Gå til innhold

10-åring som er tenåring i hodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 10 har frem til ifjor vært et barn som leker med figurer, dukler, rollespill, tegnet og vært kreativ. Men etter at hun startet i 5.klasse har hun blitt ekstremt jålete og opptatt av utseende. Hun elsker hudpleie, er opptatt av å lukte godt, dusje ofte, style håret på alle måter osv. Bruker en evighet på badet om morgenen osv. Når det gjelder hudpleie er jeg ganske streng med hva hun får putte på seg og sminke er uaktuelt, men flere av venninnene har begynt å eksperimentere med sminke, type concealer, lipgloss etc, men til hjemmebruk. 

Og det er slik at alle venninnene er helt like. De elsker å gå på Normal feks, det er himmelen for dem. 

Jeg selv ble ikke opptatt av slikt før jeg var 12-13 år. Er dette den nye normalen? 

Skjønner at de blir inspirert av youtube, zoomerang osv men ikke lett å holde de unna disse plattformene heller. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nye normalen, dessverre. Bare veiled henne. Jeg har en på 12 som er helt lik og vært sånn i par år. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også ei på 10 år og det er akkurat som jeg skulle skrevet det selv, hun har ikke vært opptatt av dette før nylig. Nå går det i sminke, hudpleie og som du sier normal og vita er himmelen. De fleste venninnene er helt like. 

Anonymkode: daac3...5a3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...