AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Dette skjer alltid! Man møter en ny mann, dater og gjør masse fine ting sammen, morsomme bowlingdater, romantiske restaurant dater hvor jeg endelig kan bruke kjolene mine, går på museumer og kinoer og snakker om refleksjoner etterpå, går lange turer og blir kjent med hverandre på dybden. Så etter noen uker begynner man å møtes hjemme hos hverandre og etter det er det ikke lang tid til at ALL romantikk blir borte. At man kommer inn døra hos hverandre, sitter i sofaen og ser på noe og prater ikke noe mer enn om vær og vind før tv titting tar over, lager noe mat man også spiser foran TVen eller om man spiser den på spisebordet så unngår mennene noen god samtale men gafler i seg maten mens jeg er den eneste som prøver å stille spørsmål og fortsette å bli kjent, mens de vil fortest mulig tilbake foran TVen og der sitter man til kvelden og vi skal legge oss og ha rutinesex de tar som en selvfølge og ikke gidder å legge noe innsats i. Det er ofte jeg sitter å føler at jeg nesten er som en bootycall bare at det er på dagtid og istedet for fyll så er det middag og omsorg de kommer for. Mener menn seriøst at forhold ikke skal stikke dypere enn dette? Vet de ikke hvordan å skape dypere relasjoner gjennom samtale og kvalitetstid/opplevelser? Eller er de så bortskjemte og careless at de ikke ser hva som er galt i å bruke damer på den måten, der damen legger innsats og omsorg og vil bli kjent i dybden og connecte emosjonelt, mens de bare tar i mot det uten å gidde å gi noe tilbake annet enn å møte opp og ta i mot? Anonymkode: 476ec...714 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Hvis dette gang på gang skjer med deg så er det du som er problemet. Og hverdagen ER kjedelig. Tror du der er fart og spenning hele tiden? Anonymkode: e838f...9a8 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis dette gang på gang skjer med deg så er det du som er problemet. Og hverdagen ER kjedelig. Tror du der er fart og spenning hele tiden? Anonymkode: e838f...9a8 Skjerp deg. Anonymkode: 476ec...714
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Skrevet 26. november 2023 Det skjer fordi du aksepterer det Anonymkode: 98a2e...aa9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjerp deg. Anonymkode: 476ec...714 Hva var galt i det vedkommende sa? Anonymkode: 98a2e...aa9
Fiske Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 (endret) Høres ut som du kanskje dater folk du egentlig har lite til felles med? Vi har vært sammen i 13år. Er gift og har 3 barn. Selvfølgelig er det lite date på bowling, museum og romantiske restauranter nå. Men det betyr ikke at romantikken eller de dype samtalene er borte. Ikke forsvant dating utenfor hjemmet etter noen uker heller, det var mer at når vi fikk barn ble det praktisk vanskeligere å gå ut på sånne dates hele tiden. Men romantikken er ikke borte. Vi har date’s her hjemme. Snakker sammen på kveldstid etter at barna er i seng. Gjør aktiviteter sammen hver dag. Men det innebærer jo å ha felles interesser, slik at man faktisk har noe å gjøre sammen. Om det alltid ender med «netflix og chill» etter uker/måneder sammen, høres det ut som problemet ligger i mangel på hobbyer. Endten mangel på felles hobbyer, eller at én eller begge mangler hobbyer generelt. Vi spiller mye data sammen. Spiller brettspill. Lager mat sammen. Dyrker grønnsaker o.l. Selv i dag, jeg har korona, og det er snø ute, men vi var ute sammen og høstet de siste pastinakkene våre. I tillegg gjør vi det meste sammen. Lage pakkekalendere til barna? Da sitter vi sammen på gulvet og pakker inn de små pakkene mens vi snakker sammen. På fredag satt vi på hver vår PC og lette etter julegaver på tilbud sammen, snakket sammen underveis, samarbeidet, fordelte oppgavene mellom oss. Det er helt naturlig at det blir mindre dating på bowling og mer dating i hverdagen hjemme. Hvis det blir kjedelig, er det endten fordi dere er for ulike og alt dere har til felles er å glo på netflix. Eller så har du for urealistiske forventninger til forhold. Jeg tipper egentlig det første, at du dater folk uten felles interesser, eller at du selv mangler interesser/hobbyer, slik at hverdagslivet sammen blir for kjedelig. Endret 26. november 2023 av Fiske
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #7 Skrevet 26. november 2023 Fiske skrev (5 minutter siden): Høres ut som du kanskje dater folk du egentlig har lite til felles med? Vi har vært sammen i 13år. Er gift og har 3 barn. Selvfølgelig er det lite date på bowling, museum og romantiske restauranter nå. Men det betyr ikke at romantikken eller de dype samtalene er borte. Ikke forsvant dating utenfor hjemmet etter noen uker heller, det var mer at når vi fikk barn ble det praktisk vanskeligere å gå ut på sånne dates hele tiden. Men romantikken er ikke borte. Vi har date’s her hjemme. Snakker sammen på kveldstid etter at barna er i seng. Gjør aktiviteter sammen hver dag. Men det innebærer jo å ha felles interesser, slik at man faktisk har noe å gjøre sammen. Om det alltid ender med «netflix og chill» etter uker/måneder sammen, høres det ut som problemet ligger i mangel på hobbyer. Endten mangel på felles hobbyer, eller at én eller begge mangler hobbyer generelt. Vi spiller mye data sammen. Spiller brettspill. Lager mat sammen. Dyrker grønnsaker o.l. Selv i dag, jeg har korona, og det er snø ute, men vi var ute sammen og høstet de siste pastinakkene våre. I tillegg gjør vi det meste sammen. Lage pakkekalendere til barna? Da sitter vi sammen på gulvet og pakker inn de små pakkene mens vi snakker sammen. På fredag satt vi på hver vår PC og lette etter julegaver på tilbud sammen, snakket sammen underveis, samarbeidet, fordelte oppgavene mellom oss. Det er helt naturlig at det blir mindre dating på bowling og mer dating i hverdagen hjemme. Hvis det blir kjedelig, er det endten fordi dere er for ulike og alt dere har til felles er å glo på netflix. Eller så har du for urealistiske forventninger til forhold. Jeg tipper egentlig det første, at du dater folk uten felles interesser, eller at du selv mangler interesser/hobbyer, slik at hverdagslivet sammen blir for kjedelig. Hvorfor kaller kjærestepar vanlig middag og brettspill for "dates"? Anonymkode: 98a2e...aa9 1
Fiske Skrevet 26. november 2023 #8 Skrevet 26. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor kaller kjærestepar vanlig middag og brettspill for "dates"? Anonymkode: 98a2e...aa9 Vanlig middag er vanlig middag. Date er når man blir enige på forhånd om å gjøre litt ekstra utav det. Steller seg litt ekstra, kler seg litt penere, lager ekstra god mat osv. I tillegg snakket jeg både om dates og hverdagsromantikk. Jeg kaller ikke en vanlig runde med brettspill for date. Men det er mulig å ha hverdagsromantikk likevel. Det handler om hvordan man oppfører seg mens man holder på. Hvis all romantikk må være når man ikke er hjemme, da har man fort ett problem i lengden.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 Så det er bare han som er ansvarlig for å finne på noe utenfor hjemmet? Anonymkode: 2bfc0...238 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 Hva med å ta ansvar og ta initiativ til å gjøre noe utenfor huset? Eller er det bare mannen som skal stå for underholdningen? Anonymkode: 83aad...7d1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #11 Skrevet 26. november 2023 Vi er likestilte nå baby, dere klarer også å finne på ting Anonymkode: c31a1...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #12 Skrevet 26. november 2023 Vi hadde aldri alle disse "morsomme" datene med museum og bowling. Men vi går fortsatt på romantiske middager, vi går fortsatt lange turer, og sexen finnes ikke rutinepreget etter ett halvt år med dating. Noen dager er hverdagen mer preget av rutiner, andre dager er hverdagen fylt med lek og flørt. Anonymkode: dcfcf...ecf
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #13 Skrevet 26. november 2023 Jeg er kvinne, og jeg syntes det du forventer, høres litt slitsomt ut. Det høres ut som om dating med deg er en endeløs intervjurunde (var det ikke en tråd ganske nylig om at kvinner må slutte å intervjue menn når de dater?) Når man har kommet så langt at man møtes hjemme hos hverandre for TV eller film, må man jo kunne slappe av og kose seg litt, ikke bare fortsette utspørringen til man har spurt om absolutt alt man kan tenke seg. Greit at man spør hverandre om en del ting i begynnelsen, men etter hvert må man ta det litt med ro og la ting utvikle seg naturlig og kjenne på hvordan det er å tilbringe tid sammen uten å måtte prestere og anstrenge seg. Og det er jo sånn at det er flest hverdager, jeg må innrømme at det høres litt ut som å date deg medfører et konstant prestasjonspress. Jeg synes det er viktig å kunne snakke og dele ting med en partner, men jeg er også avhengig av å kunne slappe av med ham, å kunne tilbringe tid sammen uten å bli spurt ut og måtte prestere hele tiden. Anonymkode: 153c7...