Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe clipart og bilder til pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe clipart og bilder til bruk på f eks hjemmesider? Jeg finner bare firma med dyre abonnement og jeg vil gjerne betale for et og et bilde. Jeg skal ikke bruke så mange så det er derfor jeg spør.

Før hadde jo Canstock denne mulighet, men de har lagt ned.

Anonymkode: 7572f...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke laste ned gratis fra Pixabay?

Anonymkode: a0a72...df3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor ikke laste ned gratis fra Pixabay?

Det er vel ikke lovlig. Jeg fikk også beskjed fra Norton at de blokkerte trusler som kom fra den siden.

Skrevet

Bruk Bing AI og lag akkurat bildene du selv vil ha. 

Skrevet
Linazer skrev (1 time siden):

Bruk Bing AI og lag akkurat bildene du selv vil ha. 

Da kunne jeg ha tatt bildene selv. Vil ha skikkelige bilder til bakgrunn og da må jeg finne et sted å kjøpe dem.

Skrevet

Prøv Canva. Tidligere kunne du få en del av det de tilbyr gratis og ellers betale pr gang for enkeltbilder som kostet penger, men jeg vet ikke om det har blitt forandret på. Jeg valgte etterhvert abbonement, da jeg fant ut at jeg brukte det mye i jobben også. 

Skrevet
absinthia skrev (10 timer siden):

Prøv Canva. Tidligere kunne du få en del av det de tilbyr gratis og ellers betale pr gang for enkeltbilder som kostet penger, men jeg vet ikke om det har blitt forandret på. Jeg valgte etterhvert abbonement, da jeg fant ut at jeg brukte det mye i jobben også. 

Tusen takk for hjelpen 🙂

Skrevet
absinthia skrev (På 26.11.2023 den 21.34):

Den kunne jeg ikke bruke da jeg ikke skal designe noe. Jeg vil bare kjøpe bilder som jeg kan laste ned på pc'en.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den kunne jeg ikke bruke da jeg ikke skal designe noe. Jeg vil bare kjøpe bilder som jeg kan laste ned på pc'en.

Du kan velge å lage en collage bare ett bilde og lage gjennomsiktig bakgrunn, dersom du skal bruke clip art, så laster du det ned til pc.

Skrevet
absinthia skrev (På 28.11.2023 den 20.11):

Du kan velge å lage en collage bare ett bilde og lage gjennomsiktig bakgrunn, dersom du skal bruke clip art, så laster du det ned til pc.

Det er ikke det jeg leter etter. Jeg leter etter bakgrunnsbilder (wallpapers). Jeg skal ikke lage noe collage, jeg skal ha ett enkelt fotografi som er lov å bruke.

Skrevet

Clipart..? Det begrepet har jeg ikke hørt brukt siden 90-tallet, og hvem bruker Norton noe-som-helst i dag???

AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 12.40):

Det er vel ikke lovlig. Jeg fikk også beskjed fra Norton at de blokkerte trusler som kom fra den siden.

Pixabay er verdens største side for royalte-free og public domain bilder og illustrasjoner. Selvsagt er det lovlig å laste ned bilder gratis når det er illustratøren/fotografen selv som legger det ut. Bare være påpasselig med å sjekke betingelsene i lisensavtalen i forhold til hva du skal bruke de til, men det gjelder også for bilder du betaler for. At du har betalt for å laste ned et bilde bettyr ikke nødvendigvis at du eier rettighetene.

Jeg bruker også Freepik.com en del. Betaler rundt 150 kroner i måneden for så mange nedlastinger jeg orkerr. Dersom du vil ha litt proffere ting så kan du se på Shutterstock eller Adobe Stock Photo, som er bedre men også mye dyrere.

Anonymkode: 8a501...e68

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 11.30):

Det er ikke det jeg leter etter. Jeg leter etter bakgrunnsbilder (wallpapers). Jeg skal ikke lage noe collage, jeg skal ha ett enkelt fotografi som er lov å bruke.

Du kan jo lage bakgrunnsbilde av et enkelt fotografi som er der, - det er bare å velge det alternativet. 
som f.eks dette: 

21BDE1AA-9DC1-408A-B7B5-CFEAE7174669.jpeg

Anonymkode: 7cadc...ea7

Skrevet

Test ut Canva. Gratisversjon og med betaling (en tusenlapp for ett helt år). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 18.40):

Pixabay er fullt lovlig. Noen av de som legger ut der krever at du krediterer dem hvis du bruker bildet, noen få bilder kan kun brukes til privat, ikke-kommersiell bruk, men de fleste bildene der er til fritt bruk, også til kommersielt bruk.
Du må bare sjekke betingelsene for de bildene du ønsker å bruke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kan jo lage bakgrunnsbilde av et enkelt fotografi som er der, - det er bare å velge det alternativet. 
som f.eks dette: 

21BDE1AA-9DC1-408A-B7B5-CFEAE7174669.jpeg

Jeg vet det, men jeg kan ikke ta akkurat det bildet jeg skal ha selv. Jeg skal ha endel vinterbilder og her jeg bor er det ikke vinter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pixabay er fullt lovlig. Noen av de som legger ut der krever at du krediterer dem hvis du bruker bildet, noen få bilder kan kun brukes til privat, ikke-kommersiell bruk, men de fleste bildene der er til fritt bruk, også til kommersielt bruk.
Du må bare sjekke betingelsene for de bildene du ønsker å bruke.

Tusen takk :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet det, men jeg kan ikke ta akkurat det bildet jeg skal ha selv. Jeg skal ha endel vinterbilder og her jeg bor er det ikke vinter.

Det er flust av vinterbilder med hus, uten hus, fra gate, fra by, fra fjellet, med hytter, med folk, uten folk, med lyslykter, med dyr og fra mange land der som du kan gjøre det samme med inne på Canva. Her er et par tilfeldige

3807815B-15C5-476B-B16E-C5BEB976BFD6.png

D0DE8AB3-69A6-4CEF-BAD5-DBEB550E873A.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 20.52):

Det er flust av vinterbilder med hus, uten hus, fra gate, fra by, fra fjellet, med hytter, med folk, uten folk, med lyslykter, med dyr og fra mange land der som du kan gjøre det samme med inne på Canva. Her er et par tilfeldige

3807815B-15C5-476B-B16E-C5BEB976BFD6.png

D0DE8AB3-69A6-4CEF-BAD5-DBEB550E873A.jpeg

Ja, men jeg vil ikke stjele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...