Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har blitt gravid og kjæresten min truer med å gå ifra meg om jeg beholder. Er 9 +4 på vei, har snakket med de på sykehuset angående en abort, men er ventetid på å ta abort på sykehus. Men jeg har i grunn kommet frem til at jeg vil beholde. 

er det noen her som vet rettigheter for alene mødre osv.. Fortell gjerne litt.

jeg er 25år leier leilighet og har en helt grei jobb der jeg tjener mer enn gjennomsnittet☺️

Anonymkode: fee01...975

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg er alenemor og det går helt supert. Du får utvidet barnetrygd. Ca 4300 per måned. Om du fører opp far, så kan du jo også få barnebidrag. Summen regnes ut fra hans lønn. Om du ikke tjener så godt, så kan du få noen stønader fra NAV. Jeg tror du får disse om du tjener under 53 000(brutto per måned). Du skriver at du tjener over gjennomsnittet, så da får du nok ingen stønad fra NAV, men du kan jo undersøke. 

Har du et godt nettverk rundt deg? Venner, familie, etc? 

Lykke til 🫶🏻 Jeg valgte å beholde og har ikke angret en dag. Pappaen ville ikke være med i bildet, men vi klarer oss godt ❤️

Anonymkode: e57bf...6af

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei,

Jeg er alenemor og det går helt supert. Du får utvidet barnetrygd. Ca 4300 per måned. Om du fører opp far, så kan du jo også få barnebidrag. Summen regnes ut fra hans lønn. Om du ikke tjener så godt, så kan du få noen stønader fra NAV. Jeg tror du får disse om du tjener under 53 000(brutto per måned). Du skriver at du tjener over gjennomsnittet, så da får du nok ingen stønad fra NAV, men du kan jo undersøke. 

Har du et godt nettverk rundt deg? Venner, familie, etc? 

Lykke til 🫶🏻 Jeg valgte å beholde og har ikke angret en dag. Pappaen ville ikke være med i bildet, men vi klarer oss godt ❤️

Tusen takk for hyggelig svar! Pappan her heller vil ikke ha noe med barnet å gjøre, men vil ikk si ifra seg foreldre ansvar. 
Så jeg er alene om dette. 
har venner, familie og en hel god gjeng rundt meg❤️ Bare det å tenke at jeg er 25år og alene mamma som jeg får litt små hetta av, menjeg klarer ikke abort❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Mahaja skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for hyggelig svar! Pappan her heller vil ikke ha noe med barnet å gjøre, men vil ikk si ifra seg foreldre ansvar. 
Så jeg er alene om dette. 
har venner, familie og en hel god gjeng rundt meg❤️ Bare det å tenke at jeg er 25år og alene mamma som jeg får litt små hetta av, menjeg klarer ikke abort❤️

Det går fint! 25 år er en fin alder ❤️ Da er du voksen, men fortsatt ung. Om du har et nettverk rundt deg, så er der supert! Det er viktig for både deg og barnet! Om du bor i Oslo, så kan du melde deg inn i «Aleneforeldreforeningen Oslo» på Facebook. De arrangerer mange treff og aktiviteter! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går fint! 25 år er en fin alder ❤️ Da er du voksen, men fortsatt ung. Om du har et nettverk rundt deg, så er der supert! Det er viktig for både deg og barnet! Om du bor i Oslo, så kan du melde deg inn i «Aleneforeldreforeningen Oslo» på Facebook. De arrangerer mange treff og aktiviteter! 

Tusen takk!❤️

Anonymkode: fee01...975

Skrevet

Hvis du går inn på NAV - kan du lese mye om rettigheter du vil ha som alenemor. Der kan du velge å kun få opp informasjon om hva som gjelder for aleneforeldre. 

Det er absolutt tøft og være alenemor fra dag 1, men jeg har aldri angret en eneste dag. 

Anonymkode: 29b13...f24

Skrevet

Har vært alene med barnet fra fødsel av og det har gått veldig fint. Jeg har lite familie, men et godt nettverk av venner, kollegaer og naboer, jeg har et godt betalt jobb, jeg har god kapasitet, eier eget hus og jeg er såpass fleksibel at jeg får dagene til å gå opp. Barnet er nå ungdom (13år) og vi har det helt supert :)

Fra NAV har jeg mottatt en ekstra barnetrygd. Ikke noe mer. Far betaler heller ikke bidrag. Men det går greit. Jeg tjener bra og vi klarer oss økonomisk. 

Anonymkode: 50599...953

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...