Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har erfaring med en mor som er narsisistisk? 

Jeg mistenker at min mor har dette uten å være diagnostisert.

Hun har i alle å kun brydd seg om seg selv. Og etter jeg fikk datteren min, hadde jeg trodd at hun ble mer interessert i oss og barnebarnet. Men det er faktisk ingen interessere. Hver gang vi møtes , ønsker hun bare å snakke om seg selv og sitt liv.  

Jeg og mannen min synes dette begynne å bli slitsomt men også irriterende. 

Så vi lurer på om det er noen her med samme erfaring?

Anonymkode: d4174...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres slitsomt ut. At ho kan ha en psykisk diagnose tror jeg det er fullt mulig at ho har. Men narsisisme handler ofte om mer enn bare å være opptatt av seg selv, det er bare en av symptomene.   
Et googlesøk kom opp med disse symptomene: Narsissistisk personlighetsforstyrrelse kjennetegnes av stort behov for oppmerksomhet og beundring, overdreven oppfatning av egen betydning, arroganse, utnyttelse av andre og lite empati.

Kjenner du deg igjen i de andre symptomene? Mennesker som blir oppdratt av narsisister har ofte gjennomgått bla. manipulering, psykisk mishandling og andre former for mishandling og misbruk. 
Det kan godt være at ho har en annen form for personlighetsforstyrrelse også. 

Skrevet

Jeg synes vi skal roe ned denne diagnostiseringen. Det er fullt mulig å være selvopptatt uten å ha en diagnose.

Anonymkode: b5156...0a8

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ikke så viktig ang diagnose. 
viktigste er å finne en måte å omgås. 
Muligens kan det funke med å omgås i «små porsjoner»? 

Anonymkode: bc381...024

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kanskje ikke så viktig ang diagnose. 
viktigste er å finne en måte å omgås. 
Muligens kan det funke med å omgås i «små porsjoner»? 

Anonymkode: bc381...024

Men det er jo derfor man lurer litt på diagnose, for da kan man lese seg litt opp på ting som er lurt osv. Og hvordan man forholder seg slik mennesker med slike diagnoser. Slik det er nå, så funker det dårlig og ingen av oss er fornøyd med hvordan livet med min mor er.

Anonymkode: d4174...6b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...