Gå til innhold

Kan man få smerter inni halsen,ved stramme nakkemuskler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er stram ii musklene bak på nakken,og kjenner også smerter ved svelging på samme side,kun i visse stillinger.

Smerten i halsen oppleves ikke som sår hals,

Kan stramme og stive nakkemuskler ha sammenheng med muskler inni halsen,noen som har opplevd å få vondt inni halsen ved nakkevondt?

Anonymkode: 0a6dd...20b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Stramme muskler i nakke, hals og kjeve kan gi smerter i halsen og øret. Har det innimellom selv.

Anonymkode: aa139...005

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja. Stramme muskler i nakke, hals og kjeve kan gi smerter i halsen og øret. Har det innimellom selv.

Hvis jeg setter fingeren ca 2-3cm nedfor øret,og trykker inn i halsen,så er det der jeg kjenner det når jeg svelger.hvor kjenner du det?

Skrevet

?

Skrevet

Ingen som opplever dette?

Skrevet

Jeg hadde det sånn før kiropraktorbehandling. Det kjentes ut som at jeg holdt på å få halsbetennelse. Dette var mens pandemien var på sitt høyeste, og jeg vet ikke hvor mange tester jeg sved av den gangen. For sikkerhets skyld, altså. Men det var bare nakke/kjeveproblemer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 15.40):

Hvis jeg setter fingeren ca 2-3cm nedfor øret,og trykker inn i halsen,så er det der jeg kjenner det når jeg svelger.hvor kjenner du det?

På samme sted. 

Når jeg får øresmerter grunnet stramme muskler så kjennes det nøyaktig ut som begynnende ørebetennelse. Har også innimellom følelsen av irritasjon eller klump i halsen pga stramme muskler.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har det av og til. Senest i helga faktisk.

Anonymkode: 3675b...e22

• Liker 2
Skrevet

Ja, dette har jeg også innimellom. Har nakkeproblemer og dette er en relativ ny utfordring . Føles innimeloomsom klump i halsen andre ganger bare ubehag . Jeg har følelsen av at det er kun på en side i halsen, og opp i øret på samme side på de værste dagene . 

Anonymkode: 3890b...31c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, dette har jeg også innimellom. Har nakkeproblemer og dette er en relativ ny utfordring . Føles innimeloomsom klump i halsen andre ganger bare ubehag . Jeg har følelsen av at det er kun på en side i halsen, og opp i øret på samme side på de værste dagene . 

Anonymkode: 3890b...31c

Smertene inni halsen sitter de høyt oppe hos deg?hos meg føles som enden helt bak på tunga mot svelget i den ene siden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg har det av og til. Senest i helga faktisk.

Anonymkode: 3675b...e22

Har du det høyt opp i halsen?hvor?

Skrevet
every woman skrev (4 timer siden):

Jeg hadde det sånn før kiropraktorbehandling. Det kjentes ut som at jeg holdt på å få halsbetennelse. Dette var mens pandemien var på sitt høyeste, og jeg vet ikke hvor mange tester jeg sved av den gangen. For sikkerhets skyld, altså. Men det var bare nakke/kjeveproblemer. 

Hadde du det også inni halsen?jeg har det høyt oppe på den ene siden ved tungeroten. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som angst når man blir så detaljopptatt av ting man kjenner i kroppen.

Anonymkode: 565b3...ada

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har problemer med vestre side fra toppen av hodet og ned til midjen pga av spenninger. Det utarter seg i smerte hodet, venstre øye,i tenner, muskler, hals, kjeve, skulder, albue, håndledd. Har ofte «sting» i brystet og musklene er Stein harde… det er ofte helt jævlig men dette er jo noe som blir tatt særdeles lite alvorlig hos lege, så jeg får ingen behandling. Har selv betalt Botox i kjeve for jeg biter i stykker tenner/ gnisser.

Anonymkode: f1750...556

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg synes det høres ut som angst når man blir så detaljopptatt av ting man kjenner i kroppen.

Anonymkode: 565b3...ada

Og oppretter eller henter opp utallige gamle tråder om temaet…. 

Anonymkode: d90e0...8c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva beskylder du meg for?

Har skrevet ett innlegg om dette,og ikke dratt frem noen gamle tråder.....

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hadde du det også inni halsen?jeg har det høyt oppe på den ene siden ved tungeroten. 

Ja, som jeg skrev så kjentes det ut som om jeg holdt på å få halsbetennelse. Det er jo inni halsen, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...