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #14 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette skjer alltid! Man møter en ny mann, dater og gjør masse fine ting sammen, morsomme bowlingdater, romantiske restaurant dater hvor jeg endelig kan bruke kjolene mine, går på museumer og kinoer og snakker om refleksjoner etterpå, går lange turer og blir kjent med hverandre på dybden. Så etter noen uker begynner man å møtes hjemme hos hverandre og etter det er det ikke lang tid til at ALL romantikk blir borte. At man kommer inn døra hos hverandre, sitter i sofaen og ser på noe og prater ikke noe mer enn om vær og vind før tv titting tar over, lager noe mat man også spiser foran TVen eller om man spiser den på spisebordet så unngår mennene noen god samtale men gafler i seg maten mens jeg er den eneste som prøver å stille spørsmål og fortsette å bli kjent, mens de vil fortest mulig tilbake foran TVen og der sitter man til kvelden og vi skal legge oss og ha rutinesex de tar som en selvfølge og ikke gidder å legge noe innsats i. Det er ofte jeg sitter å føler at jeg nesten er som en bootycall bare at det er på dagtid og istedet for fyll så er det middag og omsorg de kommer for. Mener menn seriøst at forhold ikke skal stikke dypere enn dette? Vet de ikke hvordan å skape dypere relasjoner gjennom samtale og kvalitetstid/opplevelser? Eller er de så bortskjemte og careless at de ikke ser hva som er galt i å bruke damer på den måten, der damen legger innsats og omsorg og vil bli kjent i dybden og connecte emosjonelt, mens de bare tar i mot det uten å gidde å gi noe tilbake annet enn å møte opp og ta i mot? Anonymkode: 476ec...714 Slike menn/gutter har gjerne flere på en gang. For å unngå slike gutter og få tak i ekte menn, så må du knipe igjen og ikke ha sex til dere er gifte faktisk. Er ikke uten grunn at muslimer gifter seg, SÅ har sex. Dette for å unngå å bli såret. Anonymkode: 56dda...911
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #15 Skrevet 26. november 2023 Tror heller du har uflaks. Kanskje disse mennene legger inn falsk innsats for fast tilgang på sex og de egentlig er kjipe og ego. Jeg starter gjerne omvendt siden jeg har litt frykt for forpliktelse, det starter med sex og null forventninger så blir de mer og mer romantiske og begynner med større og mer romantiske gester jo bedre vi blir kjent. Brått kan de komme trøtte etter overtid bare for å se meg og gi meg en klem eller gi meg blomster eller noe god mat. Tror jeg hadde backet unna de som ga mye i starten, hadde ikke stolt på det. Etter min erfaring er de da bare ute etter å innynde seg, men kommer det etterhvert er det ektefølt. Anonymkode: ab6ad...066
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #16 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så det er bare han som er ansvarlig for å finne på noe utenfor hjemmet? Anonymkode: 2bfc0...238 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva med å ta ansvar og ta initiativ til å gjøre noe utenfor huset? Eller er det bare mannen som skal stå for underholdningen? Anonymkode: 83aad...7d1 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi er likestilte nå baby, dere klarer også å finne på ting Anonymkode: c31a1...f9e Tror dere virkelig jeg hadde laget en tråd hvor jeg klagde på at mennene bare ville se tv om jeg ikke hadde prøvd mange ganger å få de med på andre ting? Og til du som skriver at man må kunne slappe av også, ja helt enig, og det er jo veldig koselig i starten når man har nådd det punktet men så blir det etterhvert sånn at man føler man er som kjærester fordi man tilbringer så mye tid hjemme hos hverandre men at man egentlig ikke kjenner hverandre så godt eller vet så mye om hverandre. At den bli kjent praten er helt borte og man føler at mannen bare tar deg for gitt og er med deg for selskapets skyld, og ikke fordi han egentlig liker selve meg som person så godt for han kjenner meg jo ikke eller spør ikke noen spørsmål for å bli bedre kjent. Eksempler: er jeg hjemme hos en mann og ser han har bokhylle tar jeg en kikk på bøkene for å få et inntrykk av han, jeg kan spørre om bøkene eller temaene og bli kjent med hans tanker og interesser. Om jeg derimot så har bøkene mine spredd utover hele bordet er det ingen som har sett på de eller spurt hva jeg liker å lese. Eksempel to: Sier at jeg ikke kan møtes i kveld for jeg skal møte familien og niesene mine spør de ikke om jeg har søsken eller hvor gamle niesene er. De bare sier ok og bryr seg ikke Eksempel tre: om det ligger malekoster og maling fremme, eller reisekofferter hadde jeg spurt å skal du male eller å skal du reise, mens menn ikke kommenterer det eller bryr seg. Hva tilfører det livet mitt å sitte i stillhet å se tv med en mann som ikke bryr seg om å bli kjent med den jeg er? En som bare kommer å får maten servert og aldri har med seg så mye som en blomst til meg eller chips til filmen engang? Anonymkode: 476ec...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå