Gå til innhold

Jeg liker ikke samleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først litt bakgrunnsinfo : Jeg er i 40 årene og har vært i flere forhold. Er nå gift. Debuterte med sex ( samleie) veldig veldig tidlig og har hatt mange sex partnere, ca 40 stk.  ( Både Ons og forhold) 

Jeg har aldri tent på eller likt samleie, men jeg har "brukt" det som en slags bekreftelse på at jeg er likt. Så jeg har vel utviklet endel kunnskap om hva menn liker, og har alltid derfor fått veldig mange komplimenter på at jeg er flink til det ene og det andre. 

Men hvorfor har jeg aldri likt det?! Gir meg null! Jeg tenner kun på å se noen onanere, liker ikke bli slikket, fingret eller noe som helst.( Aldri fått orgasme uten å gjøre det selv heller) Aller helst vil jeg ikke bli berørt, men heller fikse meg selv mens jeg ser på partner fikse seg selv. Jeg syns faktisk det å bli slikket og tatt på sånn er avstøtende?! 

Jeg har stort sett aldri sagt nei til sex med mine partnere og heller ikke nå i ekteskapet ( aldri vært utro osv heller) men nå de siste månedene har jeg totalt mistet lysten ( overgangsalder) og klarer fremdeles ikke si nei.. Veldig ubehagelig! 

Noen som har peiling på dette? Mulig jeg bare er skadet.. Har lurt på om jeg er aseksuell, men jeg syns jo det er ok å få meg en kjapp orgasme (selvhjulpet).. Så er vel ikke det heller? 

Dette er et stort problem for meg, som jeg ikke aner hvordan jeg forholder meg til. Jeg forstår at jeg må si nei til sex, altså, og vet det er skadelig for psyken å si ja når man ikke har lyst.. Men jeg har aldri gjort annet, og vet ikke hva jeg skal gjøre... 

Anonymkode: d8abf...2c0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aseksuell er en skala, så du kan være på den skalaen, uten å syns all seksualitet er avstøtende..

Høres ut som et besøk hos psykolog kunne vært en ide. 

• Liker 2
Skrevet
SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Aseksuell er en skala, så du kan være på den skalaen, uten å syns all seksualitet er avstøtende..

Høres ut som et besøk hos psykolog kunne vært en ide. 

Altså en psykolog og ikke sexolog? 🤔 Det har jeg ikke tenkt på før! Takk! Spørs om jeg tør å brette ut dette til en psykolog da, men.. 

Skrevet

Jeg synes ikke du høres aseksuell ut. Du får orgasme alene, men ikke med en partner. Og stusser jo litt på det når du sier du har hatt 40 partnere.

Jeg tror heller du sliter med selvhevdelse og grensesetting generelt i livet, og det blør over i sexlivet. Det at du nå har sex med partner uten at du ønsker og har nå aversjon, sier ditt. Støtter at psykolog er stedet, og tegner med at du kommer til å snakke om helt andre ting enn sexlivet ditt der

Anonymkode: aea58...85c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Først litt bakgrunnsinfo : Jeg er i 40 årene og har vært i flere forhold. Er nå gift. Debuterte med sex ( samleie) veldig veldig tidlig og har hatt mange sex partnere, ca 40 stk.  ( Både Ons og forhold) 

Jeg har aldri tent på eller likt samleie, men jeg har "brukt" det som en slags bekreftelse på at jeg er likt. Så jeg har vel utviklet endel kunnskap om hva menn liker, og har alltid derfor fått veldig mange komplimenter på at jeg er flink til det ene og det andre. 

Men hvorfor har jeg aldri likt det?! Gir meg null! Jeg tenner kun på å se noen onanere, liker ikke bli slikket, fingret eller noe som helst.( Aldri fått orgasme uten å gjøre det selv heller) Aller helst vil jeg ikke bli berørt, men heller fikse meg selv mens jeg ser på partner fikse seg selv. Jeg syns faktisk det å bli slikket og tatt på sånn er avstøtende?! 

Jeg har stort sett aldri sagt nei til sex med mine partnere og heller ikke nå i ekteskapet ( aldri vært utro osv heller) men nå de siste månedene har jeg totalt mistet lysten ( overgangsalder) og klarer fremdeles ikke si nei.. Veldig ubehagelig! 

Noen som har peiling på dette? Mulig jeg bare er skadet.. Har lurt på om jeg er aseksuell, men jeg syns jo det er ok å få meg en kjapp orgasme (selvhjulpet).. Så er vel ikke det heller? 

Dette er et stort problem for meg, som jeg ikke aner hvordan jeg forholder meg til. Jeg forstår at jeg må si nei til sex, altså, og vet det er skadelig for psyken å si ja når man ikke har lyst.. Men jeg har aldri gjort annet, og vet ikke hva jeg skal gjøre... 

Kan du være homoseksuell?

Eller kanskje du har en mental blokkering, et eller annet som en sexolog kan hjelpe med?

Anonymkode: 26e57...ba0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke du høres aseksuell ut. Du får orgasme alene, men ikke med en partner. Og stusser jo litt på det når du sier du har hatt 40 partnere.

Jeg tror heller du sliter med selvhevdelse og grensesetting generelt i livet, og det blør over i sexlivet. Det at du nå har sex med partner uten at du ønsker og har nå aversjon, sier ditt. Støtter at psykolog er stedet, og tegner med at du kommer til å snakke om helt andre ting enn sexlivet ditt der

Ja, det stemmer godt med selvhevdelse osv, jeg har faktisk gått til psykolog og psykiater tidligere, har fått flere diagnoser, blant annet Unnvikende Peronlighetsforstyrrelse og ADD. Men etter så mange partnere seksuelt og ikke finne tenning...? Merkelig syns jeg. Jeg har en mann som gjør meg meget trygg, som jeg vet elsker meg (og jeg elsker tilbake) men som ikke vet dette om meg... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Altså en psykolog og ikke sexolog? 🤔 Det har jeg ikke tenkt på før! Takk! Spørs om jeg tør å brette ut dette til en psykolog da, men.. 

Med tanke på at det er å si nei du sliter med, så ja psykolog. 

Her kan det jo også være behjelpelig å kanskje finne en psykolog med sexologstudie, de finnes men er nok vanskeligere å finne. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller kanskje du har en mental blokkering, et eller annet som en sexolog kan hjelpe med?

Jeg har lurt på det også, men har ikke opplevd noe med noen. Tror jeg kunne forelsket meg i en kvinne, tror det beror på personlighet og sånt, ikke kjønn egentlig.. Men burde jeg da ikke tenne på det i mitt indre? Mulig en blokkasje er tingen... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette tenkte jeg også på. Ei venninne av meg var med partneren sin i maaaaange år og trodde hun ikke var så seksuell av seg. Hun stilte opp på sex, men fikk lite ut av det. Aldri orgasme, hadde aldri lyst på ham i forkant. Etter en prossess med mye grubling gikk det opp for henne at hun var lesbisk. Og hun er absolutt ikke aseksuell😊Den dag i dag klarer hun ikke å fatte at hun ikke så det før hun var godt voksen, men vi født på 70- og 80-tallet har vokst opp i et samfunn med sterke tradisjonelle kjønnsroller, og absolutt ikke det mangfoldet man har i dag. Det påvirker mer enn man tror. 

Ellers tenker jeg også på at du skriver at du debuterte veldig tidlig seksuelt. Hva skjedde her? Kan det være noe ubearbeidet som ligger bak? Det er litt typisk at slike ting vokser seg større og større med tiden hvis det ikke blir tatt tak i, og det gir mening i at det nå viser seg i denne sperren mot å ha samleie. At du liker å onanere og se på mannen onanere viser jo at du har en sexdrift, men ønsker distanse og kontroll. 

Uansett hva som er årsaken tenker jeg at dette er et tydelig signal fra kroppen, og du gjør lurt i å ta det på alvor. Jeg tror også terapi eller time hos sexolog hadde vært lurt🙂

Anonymkode: 10ece...c2f

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sexolog?

Anonymkode: 8f60f...124

Skrevet

Jeg elsker sex. Får orgasmer som perler på en snor. Kan ikke huske sist jeg hadde sex uten orgasme(r).

Samleie er uansett ikke en del av det jeg elsker ved sex. Samleie er heller ikke involvert i mine orgasmer.

Samleie er koselig, intimt og godt, men havner langt ned på listen over ting jeg liker ved sex.

Det hadde ikke vært et savn om jeg levde resten av livet uten samleie. Det er mye annen sex som ville vært et stort savn.

Anonymkode: d0d3d...e83

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det stemmer godt med selvhevdelse osv, jeg har faktisk gått til psykolog og psykiater tidligere, har fått flere diagnoser, blant annet Unnvikende Peronlighetsforstyrrelse og ADD. Men etter så mange partnere seksuelt og ikke finne tenning...? Merkelig syns jeg. Jeg har en mann som gjør meg meget trygg, som jeg vet elsker meg (og jeg elsker tilbake) men som ikke vet dette om meg... 

Aha, dette forklarer veldig mye, les litt om adhd, kvinner og sex. Veldig vanlig problem. Blir fort ufokusert og har problemer med å være tilstedet. 

Du synes det er rart du har et problem. Jeg synes heller det er veldig rart at du ikke forstår hvorfor du har de utfordringene du har. Høres ut som du trenger å lære mer om diagnosene dine og hvordan det påvirker hverdagslivet og personligheten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...