Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om dette er greit:

Vis en mann er i et forhold,  kan han da gi komplimenter til kvinner på byen, uten å ha intensjoner om noe mere?

Er mann, har gjort dette på noen kvinner med stor positiv  utstråling, opp igjennom årene, alltid fått en høflig takk og smil tilbake😁

men hva sier dere kvinner å få slike komplimenter , fra en mann som bare er høflig,  og ikke er på sjekkeren?

Anonymkode: 20902...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det pleier å bli litt for mye i forhold til den han er sammen med. Tenk det, men ti still.

Anonymkode: 1bd50...01d

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hva fødet er med tilfeldige menn, som tror at jeg vil ha komplimenter av de. Jeg bryr meg ikke om meningen din. Om du har dame eller er eldre enn meg, er det utrolig ubehagelig 

Anonymkode: ebe2a...e9b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke hva fødet er med tilfeldige menn, som tror at jeg vil ha komplimenter av de. Jeg bryr meg ikke om meningen din. Om du har dame eller er eldre enn meg, er det utrolig ubehagelig 

Hva det er*

Skrevet

Hvorfor trekker du fram at du er i forhold? Hva slags betydning mener du det har?

Kvinner synes gjerne ikke det er greit med komplimenter fra vilt fremmede på byen, at de er høflige trenger ikke bety mer enn at de vet utmerket godt at fremmede menn kan bli ubehagelige hvis de føler seg avvist.

Anonymkode: 992a2...5e3

• Liker 2
Skrevet

Hvis en mann i ett forhold gir meg komplimenter er det to ting som skjer i hodet mitt:

1. jeg synes synd på partneren hans

2. jeg tenker negative tanker om mannen, han mister all min respekt og jeg tenker at han er ett «null» som gir andre kvinner den type oppmerksomhet når han har partner

Det som IKKE skjer: det gir ingen selvtillittboost. Blandt annet fordi komplimenter fra enn mann som har partner betyr svært lite, da han utstråler en holdning som tilsier at han nok gir mange damer positiv oppmerksomhet, uten at det betyr noe annet enn at han er desperat eller har null ære i behold.

Hadde min mann gitt komplimenter til andre kvinner hadde jeg skilt meg.

Det er nemlig ENORM forskjell på å tenke at noen ser bra ut e.l. Og på å faktisk si det til dem.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er 2023. Stor risikosport å gi kvinner komplimenter. Det hele avhenger av om hun syns du er attraktiv eller ikke. Man har potensielt veldig lite å tjene på å gi et kompliment, men også potensielt veldig mye å tape på det.

Anonymkode: 9db72...b69

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor skal du gå rundt og gi komplimenter til kvinner egentlig? Hva håper du å oppnå med det? Det kan virke som du er ute etter å sjekke hvem som responderer på en måte som kan gi deg et lite sidesprang.

Uansett om det ikke er dine intensjoner, kan det virke sånn. Og kvinner misliker egentlig å få komplimenter fra fremmede menn, fordi erfaringen tilsier at noen menn kan klikke helt om de ikke får den overstrømmende takknemlige responsen med smil og kyss og videre samtale som de hadde håpet på. Hvis kvinnen sier er kort "takk" og snur seg vekk, blir menn som regel sinte og slenger dritt.

Kort og greit, erfaringen kvinner flest har er at menn kommer med komplimenter for å oppnå noe, ikke fordi de vil være snille og gå rundt og si hyggelige ting til kvinner uten videre.

Anonymkode: 636bc...876

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For din egen del: alle komplimenter om utseende og personlighet er best å spare til hun hjemme. Kvinner i forhold har store problemer med å forholde seg til at de ikke er verdens peneste, verdens beste kjæreste, verdens beste mor osv. Ett hver antydning om annet vil lede til bråk på hjemmefronten. Forsiktige komplimenter til andre kvinner om inteligens og skills kan til nøds gå, men det er ikke sikkert hjemmefronten tåler det heller, så vei djne ord!

Anonymkode: bd518...92c

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier ja takk, om det ikke er komplimenter på utseende og kropp, men på personlighet og egenskaper. 

• Liker 2
Skrevet

Komplimenter er vanlig og gi, men du tenker spesifikt på byen. Personlig føler jeg du søker kvinner for mer og bare tester grensene for hva du kan slippe unna med. Leker med ilden

Anonymkode: 2c084...30a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal du gå rundt og gi komplimenter til kvinner egentlig? Hva håper du å oppnå med det? Det kan virke som du er ute etter å sjekke hvem som responderer på en måte som kan gi deg et lite sidesprang.

