Gå til innhold

Hvor lenge er en faktura gyldig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg ikke på selve betalingsfristen. Jeg har hatt elektriker + rørlegger fra Montera, men jeg får jo ikke faktura. Det har vært masse problemer og forsinkelser, så kan det være at Power dekker fakturaen for dette? 

Jeg har ikke spurt enda for kjøkkenet mitt er fortsatt ikke ferdig (etter 6 mnd!). Elektriker/rørlegger var ferdige for ca 2 mnd siden. Hvor lang tid i etterkant kan de sende meg en faktura før den er foreldet? Kan jeg risikere å få en faktura neste år, eller om 2 år fra Montera? Er så kjedelig å ikke vite hva, når eller hvor mye jeg evt skal betale. Og ja jeg vet jeg kan spørre Power, men tenkte høre om noen kloke sjeler her har vært borti det samme :) 

Anonymkode: e1836...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror foreldelsesfrist er 3 år. 

Anonymkode: 073af...7af

Skrevet

I følge loven så skal det faktureres så snart som mulig, senest en mnd. etter levering. Så spørs det om levering her gjelder når elektriker og rørlegger var ferdig, eller først når kjøkkenet er ferdig levert. De kan i hvert fall ikke komme etter to år med en faktura.

Skrevet

Foreldelsesfrist er når det er fakturert, her har TS ikke fått faktura. Sjekk med Power om alt går via dem, og de viderefakturerer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...