AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #21 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørsmålet er jo også hvor vits er det å arrangere noe slikt, det holder kanskje med en middag eller lunsj for det fleste. Det tar jo ikke så lang tid, unødig å bruke mange timer sammen uten mål og mening. Anonymkode: a199c...548 100% enig. Anonymkode: a7b39...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #22 Del Skrevet 26. november 2023 Greit at du ikke liker alkohol, men det er du som fremstår som en sær kjiping. Sier det ikke er en fest, du bryr deg ikke om å snakke med kollegaer for de ser du hver dag, du bryr deg bare om maten... okei. Bli hjemme å bestill take-away da. De fleste andre kommer for det sosiale og bonde med kollegaer på en annen måte enn på jobb. Alkoholen gjør det litt lettere og gøyere, og maten er bare et pluss. Anonymkode: b27b2...696 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #23 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Enig!!! Nordmenn alkohol og julebord er så kleint og teit utrolig pinlig å være ung og se kanskje forbilder på jobb sove på do eller legge an på deg fordi de er fulle Anonymkode: de60e...c38 Bare å ikke legge så mye i det. Personlig elsker jeg disse superfyllene i helgene før jul:-). Anonymkode: 42426...7b3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #24 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kommer nok an på hvor man jobber. I helsevesenet, som jeg jobber, har julebord aldri vært noe flatfyll med grisedrita folk, sjekke opp kollegaer osv. God mat, drikke for de som ønsker, koselig stemning og masse latter😊 Anonymkode: a0de1...f8b Jepp, ikke noe fyll på julebordet til barnehagen heller. Men vi synger alltid et par barnesanger ganske høylytt utpå kvelden😁 Anonymkode: 14b94...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #25 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare å ikke legge så mye i det. Personlig elsker jeg disse superfyllene i helgene før jul:-). Anonymkode: 42426...7b3 Håper du er under 30 og barnløs. Hvis ikke er det jo stusslig. Anonymkode: c4146...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #26 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Håper du er under 30 og barnløs. Hvis ikke er det jo stusslig. Anonymkode: c4146...ad1 Håpe kan du alltids gjøre. Anonymkode: 42426...7b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #27 Del Skrevet 27. november 2023 Kanskje det er sånn på de julebordene du går på, men jeg har heldigvis aldri opplevd noe sånt, etter 20 år i arbeidslivet, i 5 ulike firma. Folk har gått på julebord for å ha det sosialt. Noen er opptatt av maten, noen setter pris å vin til maten, men har aldri opplevd at folk går for å "drekka"; at det er å bli full som er målet med å gå. Anonymkode: bd41a...40d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #28 Del Skrevet 27. november 2023 Har aldri opplevd dette. Jeg er ofte den som er edru selv. Men har aldri opplevd drikkepress, eller spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker. Våre julebord er det mat og selskap som er i fokus, at noen blir litt på drua etter middag, får være opp til dem selv. Det plager ikke meg. Anonymkode: 37333...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #29 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg er motsatt av de fleste ser jeg : jeg har sluttet å gå på jobbfester, for det er ikke flatfyll lenger : de har ingen funksjon for samholdet på jobb. Det er etterhvert blitt såpass mange begrensninger på arbeidsplassen min, at det ender opp med at vi må betale for egen alkohol, og jeg betaler ikke for arbeidsgivers arrangement. Det er blitt et jobbmøte, der folk møter opp med de samme konstruerte maskene de har på jobb, og eneste forskjell er at agendaen er at vi snakker om de gjennomkonstruerte fremstillingene av hvordan de ønsker å fremstå. Før kunne man lære noe om menneskene man jobbet med, og man kunne se hvem de egentlig var. Man ble litt avkledd og sårbare, så man kunne stole på dem. Nå er det kamp om å fremstå mest mulig konstruert og falsk, og akkurat det bildet av dem, får jeg nok av 8:00-16:00. Det er litt synd, for jobben blir mindreverdig i livet, hvis du ikke klarer bygge relasjoner til kollegaer lenger. Jobb blir bare jobb. Anonymkode: 2a52c...eb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #30 Del Skrevet 27. november 2023 Aldri vært på julebord hvor noen har blitt overdrevent beruset eller sjekking hit og dit. Jobbet i UH sektoren i 20 år. Anonymkode: cf8cd...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #31 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 8.30): Hvorfor går du dit da? Om man fjerner maten er det jo ikke så mye igjen Menneskene har man møtt før og brukt masse tid sammen med tidligere. Anonymkode: a199c...548 Jøss, du må være en stusselig kollega. Her er det mest jobbsnakk i arbeidstiden og mest med de kollegene man jobber tettest med. På julebord er det løsere stemning, flere å prate med og mindre jobbsnakk. Greit gjøre det mindre formelt innimellom og det synes t o m jeg som ellers ikke ønsker å sosialisere med kolleger i tide og utide. Ren fyll har jeg ikke sansen for i noen sammenhenger, spesielt ikke med kolleger, men vin og øl til maten og et par drinker etter mat er passelig for de fleste uten at man bikker over. Jeg setter faktisk pris på selve matbiten av julebordet også, god mat er rett og slett digg og godt drikke til hever måltidet enda mer. Jeg må også påpeke at det er viktig at folk er åpne og inkluderende på julebord og ikke holder seg i klikker/grupper, for da er det noen som faller utenfor. De som evt er omgangsvenner på fritiden får ta de interne greiene sine der og ikke på julebordet. Anonymkode: 2c09c...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #32 Del Skrevet 27. november 2023 Julebord er jo kjempekjekt dersom man går sammen med mennesker man liker å snakke med, enten det er kolleger eller venner. Og alkohol hører med for de fleste, det løsner opp stemningen og samtalene, og man har det bra sammen. Det er selvfølgelig helt ok at noen ikke vil drikke alkohol, men når de som ikke drikker skal disse de som drikker, og sitter som en surpeis og sier at det er tragisk at folk drikker, da snur jeg meg og ser en annen vei, og velger å snakke med noen andre istedenfor. Makan til festbrems! Anonymkode: e1b85...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #33 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 8.20): Holdt meg edru, noen har jo drukket før de kommer også. Tragisk. - og bare for å nevne det, siden du syns det er så tragisk at noen drikker før de kommer. Jeg var på julebord i helgen med fantastiske folk, og poppet champagnen allerede kl 16🍾 Bordbestilling til kl 19, og vi holdt det gående til kl 02. Fantastisk kveld fra start til slutt som jeg kommer til å leve på lenge! Skjønner ikke hva som er så tragisk med det?? Ingen av oss havnet på flatfylla av den grunn. Anonymkode: e1b85...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #34 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 8.20): Nok en gang så jeg dette i går...større bedrift. Jeg gikk hjem kl 23 Holdt meg edru, noen har jo drukket før de kommer også. Tragisk. De fleste lever jo etter alkohol er gøy, da blir det jo bare surr. Så evige maset om at du skal drikke alkohol, det stopper jo aldri. Folk er også livredde de som er edru 😂 Nordmenn er noe av det snåleste man kam omgås av mennesker, skal slå seg løs. Prøve å være "sosiale", men da må de ha alkoholen sin. Mandagen etter julebord er "normalen" tilbake. Tenk så fint julebord man kunne hatt uten alkohol Maten og selskapet som fokus. Står over neste år for min del, men deltar gjerne på en julelunsj/middag alkoholfritt. Anonymkode: a199c...548 I know! Jeg drar hjem tidlig og holder meg til noen få enheter. Mange er drita før de kommer på julebordet. Så jævlig usjarmerende. Anonymkode: f091d...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 28. november 2023 #35 Del Skrevet 28. november 2023 Jeg tenker det var helt ok at du dro hjem kl 23. Du gjør som du vil, så gjør andre som de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #36 Del Skrevet 28. november 2023 sommerkroppen skrev (1 time siden): Jeg tenker det var helt ok at du dro hjem kl 23. Du gjør som du vil, så gjør andre som de vil. Det stemmer. Men er jo lite gøy når alkoholen tar helt overhånd. Anonymkode: a199c...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #37 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer. Men er jo lite gøy når alkoholen tar helt overhånd. Anonymkode: a199c...548 Jeg mener det motsatte. Det er mest gøy når det tar av. Anonymkode: 42426...7b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 28. november 2023 #38 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det stemmer. Men er jo lite gøy når alkoholen tar helt overhånd. Anonymkode: a199c...548 Det gjør jo ikke det for flertallet av deltakerne vil jeg tro. Alltid noen som blir overstadige, men sjelden flertallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #39 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 17.25): Bare å ikke legge så mye i det. Personlig elsker jeg disse superfyllene i helgene før jul:-). Anonymkode: 42426...7b3 Du er pinlig🥸 Anonymkode: de60e...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #40 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 8.20): Nok en gang så jeg dette i går...større bedrift. Jeg gikk hjem kl 23 Holdt meg edru, noen har jo drukket før de kommer også. Tragisk. De fleste lever jo etter alkohol er gøy, da blir det jo bare surr. Så evige maset om at du skal drikke alkohol, det stopper jo aldri. Folk er også livredde de som er edru 😂 Nordmenn er noe av det snåleste man kam omgås av mennesker, skal slå seg løs. Prøve å være "sosiale", men da må de ha alkoholen sin. Mandagen etter julebord er "normalen" tilbake. Tenk så fint julebord man kunne hatt uten alkohol Maten og selskapet som fokus. Står over neste år for min del, men deltar gjerne på en julelunsj/middag alkoholfritt. Anonymkode: a199c...548 Møter du en full mann på gata i utlandet så er det garantert en nordmann. Nordmenn sin drkkekultur er vel noe for seg selv, og nordmenn flest har en spesiell holdning til alkohol. Det enkleste hadde kanskje vert om de delte ut en vival eller en beroliggende tablett v/ inngangen ve julebordet. Det mange ikkje vet er at når de er på årets julebord betalt av firma, så er bør de oppføre seg ordentlig. Ureglementert oppførsel kan føre til oppsigelese på jobben. Anonymkode: 39efb...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå