Gå til innhold

For høy hodepute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en ny hodepute for en stund siden, men har bare prøvd den noen minutter ved innsovning etc, men skyver den bort og tar i bruk min gamle hodepute hver gang. Jeg vil ikke ha nakke vondt, og er redd den nye hodeputa vil gi meg det, den føles for høy.

Noen som har råd hvordan få nye hodeputa litt mer brukt på en måte, litt mer sammensunken så jeg kan bruke den?

Anonymkode: 292f1...93d

Skrevet

Legg den på en stol/i sofaen og sitt på den noen dager.

Anonymkode: a1b75...6f9

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Legg den på en stol/i sofaen og sitt på den noen dager.

Anonymkode: a1b75...6f9

Enig. 

I tillegg tar det tid å venne seg til ny pute, på samme som ny madrass. Jeg kan ikke bruke sånne dunputer, de er altfor høye for meg, og jeg ligger best med flatere pute som gir bedre støtte. 

Anonymkode: c7b54...4c9

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. 

I tillegg tar det tid å venne seg til ny pute, på samme som ny madrass. Jeg kan ikke bruke sånne dunputer, de er altfor høye for meg, og jeg ligger best med flatere pute som gir bedre støtte. 

Anonymkode: c7b54...4c9

Kan du gi eksempel på type pute du bruker?

TS

Skrevet

Det spørs om du sover på ryggen eller side? Velg pute utifra det. Jeg pleier å sove på siden og har lav pute, den er også stor og høy når den er ny men etter et par netter så ordner det seg. Du må gi det litt tid.

Anonymkode: dd44e...8c3

Skrevet

Du kan prøve å ta ut litt av fyllet.

Anonymkode: 177f3...41c

• Liker 1
Skrevet

Ha den som ryggpute når du spiller eller ser tv kanskje? Da går det fort mange timer og en merker det omtrent ikke. ;) 

Skrevet

Kjenner problemet. Jeg pleier å kjøre den i tørketrommelen med tennisballer. Da slites og ødelegges den akkurat passe for meg. 

Anonymkode: 4eed6...d81

• Liker 1
Skrevet

Bruk den som gjestepute og kjøp heller en flatere. Jeg har kjøpt en flat fra Kid, får fort vondt i nakken av høye puter.

Anonymkode: b6430...ff4

Skrevet

Jeg hadde også det problemet. Sover som oftest på siden. For min del har det blitt mye bedre ved at jeg ligger litt lenger bak på puten, altså har en større del av nakken oppå puten, heller at det så å si bare er hodet som ligger på selve puten. 

Anonymkode: f0bb2...645

Skrevet

Prøvd å ta ut noe av fyllet inni puten?

Anonymkode: 6bcd1...0fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 13.30):

Kan du gi eksempel på type pute du bruker?

TS

Sjekk ut de som heter lav pute. Kid har, men sikkert Jysk og Ikea osv.

Skrevet

Ps: anbefaler også dun. Jeg er ingen stor fan av det egentlig, men puta må være dun for å gi nok etter når man har nakketrøbbel. Fiberputer blir for kompakte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...