Gå til innhold

Noen lærere som har skrevet meldekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive meldekort for vikartimer. På NAV står det :

Sitat

Jobber du timebasert må du føre opp alle timene du du får lønn for, både undervisningstiden og tiden du bruker til for- og etterarbeid.

Betyr dette at jeg skal regne ut ekstratid for alle de forskjellige fagene jeg har vært innom bassert på årsrammen for faget? Jeg har ikke gjort noe for- og etterarbeid, jeg har bare møtt opp, men for- og etterarbeid er vel inkludert i timelønnen? 

Jeg ønsker å gjøre dette riktig, men det er vanskelig da jeg ikke får beskjed hvor mye ekstra man får betalt for for- og etterarbeid. 🤔

Anonymkode: 85108...1ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeil. :D

Skrevet

Det vanlige er at når du har en undervisningstime på 45 min får du betalt for 60 min (15 min for og etterarbeid). Du bør derfor minimum skrive en liten kommentar til vedkommende du vikarierer for om hva du gjorde og hvordan det gikk. 

Anonymkode: b5ae5...707

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det vanlige er at når du har en undervisningstime på 45 min får du betalt for 60 min (15 min for og etterarbeid). Du bør derfor minimum skrive en liten kommentar til vedkommende du vikarierer for om hva du gjorde og hvordan det gikk. 

Anonymkode: b5ae5...707

Jeg mener meldekort til NAV. 

Skrevet

Lærere kommer faktisk godt ut av meldekort. Du skal nemlig kun skrive undervisningstiden der. De har ikke noe system for å regne om fra bunden tid(lærerne jobber 42,5t/u). 

Men om du har en prosentstilling, feks. 50% så fører du halvparten av dagens timer = 3,75t. 

Anonymkode: 3b182...b54

• Liker 1
Skrevet

Med forbehold om at reglene har endret seg:

Da jeg jobbet som vikar for 30 år siden måtte jeg regne om timene på meldekortet.  Da måtte jeg multiplisere med 1,28 for å få riktig timeantall på meldekortet.

Begrunnelsen var at 100 % undervisningstid var 28 klokketimer i uken, 5,6 timer om dagen (for- og etterarbeid ble ikke regnet med for vikarer), og dagpenger ble utbetalt på grunnlag av 37,5 timers arbeidsdag.

Hvis jeg hadde en vikartime om dagen måtte jeg registrere at jeg hadde jobbet 1,28 timer (rundet opp til 1,5 time), og hvis jeg hadde 6 vikartimer på en dag måtte jeg registrere 7,68 timer (rundet opp til 8 timer).

Som sagt kan reglene ha endret seg mye på 30 år, og jeg ville tatt en prat med NAV for å høre hva som er riktig for deg.  :)

Anonymkode: b6845...01a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med forbehold om at reglene har endret seg:

Da jeg jobbet som vikar for 30 år siden måtte jeg regne om timene på meldekortet.  Da måtte jeg multiplisere med 1,28 for å få riktig timeantall på meldekortet.

Begrunnelsen var at 100 % undervisningstid var 28 klokketimer i uken, 5,6 timer om dagen (for- og etterarbeid ble ikke regnet med for vikarer), og dagpenger ble utbetalt på grunnlag av 37,5 timers arbeidsdag.

Hvis jeg hadde en vikartime om dagen måtte jeg registrere at jeg hadde jobbet 1,28 timer (rundet opp til 1,5 time), og hvis jeg hadde 6 vikartimer på en dag måtte jeg registrere 7,68 timer (rundet opp til 8 timer).

Som sagt kan reglene ha endret seg mye på 30 år, og jeg ville tatt en prat med NAV for å høre hva som er riktig for deg.  :)

Anonymkode: b6845...01a

Støtter det du sier om å høre med NAV.

Når jeg har vikartimer lønnes det etter en sats på 1.73, for at for og etterarbeidet er bakt inn i timelønna. Jeg jobber på videregående og det kan være annerledes på barneskolen eller ungdomsskolen. 

Anonymkode: 0ce47...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...