Gå til innhold

Menn på gruppetimer ødelegger treningsgleden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele salen er nesten ledig… men så kommer en gammel gubbe som synes at: DER, DER SKAL JEG SITTE… 

altså, ved siden av meg… verste av alt, han var der med damen sin… men de ville tydeligvis ikke sitte sammen… 

for faen, jeg vil ikke ha slike menn ved siden av meg. Som å sitte alene på en tom bussen og så kommer det en særing og setter seg ved siden av deg. 

det kokte inni meg…. Det samme skjedde gangen før der og. Gir opp helt… orker ikke å trene lenger… heller sitte hjemme i sofaen og ruse seg… hehe 

Anonymkode: 6fb41...cc9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt deg da så tar han forhåpentligvis hintet til en annen gang

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Lol, nå må du gi deg. Det må da finnes andre ting å irritere seg over? Hurra for menn som trener!

Et annet poeng er jo at man ikke MÅ trene ved hofta til partnere, og det trenger ikke bety at det er dårlig stemning eller noe galt. Jeg trener med kjæresten min 4-5 ganger i uka, og vi trenger da jaggu ikke stå ved siden av hverandre til enhver tid. Når vi er på timer så står vi på den plassen vi er på når timen starter, og vi står gjerne på forskjellige plasser ettersom vi snakker med forskjellige folk.

Anonymkode: b440f...2fa

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Vel, personlig blir jeg trigget av "Her kommer vi"-venninner litt godt oppe i årene, som tilsynelatende har stort behov for å markere seg. Disse velger oftest å kjøre sitt eget løp, inkludert høy skravling.

Anonymkode: d369b...803

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg forstår ikke situasjonen. Var det på spinning? Yoga?

Jeg vet ikke om han oppførte seg rart eller om du reagerer på ingen ting. Enig i at det er rart å sette seg ved siden av en fremmed på en nesten ledig buss for eksempel.

Det kan være noen liker å sitte omtrent midt i salen og ikke tenker over at andre er høysensitive. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, personlig blir jeg trigget av "Her kommer vi"-venninner litt godt oppe i årene, som tilsynelatende har stort behov for å markere seg. Disse velger oftest å kjøre sitt eget løp, inkludert høy skravling.

Anonymkode: d369b...803

Venninnegjenger på trening er det verste som finnes....husker en spinning time der de måtte stoppe musikken å be de holde kjeft. Voksne kvinner i 30åra...

Anonymkode: 5baea...d10

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lol, nå må du gi deg. Det må da finnes andre ting å irritere seg over? Hurra for menn som trener!

Et annet poeng er jo at man ikke MÅ trene ved hofta til partnere, og det trenger ikke bety at det er dårlig stemning eller noe galt. Jeg trener med kjæresten min 4-5 ganger i uka, og vi trenger da jaggu ikke stå ved siden av hverandre til enhver tid. Når vi er på timer så står vi på den plassen vi er på når timen starter, og vi står gjerne på forskjellige plasser ettersom vi snakker med forskjellige folk.

Anonymkode: b440f...2fa

Så hvis en mann setter seg ved siden av deg med alle plasser ledige på bussen, mens han kaver og lager masse leven ut av seg, så tenker du altså bare: hurra for menn som tar buss! 

okei. Da vet jeg det. 

men da må du for svingende kringkaste dette rundt omkring da!!!!’ Herregud, ta litt ansvar. La oss andre få slippe. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hele salen er nesten ledig… men så kommer en gammel gubbe som synes at: DER, DER SKAL JEG SITTE… 

altså, ved siden av meg… verste av alt, han var der med damen sin… men de ville tydeligvis ikke sitte sammen… 

for faen, jeg vil ikke ha slike menn ved siden av meg. Som å sitte alene på en tom bussen og så kommer det en særing og setter seg ved siden av deg. 

det kokte inni meg…. Det samme skjedde gangen før der og. Gir opp helt… orker ikke å trene lenger… heller sitte hjemme i sofaen og ruse seg… hehe 

Hadde det vært bedre om han satt seg rett bak deg? 

Anonymkode: 36824...2d0

• Liker 1
Skrevet

Var han ufin? Kom han med kommentarer, tilnærmelser, glodde han? Ville du ha reagert på samme måte om det hadde vært en kvinne på samme alder som deg som valgte å sette seg akkurat der?

Jeg liker også å ha mest mulig rom og luft rundt meg, stort sett uansett hvor jeg er, men jeg innser at det er mine behov og eventuelt mitt problem, ikke noe jeg kan forvente at alle andre instinktivt forstår og retter seg etter. Ikke minst har jeg innsett at de neppe tenker på det - de aller fleste legger ikke merke til meg, de ser den ledige plassen ved siden av meg. Det er fullt lovlig og akseptabelt å sette seg ved siden av andre både på bussen og i treningssalen.

• Liker 8
Skrevet

Enig i at det er litt plagsomt med menn på saltrening. Særlig sirkeltrening. Alltid så jævlig mye svette som ligger igjen etter dem 😖

Anonymkode: 051ba...7f0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg blir litt redd over hvor dumme mennesker er.. skummelt… 

• Liker 2
Skrevet

Hadde skjønt det mer om han satte seg rett bak deg for å få kikket på kroppen din. 

Anonymkode: 6be5e...108

Skrevet

Det finnes ingen mellomting? Fra å dra på treningssenter og sitte i sofaen og ruse seg? 

Anonymkode: 5eb24...38d

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Vanskelig å si om det var en situasjon å irritere seg over eller ikke. Personlig har EKG andre ting jeg misliker. Var en som lagde veldig høye stønnelyder mans han trente. Det er musikk i lokalet, og likevel hørte man han flere rom unna... var også irriterende når noen brukte maskiner til å sette seg på mens de skravlet med noen, og mente de "ikke var ferdige" med maskina om man spurte. De brukte den jo ikke - man kan sitte hvor som helst annet sed... var også veldig irriterende med et par høylytte jenter i begynnelsen av 20-årene som poserte og tok bilder på maskinene, mens folk i bakgrunnen. 

Sånn i bunn og grunn så legger jeg ikke så mye merke til menn og hva de driver med, med mindre de snakker til meg, tar opp plass, stirrer lenge e.l. Har på meg klær jeg føler meg komfortabel og tildekket nok i til at jeg ikke lett føler meg utilpass. Vet st noen folk ser på andre også fordi de ikke helt vet hvordan bruke maskinene på senteret, og de prøver bare å lære. 

Endret av katties
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes ingen mellomting? Fra å dra på treningssenter og sitte i sofaen og ruse seg? 

Anonymkode: 5eb24...38d

Nei, det er enten eller. 😄

Anonymkode: 92f53...da6

Skrevet
Daria skrev (41 minutter siden):

Var han ufin? Kom han med kommentarer, tilnærmelser, glodde han? Ville du ha reagert på samme måte om det hadde vært en kvinne på samme alder som deg som valgte å sette seg akkurat der?

Jeg liker også å ha mest mulig rom og luft rundt meg, stort sett uansett hvor jeg er, men jeg innser at det er mine behov og eventuelt mitt problem, ikke noe jeg kan forvente at alle andre instinktivt forstår og retter seg etter. Ikke minst har jeg innsett at de neppe tenker på det - de aller fleste legger ikke merke til meg, de ser den ledige plassen ved siden av meg. Det er fullt lovlig og akseptabelt å sette seg ved siden av andre både på bussen og i treningssalen.

Men disse folka må jo ha støttekontakter. De skjønner jo ingenting. 

du må være et unikum som ikke stusser over et scenario hvor du er den eneste på bussen, inn kommer det en mann og han setter seg akkurat ved deg. Du trenger jo ikke å leke dum da. 

unnskyld da, om du er dum på ekte … men da skjønte du ikke hva jeg skrev uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men disse folka må jo ha støttekontakter. De skjønner jo ingenting. 

du må være et unikum som ikke stusser over et scenario hvor du er den eneste på bussen, inn kommer det en mann og han setter seg akkurat ved deg. Du trenger jo ikke å leke dum da. 

unnskyld da, om du er dum på ekte … men da skjønte du ikke hva jeg skrev uansett. 

Jeg er ikke overbevist om at det er jeg som sliter mest med leseferdigheter og situasjonsforståelse her... Du svarer ikke på det jeg spurte om - hva gjorde han konkret som gjorde dette så ubehagelig for deg? Siden du syntes det var naturlig å poste dette under singelliv og dating må han jo ha gjort tilnærmelser av noe slag? Jeg har opplevd mange ganger at folk setter seg ved siden av meg i situasjoner hvor jeg i deres sted ville valgt andre seter, men det er svært unntaksvis at de har hatt baktanker eller kontaktbehov eller plaget meg på noe vis (og de gangene det har vært plagsom har  det ikke nødvendigvis væt menn som har vært de verste ) -  de har helt genuint bare vært ute etter et ledig sete.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg tror dette forumet her er kanskje noe av det giftigste der ute. Det virker som noen tror at alle menn har noen baktanker bare de er litt i nærheten av en kvinne. Ta situasjonen på bussen som @Daria nevner over her. Mest sannsynlig vil en mann som setter seg ved siden av en kvinne på bussen bare nistirre ned i sin egen mobiltelefon til holdeplassen han skal av. Mannen på gruppetimen vil mest sannsynlig bare følge instruksjonene fra treneren og neppe bry seg nevneverdig om TS. Så vil det selvsagt være noen idioter der ute som vil gjøre tilnærminger av ubehagelig slag, men det jeg sier her gjelder mest sannsynlig i 9 av 10 tilfeller. 

Problemet med dette forumet her er jo at mange her antar at menn har baktaker om alt osv og ja så ser man av trådene her at det å date en butikkmedarbeider er rødt flagg osv, men så tror jeg også fora som dette statistisk sett tiltrekker seg nok mer raringer enn det finnes i samfunnet for øvrig.  Det ser man særlig i politiske diskusjoner hvor det særlig på gamle VG Debatt var en stor overvekt av FrPere og lenger til høyre. 

Endret av William_S
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår deg godt, ts. Jeg setter meg gjerne i en kant for å prøve å få litt luft rundt meg, og hadde definitivt ikke ønsket å få en mann på sykkelen ved siden av om resten av salen var ledig.

Pga overgrep synes jeg menn generelt er skumle, uansett, og jeg synes vel også det er på grensen til uhøflig å kline seg inntil noen man ikke kjenner når det ikke er nødvendig. Men salen ble kanskje full etterhvert?

Noen har jo også «faste plasser», ts, kanskje han hadde det. 

Anonymkode: cb11a...141

Skrevet

Du får holde deg hjemme. Du passer ikke inn på treningssenter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...