AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Han slo opp helt plutselig nylig etter et ganske vinglete forhold i 1,5 år. Jeg hadde utviklet følelser for han men følte meg skikkelig forvirret av måten hans å være på, veldig hot og cold. Følelser for meg når han så meg og ikke når han var opptatt med barn og jobb. Usikker hele tiden. Demonifisering av mine personlighetstrekk, hobbyer og interesser. Jeg er ikke en kravstor person, og det var helt ok at han ville ha space og ta ting sakte, være særboere og ikke treffe min familie, se singel ut på FB, og være på tinder og det der. Vi skulle på en tur og hadde planlagt det en stund, jeg avtalte fri med jobben. Men så slapp han bomba, og sendte meg en sms der han skrev at han ikke var klar for noe seriøst og ville sette enda en strek. Jeg forsto at jeg hadde stressa han, masa for mye eller noe. Han ble så trigget av å legge planer feks. Jeg føler meg så såret fordi jeg ser at han legger til flere damer på FB bare en uke etter vi slo opp. Jeg vet han er ensom. Han vil bare ha selskap og rømmer når damene får følelser, for det skjer jo før eller siden. Han sier så klart ikke fra starten av at han bare vil ha selskap, ikke et forhold. At han ikke er over eksen. Vi var en skikkelig bra match, hadde skikkelig god kjemi, men han snakket bare dritt om meg, både til mora si og faren sin og kompiser, slik at de skulle tro at det var meg det var noe feil med. Han skjulte at han var på tinder for dem og ville liksom ikke at de skulle få hele bildet av hvordan han har oppført seg i forholdet. Han var ikke ærlig med psykologen sin en gang. Han var så redd for at noen skulle tenke vi var seriøse. Jeg hadde massevis med tålmodighet og godhet og empati fordi jeg visste at han hadde vokst opp med ustabilitet, at han hadde en eks som såret han. Men jeg har vært blind for hvordan han selv har såret eksen. Vedder på hun følte seg like alene som jeg har gjort. Nå prøver jeg å samle meg for å komme meg videre. Fokusere på å stresse ned og jobbe med mine egne mål for fremtiden. Men det er vanskelig å glemme han og jeg blir stadig så lei meg, så sint og irritert over måten han har manipulert både meg og de rundt seg. 😓 Nå er det i det minste over. Noen andre som har erfaringer med sånne menn? Anonymkode: d6875...b39 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Høres veldig vondt ut men at et fortsatt forhold med ham trolig ville såre deg bare ennå mer. Anonymkode: 265cb...b06 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han slo opp helt plutselig nylig etter et ganske vinglete forhold i 1,5 år. Jeg hadde utviklet følelser for han men følte meg skikkelig forvirret av måten hans å være på, veldig hot og cold. Følelser for meg når han så meg og ikke når han var opptatt med barn og jobb. Usikker hele tiden. Demonifisering av mine personlighetstrekk, hobbyer og interesser. Jeg er ikke en kravstor person, og det var helt ok at han ville ha space og ta ting sakte, være særboere og ikke treffe min familie, se singel ut på FB, og være på tinder og det der. Vi skulle på en tur og hadde planlagt det en stund, jeg avtalte fri med jobben. Men så slapp han bomba, og sendte meg en sms der han skrev at han ikke var klar for noe seriøst og ville sette enda en strek. Jeg forsto at jeg hadde stressa han, masa for mye eller noe. Han ble så trigget av å legge planer feks. Jeg føler meg så såret fordi jeg ser at han legger til flere damer på FB bare en uke etter vi slo opp. Jeg vet han er ensom. Han vil bare ha selskap og rømmer når damene får følelser, for det skjer jo før eller siden. Han sier så klart ikke fra starten av at han bare vil ha selskap, ikke et forhold. At han ikke er over eksen. Vi var en skikkelig bra match, hadde skikkelig god kjemi, men han snakket bare dritt om meg, både til mora si og faren sin og kompiser, slik at de skulle tro at det var meg det var noe feil med. Han skjulte at han var på tinder for dem og ville liksom ikke at de skulle få hele bildet av hvordan han har oppført seg i forholdet. Han var ikke ærlig med psykologen sin en gang. Han var så redd for at noen skulle tenke vi var seriøse. Jeg hadde massevis med tålmodighet og godhet og empati fordi jeg visste at han hadde vokst opp med ustabilitet, at han hadde en eks som såret han. Men jeg har vært blind for hvordan han selv har såret eksen. Vedder på hun følte seg like alene som jeg har gjort. Nå prøver jeg å samle meg for å komme meg videre. Fokusere på å stresse ned og jobbe med mine egne mål for fremtiden. Men det er vanskelig å glemme han og jeg blir stadig så lei meg, så sint og irritert over måten han har manipulert både meg og de rundt seg. 