Thyra Skrevet 26. november 2023 #1 Del Skrevet 26. november 2023 Etter at den har blomstret på nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Del Skrevet 26. november 2023 Noen lar de avblomstrede stilkene være, siden disse orkideene kan blomstre på nytt fra tuppen. Jeg pleier å kutte dem ned over andre eller tredje ledd når de er avblomstret, siden jeg synes de blir penere når de kommer med nye blomsterstilker fra bunnen enn når de "jobber videre" på en lang stengel som etter hvert blir både krokete og rar. Har de lyst til å blomstre igjen gjør de det uansett. Anonymkode: 6f458...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 26. november 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Noen lar de avblomstrede stilkene være, siden disse orkideene kan blomstre på nytt fra tuppen. Jeg pleier å kutte dem ned over andre eller tredje ledd når de er avblomstret, siden jeg synes de blir penere når de kommer med nye blomsterstilker fra bunnen enn når de "jobber videre" på en lang stengel som etter hvert blir både krokete og rar. Har de lyst til å blomstre igjen gjør de det uansett. Anonymkode: 6f458...3b2 Hvordan ville du ha klippet den på bildet da? Når den allerede har fått en utstikker fra den opprinnelige stilken? Fortsatt klippe fra andre eller tredje ledd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg klipper de ikke før de har visnet. Erfaringsmessig kommer det ofte nye skudd. Anonymkode: 189e3...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg klipper ikke de før jeg ser at de har visnet, da klipper jeg av grenet. For det kommer faktisk nye skudd på den. Jeg har en med tre grener, ingen blomster, men de er ikke visnet og kommer nye skudd stadig. Anonymkode: 049c5...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå