Gå til innhold

For tidlig å invitere kjæresten hjem til jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg en kjæreste (🥰🥰) som ikke har familie i Norge, men han har nevnt at han pleier å spise god mat med venner på julekvelden. Jeg har lyst til å invitere han hjem til min familie på julaften, men er redd for om det er for tidlig. De har ikke møtt hverandre enda, og kanskje det blir litt for mye om det første møtet hans med min familie skal være hele slekta på julaften. På grunn av avstand og eksamensperiode er jeg usikker på om vi får til et møte før jul. 
familien min er raus, varm og tullete og jeg tror han hadde hatt det veldig hyggelig. Jeg har aldri tatt med gutter hjem til familien før, han blir den første🥰

Anonymkode: 71d58...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får spørre, men jeg hater familier, så jeg ville aldri møtt kjærestens for første gang på noe så «stort» som jul

Anonymkode: b5b3a...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg er litt tidlig, men diskuter det med familien din. Hvis de synes det er greit så kan det kanskje være en god ide.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri feil å invitere noen, det er jo utelukkende hyggelig ment, men i et så ferskt forhold må du være forberedt på at han synes det er for tidlig å feire med andre enn egen familie (du ville sikkert ikke feiret med hans i år du heller). Så spør gjerne, men ikke bli skuffet om han sier nei. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å invitere noen som ikke har familie til julefeiring er aldri feil. Jeg har flere ganger invitert andre til å feire jul med oss. En gang var det en nabo fra Serbia, hun måtte jobbe i jula og kunne ikke reise hjem, så hun feiret med oss. En annen gang en nyansatt kollega. I fjor feiret en mamma og barnet hennes, som går i klasse med en av mine, jul med oss.

Spør familien din og er det ok så spør om han vil komme. Vil han heller feire med venner så er det også ok og en fin julefeiring :) Men da har dere iallfall gitt ham tilbudet og bare det er trivelig. 

Anonymkode: 69908...e7a

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis familien din er veldig inkluderende og sosial og han selv ikke syns det blir for formelt så kjør på! Om alle tar det mer som en slags vennemiddag med en som ikke har noe sted å være på julaften, enn en blodseriøs potensiell ektemann middag :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du får spørre, men jeg hater familier, så jeg ville aldri møtt kjærestens for første gang på noe så «stort» som jul

Anonymkode: b5b3a...5b9

Du hater familier? Stabilt.

Anonymkode: b1b4a...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen?
Vil det å feire jul med familien din innebære overnatting? Hvor mye tid får dere sammen alene før dere skal være med familien din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod plutselig i en situasjon hvor jula ble regelrett avlyst i min familie grunnet covid. Da fikk jeg invitasjon til svigers fra svigermor - samboer og jeg ble offisielt sammen den måneden så vi hadde vel vært sammen i 11 dager. Hadde ikke møtt henne eller resten av familien hans enda, men hun var så redd for at jeg måtte feire alene. Koselig å bli invitert, men dro ikke da jeg hadde en annen del av familien å feire med ❤️ 

Anonymkode: 78919...f00

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør familien din først om det er greit å invitere kjæresten din. Og så sier du til kjæresten at "jeg vil spørre deg om noe, men du trenger ikke å svare med en gang. Du kan få tenke på det litt fordi jeg vet at dette kan oppleves litt rart siden det er tidlig i forholdet. Men, hvis du vil, så kan du komme til min familie og feire jul? Jeg har spurt foreldre mine og de gleder seg til å møte deg (om det er nå til jul eller ikke har ingen betydning), men det er opp til deg. Du skal få tenke på det " også gir du en svarfrist. 

Jeg synes ikke det er for tidlig. Men jeg dro på besøk til kjæresten min som flyttet tilbake til foreldrene i hjemlandet rett etter vi møttes. Da hadde vi vært sammen i en måned 🤣

Anonymkode: 32799...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi kjøpte leilighet sammen 2måneder etter at vi møttes for fyste gang. Ikke at jeg anbefaler det, eller mener at det er veldig lurt/normalen. Men poenget mitt er bare at det ikke er noen fasit. Livssituasjon osv har mye å si.

Grunnen til at vi kjøpte sammen så tidlig var fordi han skulle kjøpe (solgte huset han hadde sammen med x’en). Og så fant han ut at «shit au, la gå» og tok sjansen på å invitere meg med på kontrakten, siden han ikke så poeng i at vi skulle ha to boliger når vi alltid var sammen.

Det er 13år siden. Vi er fortsatt sammen.

Å feire jul sammen er jo mindre «alvorlig» enn å kjøpe leilighet sammen. Så jeg sier KJØR PÅ!

Anonymkode: b6baa...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner både familien og kjæresten din best. Selv synes jeg det høres kjempekoselig ut, men du må også være forberedt på at kjæresten din kanskje foretrekker å spise julemiddag med vennene sine. Når man lever i et internasjonalt miljø, så blir de relasjonene veldig viktige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...