😓 Nå er det i det minste over. Noen andre som har erfaringer med sånne menn? Anonymkode: d6875...b39 Vi er i samme båt, men du, det er bedre å være lei seg nå, enn å være frustrert hele livet.... ting skjer for en grunn Anonymkode: 26d2d...188 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Skrevet 26. november 2023 Huff, dette hørtes skikkelig leit og vanskelig ut. Håper du snart er tilbake til deg selv❤️ Har ingen lignende erfaringer, men har erfaring med menn som har manipulert, levd fra hånd til munn, hatt psykiske problemer med angst, depresjoner og uro, løyet og/eller ikke sagt hele sannheten og smisket om hverandre og hatt null kontroll over økonomien. Ikke alt samtidig, men rødt flagg på rødt flagg i mange forhold over mange år. Har med andre ord kjipe erfaringer men fra en annen skala. Men fatt mot, det finnes mange bra menn der ute og du fortjener en av disse. Håper på et julemirakel for din del og at du uansett ikke går tilbake til manglende-tilknytnings-mannen. Husk å ikke forveksle omsorgsgen med kjærlighet! Jeg traff til slutt en bra mann, vi er gift og har fått full pakke med barn og hus og lever godt. Selvsagt er ingen perfekt, men så lenge kjerneverdiene er på plass så lever jeg godt med elementer som skaper irritasjon. Jeg er uansett ikke perfekt jeg heller. Anonymkode: 78875...56b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 Dere har jo aldri vært sammen? Anonymkode: c478f...679 3
ESFP Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er ikke en kravstor person, og det var helt ok at han ville ha space og ta ting sakte, være særboere og ikke treffe min familie, se singel ut på FB, og være på tinder og det der. Skal du ha et skikkelig forhold, må du blir litt mer kravstor. Du blir bare en dørmatte for enomme menn. Du fortjener mer enn det der. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde massevis med tålmodighet og godhet og empati fordi jeg visste at han hadde vokst opp med ustabilitet, at han hadde en eks som såret han. Du kan ikke fikse andre med din godhet. Uansett hvilken forhistorie mennekser har, må de også vise deg godhet og empati. Hvis ikke du gjør noen endringer i deg selv, vil du fortsette å tiltrekke deg ensomme menn som bare vil ha deg til underholdning. 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #7 Skrevet 26. november 2023 Når man ikke har selvrespekt, slik som deg, så vil man dessverre bli behandlet dårlig av andre også. Anonymkode: 82375...547 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 Det er jo ikke du som har gjort noe galt her, utenom at du har tolerert alt for mye vondt og forvirrende og kastet bort altfor lang tid på han. Problemet er han og det hadde ikke blitt bedre om du hadde gitt han 1,5 år til eller masse space og krev minimum. Hans issues er hans. Ikke legg det på deg. Om noen måneder uten kontakt kommer du til å være glad og lettet over at du ikke lenger er i et så forvirrende forhold som gjør nervesystemet ditt ustabilt og som påvirker selvverdet ditt negativt . Anonymkode: 91c1f...44b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo ikke du som har gjort noe galt her, utenom at du har tolerert alt for mye vondt og forvirrende og kastet bort altfor lang tid på han. Problemet er han og det hadde ikke blitt bedre om du hadde gitt han 1,5 år til eller masse space og krev minimum. Hans issues er hans. Ikke legg det på deg. Om noen måneder uten kontakt kommer du til å være glad og lettet over at du ikke lenger er i et så forvirrende forhold som gjør nervesystemet ditt ustabilt og som påvirker selvverdet ditt negativt . Anonymkode: 91c1f...44b Jeg sendte han en sms i dag der jeg satte ord på hvor vanskelig det har vært. Men han kommer så klart ikke med en unnskyldning, men responderte i det minste på en halvhjertet empatisk måte. Jeg er generelt en livsglad person uten så mye skam rundt mine rare hobbyer og kjipe sider, men etter han så ha jeg kjent på skam og lav selvtillit. Men han kobler nok ikke dette opp mot det han har gjort mot meg. Dere skriver mye fint til meg og det var godt å lese det. Litt godt å tenke at det blir bedre fremover. Og null kontakt fremover er nok det beste ja. Anonymkode: d6875...b39 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #11 Skrevet 26. november 2023 Som en ødelagt mann selv så vil jeg bare si at du fortjener bedre Du virker som en god person Anonymkode: 47d9a...2d6 1
