AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Jeg har utviklet følelser for en kollega som jeg har jobbet sammen med en stund. Alt startet som et hyggelig vennskap, men nå har det utviklet seg til at jeg har følelser for personen. Etter julebord i fjor endte vi med å ligge sammen, og etter det har det vel aldri helt vært det samme igjen. Min kollega liker meg også, men vi er begge i forhold hvor vi har det bra og er vel ganske enige om at det aldri kan bli oss. Men hvordan skal jeg komme over denne personen? Det er ikke et alternativ å slutte i jobben, og ikke et alternativ og unngå denne kollegaen da vi jobber ganske tett sammen. Noen som har vært i samme situasjon og har tips? Anonymkode: 9266d...020
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Har dere familie og barn på hver deres kant? Eller «bare» samboer/kjæreste? Hvis førstnevnte: Ta avstand fra kollegaen din. Avtal at dere ikke skal dyrke forelskelsen, men hold dere unna hverandre så langt det går. Be sjef om ikke å få prosjekter dere må samarbeide på osv. Det er gøy nå når dere er forelska, men hvis dere satser på hverandre, er det ikke noen garanti for at livet med kollega blir bedre enn parforholdet du har nå. Da blir det altså mye lidelse til ingen nytte. Anonymkode: edbc6...181 8 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 Selvfølgelig er det et alternativ å slutte i jobben. Anonymkode: 1ed30...680 11 9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Skrevet 26. november 2023 Aller først må du fortelle dette til partneren din, med mindre du allerede har gjort det. Så må dere i felleskap diskutere hvordan dette skal håndteres. Anonymkode: 5dd81...cc5 15 2 10
Rucula Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 Tiden ordner opp... du må bare la det gå nok tid. Og ha viljestyrke til st ingenting lignende skjer igjen 8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 Det er samboer og barn inne i bildet. Det er ikke et alternativ at vi går for hverandre. Vi er et veldig lite team på jobb, så det er ikke et alternativ å ikke jobbe tett sammen. Men jeg merker jo at jeg synes det er vondt hver gang jeg blir påminnet om at det ikke kan bli oss. En skikkelig god gammeldags forelskelse, rett og slett. Anonymkode: 9266d...020
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #7 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er samboer og barn inne i bildet. Det er ikke et alternativ at vi går for hverandre. Vi er et veldig lite team på jobb, så det er ikke et alternativ å ikke jobbe tett sammen. Men jeg merker jo at jeg synes det er vondt hver gang jeg blir påminnet om at det ikke kan bli oss. En skikkelig god gammeldags forelskelse, rett og slett. Anonymkode: 9266d...020 Jeg fatter ikke å begripe ikke at folk velger å leve sånn.. Hvordan kan du ha det bra med samboer, om du er forelsket i en annen ? Det kan jeg ikke forstå i det heletatt... Jeg hadde aldri blitt forelsket om jeg allerede var i et godt forhold, og ikke bare ble du forelsket men dere hadde sex også. Du har jo såklart følelsesmessige behov som ikke er dekket i forholdet ditt. Du må idet minste finne ut av de følelsene, og behovene. Så, kan du ta et valg. Ikke for å hoppe over i et nytt forhold, men for din egen del. Hva mangler du, og kan du idet heletatt få det der du er nå ?? Folk er ikke engang ærlige med seg selv... Ser det igjen og igjen her inne... Anonymkode: 37d9b...480 16 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #8 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fatter ikke å begripe ikke at folk velger å leve sånn.. Hvordan kan du ha det bra med samboer, om du er forelsket i en annen ? Det kan jeg ikke forstå i det heletatt... Jeg hadde aldri blitt forelsket om jeg allerede var i et godt forhold, og ikke bare ble du forelsket men dere hadde sex også. Du har jo såklart følelsesmessige behov som ikke er dekket i forholdet ditt. Du må idet minste finne ut av de følelsene, og behovene. Så, kan du ta et valg. Ikke for å hoppe over i et nytt forhold, men for din egen del. Hva mangler du, og kan du idet heletatt få det der du er nå ?? Folk er ikke engang ærlige med seg selv... Ser det igjen og igjen her inne... Anonymkode: 37d9b...480 Det er ingen problemer i mitt nåværende forhold, og å tro at man ikke kan bli forelsket i flere personer er jo bare veldig naivt. jeg tror ikke denne kollegaen kan gi meg noe jeg ikke har allerede, derfor er det heller ikke et alternativ å gå for det. Forelskelse er jo bare følelser, og det kan man jo sjeldent styre. At vi lå sammen er selvfølgelig litt dumt. Anonymkode: 9266d...020 7
Isambard Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 1. Finn ut hva du vil. 2. Hvis du vil fortsette med samboeren så sats 100% på det og glem kollegaen. 3. Velger du kollegaen så prøv å få et ryddig og pent brudd. Barna klarer seg hvis dere samarbeider. Jeg synes ikke du skal fortelle det hvis du velger nr 1. Du letter egen samvittighet men knuser livet til samboeren din. Du får bare bære det alene. 3 4
Fremmed fugl Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har dere familie og barn på hver deres kant? Eller «bare» samboer/kjæreste? Hvis førstnevnte: Ta avstand fra kollegaen din. Avtal at dere ikke skal dyrke forelskelsen, men hold dere unna hverandre så langt det går. Be sjef om ikke å få prosjekter dere må samarbeide på osv. Det er gøy nå når dere er forelska, men hvis dere satser på hverandre, er det ikke noen garanti for at livet med kollega blir bedre enn parforholdet du har nå. Da blir det altså mye lidelse til ingen nytte. Anonymkode: edbc6...181 Du kan selvfølgelig velge å slutte i jobben. 3 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #11 Skrevet 26. november 2023 Hvordan er bransjen du jobber i mtp jobbtilbud? Kanskje du skal se deg om etter en annen jobb? Anonymkode: edbc6...181 2 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #12 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan er bransjen du jobber i mtp jobbtilbud? Kanskje du skal se deg om etter en annen jobb? Anonymkode: edbc6...181 Død bransje akkurat nå, så jeg må bare holde på denne jobben så lenge jeg kan. Har allerede vært kutt hos oss, så heldig som har fått bli. Anonymkode: 9266d...020 1
Writer_1981 Skrevet 26. november 2023 #13 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ingen problemer i mitt nåværende forhold, og å tro at man ikke kan bli forelsket i flere personer er jo bare veldig naivt. jeg tror ikke denne kollegaen kan gi meg noe jeg ikke har allerede, derfor er det heller ikke et alternativ å gå for det. Forelskelse er jo bare følelser, og det kan man jo sjeldent styre. At vi lå sammen er selvfølgelig litt dumt. Anonymkode: 9266d...020 LITT dumt at dere lå sammen?! Når dere har samboer og barn på hver deres kant? Slikt som dette kan forårsake MYE lidelse hos uskyldige personer - inkludert barn. Og det er store samfunnsøkonomiske kostnader knyttet til samlivsbrudd, barn fra ødelagte hjem, ++. Du risikerer ikke bare å miste de du er glade i eller et brudd. Du risikerer at det blir et skikkelig stygt brudd. 10 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #14 Skrevet 26. november 2023 Til og med jeg reagerer litt på denne, altså.... LITT dumt at dere lå med hverandre? Mitt tips: Hver gang du er i nærheten av denne fyren ser du for deg ansiktet til de involverte barna når de får høre at foreldrene skal skille seg. Det bør være en effektiv kalddusj. (Kan legge til at jeg er MØKK forelska i en kollega selv, og i et krise dårlig ekteskap. Ikke engang i en sånn situasjon kunne det falle meg inn å ha sex med denne kollegaen. I sånne situasjoner går man i parterapi osv osv og finner skikkelig ut av ting på hjemmebane først). Anonymkode: 72549...bb3 5 8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #15 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Forelskelse er jo bare følelser, og det kan man jo sjeldent styre. At vi lå sammen er selvfølgelig litt dumt. Anonymkode: 9266d...020 Du var utro, holder det skjult og er forelska i en annen som du møter hver dag. Litt mer enn "dumt". Anonymkode: e9c2a...def 7 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #16 Skrevet 26. november 2023 Jada jada, jeg er et forkastelig menneske. Men har noen tips til hvordan man kan komme over en forelskelse? Finnes det noen triks, eller må man bare vente det ut? Anonymkode: 9266d...020
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #17 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jada jada, jeg er et forkastelig menneske. Men har noen tips til hvordan man kan komme over en forelskelse? Finnes det noen triks, eller må man bare vente det ut? Anonymkode: 9266d...020 Du virkelig veldig umoden og lite reflektert, følelser for et annet menneske klarer du å styre selv. Samtidig ligger du med noen, sikker alkohol i bildet. Skal du holde utroskapet skjult? Du holder jo din partner for narr. Anonymkode: 3d87f...efa 8 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #18 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes det noen triks, eller må man bare vente det ut? Anonymkode: 9266d...020 Trikset er å se inn i seg selv og prøve å forstå hvorfor man plutselig gjør ting. Anonymkode: e9c2a...def 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #19 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virkelig veldig umoden og lite reflektert, følelser for et annet menneske klarer du å styre selv. Samtidig ligger du med noen, sikker alkohol i bildet. Skal du holde utroskapet skjult? Du holder jo din partner for narr. Anonymkode: 3d87f...efa Du tenker det er bedre at jeg ødelegger min nåværende partner med informasjon hen aldri kommer til å få på noe annet vis? Det er som noen over her sa, det letter min samvittighet å si det, men det påfører bare masse smerte til den andre parten. Jeg ville selv aldri visst det. Spesielt ikke hvis min partner hadde planer om å fortsatt være sammen med meg. Anonymkode: 9266d...020 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #20 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trikset er å se inn i seg selv og prøve å forstå hvorfor man plutselig gjør ting. Anonymkode: e9c2a...def Hvorfor man plutselig blir forelsket? Fordi man møter noen man har veldig god kjemi med og som man i tillegg finner attraktiv, det er vel ikke så vanskelig å forstå? hvorfor man velger å ligge med personen er jo selvfølgelig et elendig valg man tar. Men skjedd er skjedd, får ikke gjort noe med det nå. Anonymkode: 9266d...020 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå