alt godt og håper du finner noe som gir deg både energi og motivasjon 😊 Anonymkode: 3cc59...3ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå