AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 Skal kjøpe splittlaken til dobbeltsengen vår. Sengen er elektrisk og kan heves i begge ender. Jeg finner dessverre lite utvalg i laken som har splitt i begge ender, så jeg må gå for enkelsplitt. Har sett noen fine på tilbud nå som heter Turiform percale laken, men ser det står at de bare kan vaskes på 40 grader! Har noen erfaring med at de kan vaskes på 60? Percale er et ukjent begrep for meg, men jeg leser at det er bomull som er vevd på en spesiell måte. setter pris på innspill😊 Anonymkode: f0973...a8b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Henger sengen sammen på midten slik at du ikke kan bruke to enkeltlaken? Bomull skal jo normalt tåle 60 grader. Jeg vasker sengetøy på 95 grader og det har ikke krympet. Anonymkode: eb485...55b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 Ja det er umulig med to separate laken dessverre. Vasker normalt på 90, så det er litt overraskende at de ikke engang skal tåle 40. Men mulig jeg bare tar sjansen uansett, må jo ha laken liksom… Anonymkode: f0973...a8b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skal kjøpe splittlaken til dobbeltsengen vår. Sengen er elektrisk og kan heves i begge ender. Jeg finner dessverre lite utvalg i laken som har splitt i begge ender, så jeg må gå for enkelsplitt. Har sett noen fine på tilbud nå som heter Turiform percale laken, men ser det står at de bare kan vaskes på 40 grader! Har noen erfaring med at de kan vaskes på 60? Percale er et ukjent begrep for meg, men jeg leser at det er bomull som er vevd på en spesiell måte. setter pris på innspill😊 Anonymkode: f0973...a8b Har du link? Jeg fant dette, som kan vaskes på 60 grader. Jeg fant tilfeldigvis også dette med splitt i begge ender. (For øvrig har jeg ikke så mye erfaring med Turiform, men putetrekkene som fulgte med hotellputene mine var både sydd skjevt og krøllet verre enn noe annet jeg har vært borti. Jeg irriterte meg så mye over dem at de havnet hos Fretex etter et par måneder, og ble erstattet av trekk fra Høie. Men selve putene er helt OK.) Anonymkode: 3bd84...b4e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har du link? Jeg fant dette, som kan vaskes på 60 grader. Jeg fant tilfeldigvis også dette med splitt i begge ender. (For øvrig har jeg ikke så mye erfaring med Turiform, men putetrekkene som fulgte med hotellputene mine var både sydd skjevt og krøllet verre enn noe annet jeg har vært borti. Jeg irriterte meg så mye over dem at de havnet hos Fretex etter et par måneder, og ble erstattet av trekk fra Høie. Men selve putene er helt OK.) Anonymkode: 3bd84...b4e Oi, tusen takk! Jeg fant på Bohus, får ikke til å lenke dessverre. Så noe med dobbel splitt på Jysk, men leste av omtalene at de krymper veldig mye. Anonymkode: f0973...a8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå