Fiske Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Jeg har legetime i morgen tidlig (fastlege). Timen ble bestillt for flere uker siden og gjelder videre utredning av ett eksisterende helseproblem. Altså ikke akutt, men likevel viktig. Men jeg ligger med korona. Begynte så smått for 1,5 uke siden, testet svakt positivt for 9 dager siden. Trodde jeg ble frisk, før det plutselig blusset SKIKKELIG opp på fredag. Høy feber, hoster slim og blod osv. Tok ny test i går som slo kraftig ut umiddelbart, tydligvis mye mer virus utskilt nå enn forige helg. Litt bedre i dag enn de forrige to dagene, så tror kanskje jeg er tilnærmet feberfri i morgen (mtp at jeg var feberfri midt på dagen i dag, selv om feberen har kommet tilbake nå i kveld). Timen er første time, før telefon åpner, så det er liksom ikke mulighet å drøfte med dem om jeg skal komme eller ei. Utfordringen min er også at jeg har frikort, men hvis jeg ikke møter opp må jeg betale. Dermed er det egentlig ikke ett alternativ å ikke møte opp. Men så vil jeg jo ikke smitte halve legekontoret heller. Møte opp eller ikke møte opp?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Hmmm. Du trenger kanskje sykmelding uansett, hvis du har vært sykt i 9 dager? Du kan jo dukke opp med munnbind og håndsprit. Anonymkode: 0327b...cbc 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 Jeg har vært hos legen med luftveissymptomer flere ganger nå (har hostet i snart 8 uker), og jeg har jo testet for covid flere ganger i løpet av denne tiden. Legekontoret har hele veien presisert at jeg hadde fått komme dit selv om covid-testen hadde vært positiv (hvilket den ikke har vært). Men jeg ville nok brukt munnbind om jeg var deg. Kan høres ut som om et legebesøk er på sin plass uansett. Anonymkode: 62df7...8d5 1 1
Fiske Skrevet 26. november 2023 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hmmm. Du trenger kanskje sykmelding uansett, hvis du har vært sykt i 9 dager? Du kan jo dukke opp med munnbind og håndsprit. Anonymkode: 0327b...cbc Jeg skal ikke på jobb før neste uke, så trenger ikke sykemelding 🙂
Fiske Skrevet 26. november 2023 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært hos legen med luftveissymptomer flere ganger nå (har hostet i snart 8 uker), og jeg har jo testet for covid flere ganger i løpet av denne tiden. Legekontoret har hele veien presisert at jeg hadde fått komme dit selv om covid-testen hadde vært positiv (hvilket den ikke har vært). Men jeg ville nok brukt munnbind om jeg var deg. Kan høres ut som om et legebesøk er på sin plass uansett. Anonymkode: 62df7...8d5 Okey, da tar jeg sjansen!
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 Møt opp med munnbind, og gi beskjed i luken. Anonymkode: f57d8...d37
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #7 Skrevet 26. november 2023 Det er ingen restriksjoner nå, hold avstand til evnt andre folk, sprit hender før du tar på noe. Anonymkode: d0df2...d17
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #8 Skrevet 26. november 2023 Om du velger å møte opp vel vitende om at du kan smitte hele venteværelset og legen, så burde du vise såpass mye respekt at du bruker munnbind og venter ute på gangen altså ikke på venteværelset frem til legen roper deg inn. Anonymkode: 37521...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 Synes absolutt du skal dra til legen. Ta på deg munnbind, sprit hendene på vei inn, og prøv å holde avstand på venterommet. Anonymkode: 4c5c5...e01
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 Send melding på helsenorge! Anonymkode: d49ac...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå