Gå til innhold

Forteller dere kjærestene deres at dere skal på byen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere er med venner feks, og spontant drar på byen, informerer dere kjæreste/samboer om dette? Eller drar dere uten å si noe?

Anonymkode: 0446f...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan glemme det om det er spontant etter jobb med kollegaer for eksempel. Vi har heldigvis ikke meldeplikt, men sender jo en melding når jeg kommer på det. Da barna var små måtte sånt planlegges med tanke på henting i barnehagen ol. Det er deilig å kunne være litt spontan igjen. 

Anonymkode: 5c865...de2

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje ikke umiddelbart, men så fort jeg kommer på det. Hun kommer jo til å lure på hvorfor jeg ikke kommer hjem.

Anonymkode: 8718b...7e8

Skrevet

Ja, vi sier alltid ifra hvis vi drar ut eller finner på noe. Vi har ikke meldeplikt, men for oss er dette helt vanlig og det har alltid vært sånn🤷🏽‍♀️ 

Anonymkode: df6ce...767

Skrevet

Ja, det gjør vi begge. Betyr ikke at vi har meldeplikt, vi gjør det fordi vi tar hensyn til hverandre, og kommuniserered hverandre. Unner likevel alltid den andre en tur ut for å ha det gøy med sine venner 😊

Anonymkode: 37323...d24

Skrevet

Ja, det et vel ikke en hemmelighet 

Anonymkode: 51ce6...750

Skrevet

Vi hadde gitt beskjed til hverandre om vi hadde dratt på byn. Ikkje fordi vi må, men fordi det faller naturlig for oss begge.

Anonymkode: 5c63f...b89

Skrevet

Ja,

Anonymkode: 19e29...75b

Skrevet

Ja! Syntes det er greit da han vet hvor jeg er :) 

Anonymkode: 91c20...c3f

Skrevet

Ja..  selvfølgelig sier man ifra om man ikke kommer hjem. 

Anonymkode: e9221...fca

Skrevet

Ja, vi bor jo sammen. Sier jo ifra om jeg ikke kommer hjem kl 23/00 som planlagt slik at han ikke skal vente på meg eller bekymre seg

Anonymkode: b343a...887

Skrevet

Nei jeg trenger ikke å si i fra, for vi snakker så godt sammen at jeg da allerede har snakket om det at jeg skal treffe venn/kollega/hvem det skulle være. Om vi skal ha middag eller et glass vin ute på byn etc. Og hvis jeg da ikke lar høre fra meg resten av kvelden. Så vet han at jeg koser meg i godt lag og at vi sikkert fant på å stikke ut litt senere. Så kommer jeg listene inn midt på natten og legger meg. På morningen kan vi prate om alt det gøyale vi gjorde når vi var ute. 

Men h vis selve treffet med venner er spontant, så sier jeg alltid i fra av respekt for den som sitter hjemme. Han kan begynne å lure på hvorfor jeg ikke kom hjem. Å la noen sitte hjemme å vente uten å ha fått nødvendig i formasjon til å slappe av, eller tid til å finne på noe å gjøre synes jeg er respektløst. 

Anonymkode: e47b7...c69

• Nyttig 1
Skrevet

Synes det er rimelig spesielt å ikke si fra dersom man er samboere. Den som kommer hjem først vil vel normalt lage middag.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig sier vi ifra, vi deler jo et liv.

Anonymkode: 214cb...3dd

Skrevet

Vi er kjærester, bor ikke sammen enda. Hadde aldri falt meg inn å dra på byen uten å gi beskjed. Han hadde sikkert tilbudt å kjøre meg til eller hente, eller kommet innom med skift om turen var spontan og jeg kom rett fra jobb feks.

Om han dro på fest/byen uten å gi en update på ettermiddagen/kvelden sin hadde jeg syntes det var veldig rart.

Anonymkode: 35088...005

Skrevet

Jeg og kjæresten bor ikke sammen så da ville det ikke vært naturlig for meg å si fra. Samtidig snapper vi jo og sender meldinger gjennom dagen og han vet jeg ikke er en spontan type så ville nok vært noe som kom naturlig frem i samtalen likevel på et vis. Men å si fra når man bor sammen ser jeg på som en selvfølge så ikke en sitter å venter med ferdig middag feks og partner ikke dukker opp. Det ville for meg vært noe helt annet igjen og respektløs ikke si fra om. 

Jeg har vært samboer før og da sa man fra og planla i god tid om man skulle noe og ikke kom hjem. Men da var det jo familien as og barn. 

I min livsfase nå har jeg bare en kjæreste og da er det ikke så mye regler å tenke  på ☺️

Anonymkode: b7f85...7b4

Skrevet

Jeg sier jo. Vi bor ikke sammen, men jeg liker å si ifra så jeg kan sove hos han😉

Anonymkode: 60683...916

Skrevet

Hvis planen var at jeg skulle på en eller annen fest, men vi fant ut å dra på byen i stedet, sier jeg ikke nødvendigvis ifra om det. Da vet han jo at jeg skal være lenge ute uansett.

Hvis jeg var på middag med venninner, og vi plutselig fant ut at vi skal på byen, sier jeg ifra. Sånn at han ikke sitter å venter og lurer på hvor jeg blir av.

Så det kommer an på. Jeg bruker uansett å ha på snapmap for han og noen venner, så det er ikke så vanskelig å finne ut hvor jeg er uansett.

Anonymkode: 42955...f96

Skrevet

Vi chatter med hverandre på en app så og si hele dagen, så det hadde vært veldig unaturlig å ikke nevne det.

Anonymkode: 8718b...7e8

Skrevet

Selvfølgelig!

Anonymkode: f1caf...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...