Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å gjøre dette kort. Vi har vært sammen i 11 år og har 2 barn sammen. Da første barnet kom endret han seg i forhold til meg, tok meg litt for gitt, ga lite nærhet og hjalp lite til i huset. Han var alltid en god far og hver gang jeg tok det opp med han lovet han at han skulle bli bedre.

For et halvt år siden ble jeg kjent med en mannlig kollega som raskt ble en veldig god venn. Jeg følte meg plutselig sett, klisjé som det er, og kjente meg levende igjen. Jeg falte for kollegaen min og opplevde følelser jeg ikke har hatt tidligere. Mannen min vet om vennskapet til kollegaen min men ikke følelsene.. Men først da våknet mannen min og hadde oppdaget hva han hadde. Han ble som nyforelsket og er mer hengiven og god en noensinne. Han er kjærlig, gir nærhet, gjør husarbeid, rett og slett en drømmemann. 

Likevel klarer jeg ikke finne tilbake til følelsene mine. Jeg er kjempeglad for å ha fått tilbake mannen min, for at han endelig ser meg. Men jeg synes det er vanskelig å besvare følelsene hans nå, etter å ha blitt nedprioritert i så mange år. Han har jo aldri vært slem, han har bare ikke sett meg. Kyssing og sex har vært kanskje en gang i året, nå er det jeg som må avvise han fordi det bare føles rart. Noe som selvfølgelig gjør vondt.

Hvordan kan jeg komme meg tilbake til han? Jeg ønsker ikke å bryte opp familien vår, han har alltid vært en fantastisk far for jentene våre og om jeg bare kunne nyte den mannen han har blitt nå..

Anonymkode: 0fb66...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke.. Er du sikker på at du ønsker å være med han ? Er det ikke bare "enklere"? 

Ja, altså dette må dere ha ekspert hjelp med. Det er nok veldig mye jobb som skal til for å få til dette. 

Å ha sex en gang pr år. Jeg har vært i et slikt forhold, og da er det ikke bare småting som ikke fungere...

Hva med han fra jobb da ? Er han singel også? :)

Det er ikke å kjimse av å "bli sett" det er ekstremt viktig og nødvendig! 

jeg vet hva jeg ville valgt ☺️

Anonymkode: c6a56...cea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ønsker ikke å bryte opp familien vår, han har alltid vært en fantastisk far for jentene våre og om jeg bare kunne nyte den mannen han har blitt nå..

Hvis du ønsker dette, så er det først en ting du må gjøre. Som du vet hva som det er. Du må avslutte skikkelig med han nye. 

Er ikke mer komplisert enn hvis jeg hadde vært singel og betatt av Lise, men ønsket å bli sammen med Mari. Kan ikke fyre opp og dyrke forholdet med Lise og tro at plutselig skal jeg falle hardt for Mari. 

Skrevet

Jeg tenker også ( uten at jeg vet helt sikkert) at du kjenner mannen fra jobb nettopp kun via jobb? Altså vet du ikke hvordan han er etter flere år sammen og når "følelser har blitt normale" om du skjønner? Det er ikke sikkert det er så grønnere der. 

Det sagt, så er gresset grønnest der man vanner. I mitt hode må man da kutte ut denne arbeids kollegaen og satse fullt på sin mann for å få tilbake følelser, slik som den over her skriver. 

Men det viktige er som noen over også spør om, ønsker du virkelig (!!) å fikse forholdet ditt? Eller er det kun for barna og ikke for deg? 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke dette maset om forhold, barn og giftemål er et samarbeid, enten så fungerer det eller så fungerer det ikke. Dere er ikke 16

Anonymkode: 2fe60...ea3

• Liker 1
Skrevet

En ting er i hvert fall sikkert, at å vedlikeholde vennskapet til denne kollegaen er emosjonell utroskap og du burde ha trukket deg unna  for lenge siden. Det er litt typisk kvinner og det går igjen og igjen her på forumet, at kvinner begrunner utroskapen med mangler i forholdet, i stedet for å avslutte forholdet eller jobbe med det. Jeg vil tro du kommer ingen vei, før du begynner med det, ellers vil du hele tiden sammenligne følelsene mellom disse to, og det er klart at en ny mann nok virker mye spennende og interessant, av nettopp den grunn at det er nytt. 

Anonymkode: 73477...3bb

Skrevet

Dette kan være enkelt. Har du vært dust nok til å ligge med han fyren fra jobb, ja da er det kjørt. Fortell det til mannen din slik at han kan velge om han orker å beholde deg (det er en prosess på mange år).

Dersom du ikke har vært intim med denne "tilfeldige" fyren som har luktet lunta og lagt seg etter deg, kan du redde familien din ved å fullstendig stenge av han nye fyren og jobbe hardt med mannen din. Da mener jeg stenge helt av, som i null kontakt. Greier du ikke det, har du allerede valgt hva du vil og må ødelegge familen din.

Anonymkode: 11092...9d9

Gjest Mannonym20
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 8.35):

Jeg skal prøve å gjøre dette kort. Vi har vært sammen i 11 år og har 2 barn sammen. Da første barnet kom endret han seg i forhold til meg, tok meg litt for gitt, ga lite nærhet og hjalp lite til i huset. Han var alltid en god far og hver gang jeg tok det opp med han lovet han at han skulle bli bedre.

For et halvt år siden ble jeg kjent med en mannlig kollega som raskt ble en veldig god venn. Jeg følte meg plutselig sett, klisjé som det er, og kjente meg levende igjen. Jeg falte for kollegaen min og opplevde følelser jeg ikke har hatt tidligere. Mannen min vet om vennskapet til kollegaen min men ikke følelsene.. Men først da våknet mannen min og hadde oppdaget hva han hadde. Han ble som nyforelsket og er mer hengiven og god en noensinne. Han er kjærlig, gir nærhet, gjør husarbeid, rett og slett en drømmemann. 

Likevel klarer jeg ikke finne tilbake til følelsene mine. Jeg er kjempeglad for å ha fått tilbake mannen min, for at han endelig ser meg. Men jeg synes det er vanskelig å besvare følelsene hans nå, etter å ha blitt nedprioritert i så mange år. Han har jo aldri vært slem, han har bare ikke sett meg. Kyssing og sex har vært kanskje en gang i året, nå er det jeg som må avvise han fordi det bare føles rart. Noe som selvfølgelig gjør vondt.

Hvordan kan jeg komme meg tilbake til han? Jeg ønsker ikke å bryte opp familien vår, han har alltid vært en fantastisk far for jentene våre og om jeg bare kunne nyte den mannen han har blitt nå..

Først var det et problem at han ikke var tilstede. Og nå er det et problem at han er kjærlig og tilstede og er drømmemannen. Det høres ut som problemet ligger hos deg. Først må du begynne å være en trofast kone som ikke går rundt og lar følelsene blomstre for andre menn. OG så må du begynne å si til han at du setter pris på at han er den fantastiske drømmemannen han er . Og så blir det kanskje bra for deg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...