Gå til innhold

Er vaginal penetrasjon unødvendig for kvinnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kjent er det få kvinner som får orgasme ved vaginal penetrasjon, klitorisstimulering må til. Betyr det at penetrasjon egentlig er unødvendig for kvinnelig nytelse?

Anonymkode: 47c22...e53

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kanndunkonkludere med det når du selv skriver at det ER kvinner som opplever orgasme ved vaginal penetrasjon?

Den logiske bristen ser du vel selv?

Anonymkode: d3bab...3b3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. Mange, selv om de ikke får orgasme fra piv, får nytelse av det. 

Så hvorfor for stoppe med noe som er godt, og nært? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

For noen er det unødvendig, andre ikke.

Anonymkode: 205ec...0ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke alle som på død og liv MÅ ha orgasme. Chill out..

Anonymkode: dd674...0ac

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig nødvendig, spør du meg.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ulikt fra kvinne til kvinne. Snakker vi orgasme får bare 20 - 25 prosent av oss det ved piv. Resten av oss må ha stimuli på klitoris. 

Noen liker piv bedre enn andre, mange synes det er deilig selv om de ikke får orgasme av det. Og selv om det kanskje ikke er nødvendig eller viktig med orgasme hver gang man har sex, så er det, for de aller fleste, viktig at man får det jevnlig over tid. Både for menn og kvinner.

Og så finnes det selvsagt alltid unntak fra absolutt alt når det gjelder sex.

Anonymkode: a0a02...7db

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Veldig nødvendig.

Elsker sex, ikke selve orgasmen. Den er faktisk ikke viktig for meg, men selve sexen, leke med hverandre, pirre hverandre.. 

Er ofte jeg ikke får en orgasme, men det føles nesten ut som selve sexen er en stor orgasme som jeg nyter. 

Hadde jeg ikke fått piv hadde jeg følt at noe manglet. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kommer lettere vaginalt enn med klitoris, så nei! 

Anonymkode: bc773...1ce

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har aldri kommet ved vaginal penetrering. Men gud så godt det er fordi. Man må ikke ha orgasme for at det skal være godt altså. 

Anonymkode: 11df6...1ac

• Liker 4
Skrevet

Får ikke orgasme av det, men det er likevel den viktigste delen av sexen for meg! Elsker det, alt annet er bonus!

Alt handler ikke om orgasme!

Anonymkode: 2af17...a9c

• Liker 6
Skrevet

Jeg får ikke orgasme av penetrering, men får det ekstremt lett av berøring av klitoris. Allikevel har vi mye sex der jeg ikke får orgasme. Jeg synes penetrering er helt vilt godt og mye viktigere. Tok flere år før mannen klarte stole fullt og helt på det. Nå nyter han at det eneste jeg vil er å kjenne han inni meg.

Anonymkode: 8b216...d00

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som kjent er det få kvinner som får orgasme ved vaginal penetrasjon, klitorisstimulering må til. Betyr det at penetrasjon egentlig er unødvendig for kvinnelig nytelse?

Anonymkode: 47c22...e53

Det er som vanlig helt individuelt. Noen får mer ut av det enn andre. Har opplevd at det ikke er uvanlig at en kvinne ønsker samleie etter klitorisorgasme. Noen føler seg til og med ikke helt tilfredsstilt før de har hatt samleie, selv om de allerede har fått klitorisorgasme. Og da trenger de ikke å få orgasme gjennom selve samleiet.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kommer ikke av vaginal penetrering alene, men jeg må ha det for å nyte sexen ordentlig. Uten penetrering, så kan jeg nesten droppe hele sexen. Mannen elsker å pirre meg med å la være å komme inn i meg, men jeg blir nesten mer irritert enn pirret🤷‍♀️

Anonymkode: 07be1...d25

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er veldig viktig. Uten penetrasjon blir det jaggu stusslig. 

Anonymkode: 13d42...23b

• Liker 4
Skrevet

For meg er det det viktigste ved sex. Elsker penetrering. Den fantastiske nytelsen og nærheten det gir. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kommer ikke av vaginal penetrering alene, men jeg må ha det for å nyte sexen ordentlig. Uten penetrering, så kan jeg nesten droppe hele sexen. Mannen elsker å pirre meg med å la være å komme inn i meg, men jeg blir nesten mer irritert enn pirret🤷‍♀️

Anonymkode: 07be1...d25

Det har jeg opplevd med en eks. Kunne holde på sånn lenge. Ble bare irritert og mistet tenning. Selv om jeg sa det til han, fortsatt han med det. Ble bla derfor en eks

Skrevet

Hvem er egentlig denne kvinnen du refererer til?

Skrevet

Min kone ville ha vært sterk imot en slik påstand om at penetrering er unødvendig. 
Hun trenger verken oppvarming med fingring eller slikking for å komme. Tvert i mot, hun kommer lettest ved penetrering. Jeg får heldigvis også slippe til med annen stimulering (av og til), noe som vi også liker og gjør. Men hvis hun skulle valgt, så er det penetrering som kommer på topp ti.

Skrevet

Det virker som om du glemmer at kvinnelig orgasme er ulik mannlig orgasme. Der mannlig orgasme kulminerer i utløsning, kan en kvinne få mange orgasmer etter hverandre.

For meg er klitorisstimulering nødvendig for første orgasme. Først da er jeg klar for penetrering. Hvis jeg så fortsetter å stimulere klitoris mens jeg penetreres blir neste orgasme kraftigere. Etterhvert kan jeg også få orgasme kun av penetrering, I riktige stillinger. Sex uten penetrering gir ikke samme nytelse.

Det viktige er egentlig kommunikasjon. Hva trenger din partner for at sexen skal bli god? Hva trenger du for at sexen skal bli god?

Anonymkode: f13d4...d75

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...