Uansett om det ikke er dine intensjoner, kan det virke sånn. Og kvinner misliker egentlig å få komplimenter fra fremmede menn, fordi erfaringen tilsier at noen menn kan klikke helt om de ikke får den overstrømmende takknemlige responsen med smil og kyss og videre samtale som de hadde håpet på. Hvis kvinnen sier er kort "takk" og snur seg vekk, blir menn som regel sinte og slenger dritt.

Kort og greit, erfaringen kvinner flest har er at menn kommer med komplimenter for å oppnå noe, ikke fordi de vil være snille og gå rundt og si hyggelige ting til kvinner uten videre.

Anonymkode: 636bc...876

Går ikke rundt å sprer komplimenter i øst og vest,  er en sjelden gang, gir aldring ei jente full av fillers og silikon komplimenter, aldri hatt ons eller interessert i side sprang

er kun vennlig ment, di få gangene jeg har gjort det

Skrevet

Komplimenter om utseende, kropp eller personlighet skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal gi til folk man ikke kjenner godt.

Anonymkode: 6a07e...f68

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ikke gi komplimenter til menn? Kvinner ønsker ikke komplimenter. Menn har veldig lyst på de. 

Anonymkode: 2768e...ed0

• Liker 5
Skrevet

Du må gjerne rose dyktige kollegaer og andre prestasjoner, men andres kropp og vesen tenker jeg man kan la være. 

Anonymkode: a220e...c85

• Liker 2
Skrevet

Ikke på byen.. Og ser heller ikke poenget ellers heller, mener samfunnet spesielt i norge kunne vært litt mer positivt og sosialt, men eneste man risikerer er å få en krangel med kjæresten om personen som får komplimentet tilfeldigvis sier det til kjæresten eller kjæresten oppdager det på en annen måte. (Har ingenting å si om det var uskyldig ment eller ikke) dette varierer jo litt ang. personen man er sammen med men..  Så dessverre ser jeg null poeng med å gi komplimenter til fremmede. Kollegaer ja det er ok, men jeg som kvinne hadde likt å få komplimenter men hadde også tenkt litt at det var flørting kommer litt an på hva komplimentet var men hva er vitsen?? Da de fleste vil tenke det ligger noe bak, når jeg tenker over det så er det teit at man skal tro det, men tror de fleste tenker det. 

Gi komplimenter til kjæresten din heller :) 

Anonymkode: f39b2...a9a

Skrevet

Tar gjerne komplimenter for at jeg er dyktig i noe. Men synes ikke noe om komplimenter på utseende fra fremmede menn, nei takk. Hvordan i all verden faller det folk inn å holde på sånn? Jeg har komplimentert folk for klær og parfyme, men det har vært både kvinner og menn. Har fått komplimenter for håret mitt, og det var greit nok, for det skiller seg ut i en løvemanke.

Anonymkode: 9ec0c...1f6

• Liker 2
Gjest Mannonym20
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vis en mann er i et forhold,  kan han da gi komplimenter til kvinner på byen, uten å ha intensjoner om noe mere?

Er mann, har gjort dette på noen kvinner med stor positiv  utstråling, opp igjennom årene, alltid fått en høflig takk og smil tilbake😁

men hva sier dere kvinner å få slike komplimenter , fra en mann som bare er høflig,  og ikke er på sjekkeren?

Dette må da vel være innafor. Så klart dersom du ikke mener noe annet med det. 

Skrevet

Kommer helt an på sammenhengen, og hva som blir sagt. Dersom det åpenbart bare er en kommentar i forbifarten, som:
"Jeg liker skoene dine!" eller "For et nydelig hår du har!" - så tenker jeg at det er en hverdagsglede.
Likeledes er det fint å få kompliment for måten man opptrer på eller ting man gjør bra.

Dersom det blir sagt for å egle seg innpå, eller komme mer i kontakt, så tenker jeg at det er creepy.
Kvinner nikker og smiler når de kjenner seg truet også, for å ikke provosere, så ikke ta et smil som et klarsignal uten videre. Noen ser ikke forskjell på folk som smiler fordi de er brydd eller engstelige, og dem som smiler av glede.

Kommentarer på kropp eller seksualiserte bemerkninger er alltid et stort nei overfor folk du ikke har en nær relasjon til.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Blir kvalm av fremmede mannfolk som gir komplimenter som handler om utseendet mitt, da også utstrålingen min. 

Greit at du ikke er på sjekkeren, men alle damene du sier sånt til, tror du er det. 

Anonymkode: 76653...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...