Hannah80 Skrevet 26. november 2023 #12 Skrevet 26. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke en kravstor person, og det var helt ok at han ville ha space og ta ting sakte, være særboere og ikke treffe min familie, se singel ut på FB, og være på tinder og det der. Vi skulle på en tur og hadde planlagt det en stund, jeg avtalte fri med jobben. Men så slapp han bomba, og sendte meg en sms der han skrev at han ikke var klar for noe seriøst og ville sette enda en strek. Jeg forsto at jeg hadde stressa han, masa for mye eller noe. Han ble så trigget av å legge planer feks. Jeg føler meg så såret fordi jeg ser at han legger til flere damer på FB bare en uke etter vi slo opp. Jeg vet han er ensom. Han vil bare ha selskap og rømmer når damene får følelser, for det skjer jo før eller siden. Han sier så klart ikke fra starten av at han bare vil ha selskap, ikke et forhold. At han ikke er over eksen. Vi var en skikkelig bra match, hadde skikkelig god kjemi, men han snakket bare dritt om meg, både til mora si og faren sin og kompiser, slik at de skulle tro at det var meg det var noe feil med. Han skjulte at han var på tinder for dem og ville liksom ikke at de skulle få hele bildet av hvordan han har oppført seg i forholdet. Han var ikke ærlig med psykologen sin en gang. Han var så redd for at noen skulle tenke vi var seriøse. Jeg hadde massevis med tålmodighet og godhet og empati fordi jeg visste at han hadde vokst opp med ustabilitet, at han hadde en eks som såret han. Men jeg har vært blind for hvordan han selv har såret eksen. Vedder på hun følte seg like alene som jeg har gjort. Nå prøver jeg å samle meg for å komme meg videre. Fokusere på å stresse ned og jobbe med mine egne mål for fremtiden. Men det er vanskelig å glemme han og jeg blir stadig så lei meg, så sint og irritert over måten han har manipulert både meg og de rundt seg. 😓 Nå er det i det minste over. Noen andre som har erfaringer med sånne menn? Anonymkode: d6875...b39 Dette er jo å være fullstendig selvutslettende.. Så trist å lese.. Endret 26. november 2023 av Hannah80 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #13 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg sendte han en sms i dag der jeg satte ord på hvor vanskelig det har vært. Men han kommer så klart ikke med en unnskyldning, men responderte i det minste på en halvhjertet empatisk måte. Jeg er generelt en livsglad person uten så mye skam rundt mine rare hobbyer og kjipe sider, men etter han så ha jeg kjent på skam og lav selvtillit. Men han kobler nok ikke dette opp mot det han har gjort mot meg. Dere skriver mye fint til meg og det var godt å lese det. Litt godt å tenke at det blir bedre fremover. Og null kontakt fremover er nok det beste ja. Anonymkode: d6875...b39 Dette du skriver her og i hovedinnlegget kunne jeg skrevet selv. Om min mann gjennom 8 år, og nå når det har vært «slutt» i to år. Vi er fortsatt av og på etter hans stadig skiftende mening. Kjemmer meg veldig igjen i det du skriver om å kjenne på skam og dårlig selvtillit etter han. Det ble en vekker for meg å lese det fra en annens perspektiv. Kan love deg at den skammen og lave selvtilliten bare blir verre. Jeg har ventet lenge på en endring hos han, og i mellomtiden blir jeg mer og mer dårlig. Han har en helt annen historie utad til andre. Føler jeg sitter fast Anonymkode: 80ac6...54a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #14 Skrevet 27. november 2023 Det fungerer ikke for han å være i et forhold med hans tilstand. Han ødelegger deg. Han er trolig ikke i stand til å beklage det som har skjedd. Det er ikke din feil hva som har skjedd eller at han har disse vanskene. Men du må beskytte deg selv mot mennesker som skader andre. Selv om de ikke "gjør det med vilje" eller kan noe for det. Legg dette bak deg, og lukk dette kapittelet for alltid. For å kunne gjøre det, så må du også droppe å be om at han beklager seg. Anonymkode: 1b211...2d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå