Gå til innhold

Slim og surkling i halsen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 3 uker som har fått veldig mye slim i halsen. Tror ikke det er noe særlig i nesa, kun sånn surkling i halsen. Høres ganske grusomt ut når han ligger flatt på ryggen, og han har dårlig søvn på natten pga det.
Leser en del på nett at det nødvendigvis ikke er starten på sykdom, men at mange nyfødte kan få dette. 

Noen med erfaring? Hva kan jeg gjøre for å hjelpe han best mulig? 
Legger han på en litt flat pute i sofaen, slik at han ligger i en liten «nedoverbakke», og ikke helt flatt….

Anonymkode: 24be5...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her; ingen feber, og han spiser godt. Virker egentlig fornøyd, og med lite gråt. Er bare den surklingen som bekymrer meg…. Virker så vondt for han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer du? Det er isåfall allerede gode midler i morsmelka som kan hjelpe mot sykdommer

Anonymkode: 1e31e...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fullammer og han spiser heldigvis veldig god selvom pusten er veldig surklete 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste til sykehuset for dette, og legen fortalte meg at det var slim fra nesen som startet dykkerefleksen til baby.. Var ikke farlig, men irriterende. Fikk beskjed om å rense nesen hver kveld, og løfte opp ene siden av sengen litt. Men baby har det fortsatt selv etter 3 uker... 

Anonymkode: ffdf7...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...