Gå til innhold

Vennine som dater alkoholiker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei voksen vennine på 50 år.Hun dater en fyr som bor et stykke unna,så dem sees ikke så ofte,men når dem sees så drikker han Øl,som det skulle vært vann,ca 12/18 øl om dagen.Han står opp tidlig for begynne drikke.Hjertet hans tåler nesten ikke mer.Mage følelsen min sier han utnytter naiviteten hennes,han har et voksent barn selv boende hjemme.Så kansje han bare drikker når han er hos henne.Spørsmålet mitt er ,kan man stole på en alkoholiker ?Eller blir hun utnytta.

Anonymkode: 0e98c...7c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ei voksen vennine på 50 år.Hun dater en fyr som bor et stykke unna,så dem sees ikke så ofte,men når dem sees så drikker han Øl,som det skulle vært vann,ca 12/18 øl om dagen.Han står opp tidlig for begynne drikke.Hjertet hans tåler nesten ikke mer.Mage følelsen min sier han utnytter naiviteten hennes,han har et voksent barn selv boende hjemme.Så kansje han bare drikker når han er hos henne.Spørsmålet mitt er ,kan man stole på en alkoholiker ?Eller blir hun utnytta.

Tror vi fleste tar noen dårlige valg i livet. Høres ut som hun har tatt et. :P

• Liker 2
Skrevet

Man kan aldri stole på en rusavhengig. Så enkelt er det.

Anonymkode: 6c36b...0f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man kan aldri stole på en rusavhengig. Så enkelt er det.

Anonymkode: 6c36b...0f6

Er det jeg også mener,men hun stoler blindt på han desverre.Mine råd blir ikke helt tatt i mot😱Hennes valg ,men synd se hun blir utnytta/lurt.

Skrevet

men hvordan mener du at hun blir utnyttet? må hun betale for alkoholen eller andre ting som drikkingen medfører?

det er vel uansett ikke et veldig godt valg å være med en som drikker veldig mye, men om hun ikke finansierer drikkinga, så blir hun vel ikke utnyttet?

Anonymkode: 7464b...105

Skrevet

Jeg tror hun kjøper til han også.Men tror mer hun blir utnytta i form at han kan komme til hun og drikke,at han er der for slappe av,han virka sur og grinete på hun.Ikke den nyforelska gløden,man burde ha.Som hu selv sier så er vi 50 år og bestemmer selv,og det er jo klart.Jeg bare har en uggen følelse på han.

Skrevet

Hun kan ikke stole på at han lar hennes alkohol være, men utover det så er vel alkoholikere som folk flest. Alle rusmisbrukere er dårlige partnere da, men hun er godt voksen og gjør som hun vil.

Anonymkode: d1ba8...ad7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror hun kjøper til han også.Men tror mer hun blir utnytta i form at han kan komme til hun og drikke,at han er der for slappe av,han virka sur og grinete på hun.Ikke den nyforelska gløden,man burde ha.Som hu selv sier så er vi 50 år og bestemmer selv,og det er jo klart.Jeg bare har en uggen følelse på han.

Jeg tipper hun har begynt å drikke for mye selv ut fra hvordan hun svarer her.

Anonymkode: daa9a...f98

Skrevet

Jeg er selv så og si avholds. Og er kjæreste med en som mange nok vil definere som alkoholiker. At han drikker for mye er jeg ikke uenig i, men det er også dager uten noe inntak. Jeg gikk inn i det med åpne øyer (kall meg gjerne dum). Men bortsett fra det jeg selv har ønsket å kjøpe til han (feks juleøl til jul), så har jeg aldri på et vis blitt utnyttet. Ikke alle alkoholikere utnytter partnerne sine. Ikke si til henne at du føler det sånn, da går hun i lås. Men du kan si at du er bekymret for alkoholinntaket og spørre hvordan hun føler det. Vis at du er på hennes side. 

Anonymkode: 93264...b40

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tipper hun har begynt å drikke for mye selv ut fra hvordan hun svarer her.

Anonymkode: daa9a...f98

Ikke nødvendigvis. Jeg har svart det samme til folk. Hvis de blir for pågående eller jeg merker det ligger anklagelser under. Så biter jeg fra meg. Det var mitt valg å bli sammen med han. Og mitt valg å bli. Vi har vært sammen i litt over et år, og ikke alle dager er like fine, men sånn er det for alle. 

Anonymkode: 93264...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...