AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Vet ikke helt hva jeg skal føle, svinger mellom dypt såret og likegyldig. Det hele "startet" med at søstra mi fant en fyr og fikk et barn for noen år siden. Mot slutten av svangerskapet begynte fyren å vise svært dårlige sider. Ble plutselig veldig egosentrisk, uærlig, respektløs, viste null omsorg, lista er lang og ærlig talt vond. De kommunisert absolutt ikke og økonomien var rævkjørt konstant. Jeg var mye vitne til og ble fortalt av søstra mi hvor "dritt" han er og hvor vanskelig det var for henne i forholdet og jeg så jo godt hvordan dette påvirket både henne og tantebarnet mitt. Så når barnet var 6 mnd omtrent flyttet hun fra han. Hun var likevel mye hos han, de hadde 50/50(!) omsorg for barnet, og det var tydelig at han prøvde å få henne i psykisk ubalanse. Plutselig bodde hun til han i flere uker(noe hun skjulte fra meg på tidspunktet), så etter 5 mnd flyttet hun tilbake. I min frustrasjon over situasjonen på flere plan og hvordan den påvirket tantebarnet mitt, sa jeg til min(vår) mor, at hvis de to foreldrene ikke klarte se forbi sine egne egoistiske behov/følelser snart og gjøre det beste for barnet, vurderte jeg å ringe barnevernet. Tiden gikk og jeg tenkte ikke mer på samtalen med henne, så snakket jeg me søstra om at jeg syns vår mor hadde vært litt "fraværende" i relasjonen(mer enn normalt) den siste tida. Da kunne hun fortelle at vår mor hadde reagert SÅ sterkt på at jeg vurderte å ringe barnevernet, og det kunne hun ikke tilgi meg for. Nå 1,5 år senere, har jeg nærmest ikke hørt fra min mor pga dette,hun har ikke tatt kontakt med meg for å fortelle at hun reagerte sånn, hun rett og slett bare overser meg. Er dette noe som er "normalt"? Anonymkode: 93312...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Hvis et av mine søsken hadde blandet seg borti mitt liv og truet med barnevernet hadde jeg nok kuttet kontakt. Kanskje moren din ser på deg som en sviker. Du har ikke nevt noen alvorlig omsorgssvikt. Man melder ikke folk til barnevernet i frustrasjon. Anonymkode: 83921...5bd 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis et av mine søsken hadde blandet seg borti mitt liv og truet med barnevernet hadde jeg nok kuttet kontakt. Kanskje moren din ser på deg som en sviker. Du har ikke nevt noen alvorlig omsorgssvikt. Man melder ikke folk til barnevernet i frustrasjon. Anonymkode: 83921...5bd Jeg HAR ikke meldt noen til barnevernet. Jeg sa til henne at jeg vurderte det pga av den ustabile livssituasjon til barnet, HVIS det ikke bedret seg, at de begynte å tenke på barnets beste framfor kun sitt eget. Er ganske ille at du antar at jeg vurderte å snakke med barnevernet uten god grunn? Kan ikke akkurat utbrodere privatlivet dems så detaljert her inne. Anonymkode: 93312...ab7 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Skrevet 26. november 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg HAR ikke meldt noen til barnevernet. Jeg sa til henne at jeg vurderte det pga av den ustabile livssituasjon til barnet, HVIS det ikke bedret seg, at de begynte å tenke på barnets beste framfor kun sitt eget. Er ganske ille at du antar at jeg vurderte å snakke med barnevernet uten god grunn? Kan ikke akkurat utbrodere privatlivet dems så detaljert her inne. Anonymkode: 93312...ab7 Din familie er nok uenige i at du hadde en god grunn, hvis din mor knapt er i kontakt med deg nå 🤷♂️. Vi kan bare kommentere ut i fra det du skriver 🤦♂️ Anonymkode: 83921...5bd 1
Snickersogtwist Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 Vanskelig å si når man mangler innsikt, som flere sier her. Om bakgrunnen var en «av og på» relasjon med barnefar og bosituasjonen, såå tror jeg kanskje jeg hadde reagert sterkt selv. Det er som å skyte spurv med kanon. Hadde jeg vært søsteren din så hadde jeg gitt deg fullstendig båten, jeg hadde ikke turt å være rundt noen som kontinuerlig vurderte mine omsorgsevne og hadde så lav terskel for å kontakte BV. Det hadde gått på nervene løst. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 Bakgrunnen er langt alvorligere enn det, men det ønsker jeg ikke utbrodere pga gjennkjennelighet. Uansett interessant at opptil flere velger å mene noe på grunnlag av at det ikke foreligger en god nok grunn fra min side, når sjansen er minst 50/50 begge veier🙈 Hadde faktisk ikke hatt noe problem med å forstå at søsteren min hadde trekt seg unna pga det, men at mora mi skal overse meg i mange år pga noe jeg sa jeg ville vurdere, for å sikre at barnebarnet hennes får de beste forutsetningene, var jeg mer usikker på. Anonymkode: 93312...ab7 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå