AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Del Skrevet 26. november 2023 Hjelp jeg har kjøpt hus Følgelig må det møbleres og mannen og jeg var å så på sofa i dag da det er noe vi sårt trenger. Vi fant en som praktisk sett er midt i blinken, og valgte et slitestrekt, praktisk stoff i en fin farge. Å gud. Fargen er fin den, men når vi så så på bildene fra prospektet på huset(vi har ikke overtatt enda), så ser vi at fargen vi valgte ville gått i ett med spilepanelet som kommer til å bli bak sofaryggen. Vi har ikke bestilt noe så berger jo sånn sett, men grøsser av tanken på at vi nesten gjorde et veldig dyrt bomkjøp, enda vi hadde tenkt gjennom dette på forhånd. Fargene i stua er beige vegger, hvitt i taket, og litt sorte detaljer(peisovn, fastmontert TVbord ol), og veggen bak sofaen er et sånn spilepanel. Hva slags type farge ville dere valgt til dette? Jeg føler lyst ville sett fint ut men det blir så fort skittent. Vil heller ikke ha noe for mørkt/dystert. Vi har sett på mye i ulike blåfarger, ser ut som vi begge liker det men vet ikke om det heller blir å passe. Så var jeg ikke i tvil før så er jeg i allefall det nå 😅 Hjelp😢 Anonymkode: 13680...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Del Skrevet 26. november 2023 Er veggen bak spilene mørk som på bildet? Isåfall bryter jo det fint med sofaen. Men uansett går det fint med sofa i samme tone som spilene for du kan jo fylle på med puter i kontrastfarger. Ellers passer beige til det meste så det er vel bare å slå seg løs med det du liker av farger. Anonymkode: 80e5b...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er veggen bak spilene mørk som på bildet? Isåfall bryter jo det fint med sofaen. Men uansett går det fint med sofa i samme tone som spilene for du kan jo fylle på med puter i kontrastfarger. Ellers passer beige til det meste så det er vel bare å slå seg løs med det du liker av farger. Anonymkode: 80e5b...ba2 Ja, mellom spilene er det sort. Jeg bare så på bildene at selger hadde en sofa som ikke var veldig langt unna fargen vi hadde valgt og den går litt i ett synes jeg. Så nå vurderer vi blått(men ikke for denim aktig) for å få litt kontrast, for vi har jo hvite og beige puter. Mannen kunne tenkt seg rødt og så røde gardiner men da får jeg jule-følelse med en gang (mannen er muslim så litt andre assosiasjoner) Anonymkode: 13680...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Del Skrevet 26. november 2023 Jeg ville ventet til dere var i hus og sofaen var på plass. Fargen på sofaen kan endre seg i forhold til lys, og gulvet vil også avgjøre hvordan de forskjellige fargene vil oppføre seg. Puter til sofatrekk er jo også veldig lett å bytte ut, så med farger i f.eks jord og rust, et par bilder over sofaen, så er det ikke sikkert at dere syns at veggen må males likevel. Anonymkode: 25cf7...293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #5 Del Skrevet 26. november 2023 Et tips er å bruke Canva (gratis) eller Photoshop, bruke et bilde av rommet, så kan du lime inn bilder av potensielle sofaer oppå, slik jeg har gjort på bildet under. Da blir det litt lettere å se for seg hvordan det vil se ut i real life. Jeg synes alle disse fargene passet fint, men det blir jo en smakssak 🙂 Anonymkode: b35fa...d3c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ville ventet til dere var i hus og sofaen var på plass. Fargen på sofaen kan endre seg i forhold til lys, og gulvet vil også avgjøre hvordan de forskjellige fargene vil oppføre seg. Puter til sofatrekk er jo også veldig lett å bytte ut, så med farger i f.eks jord og rust, et par bilder over sofaen, så er det ikke sikkert at dere syns at veggen må males likevel. Anonymkode: 25cf7...293 Egentlig det jeg og vil, men er fortsatt salg på den vi har lyst på så kjedelig å kjøpe fullpris senere:P AnonymBruker skrev (15 timer siden): Et tips er å bruke Canva (gratis) eller Photoshop, bruke et bilde av rommet, så kan du lime inn bilder av potensielle sofaer oppå, slik jeg har gjort på bildet under. Da blir det litt lettere å se for seg hvordan det vil se ut i real life. Jeg synes alle disse fargene passet fint, men det blir jo en smakssak 🙂 Anonymkode: b35fa...d3c Har tenkt på det men ikke så flink med photoshop, men må kanskje prøve meg. Jeg er generelt ikke så glad i jordlige farger som brunt, mosegrønn osv 😅 Men vi får se, vi må bestemme oss i dag da det er siste dag med salget. Anonymkode: 13680...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #7 Del Skrevet 27. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Egentlig det jeg og vil, men er fortsatt salg på den vi har lyst på så kjedelig å kjøpe fullpris senere:P Har tenkt på det men ikke så flink med photoshop, men må kanskje prøve meg. Jeg er generelt ikke så glad i jordlige farger som brunt, mosegrønn osv 😅 Men vi får se, vi må bestemme oss i dag da det er siste dag med salget. Anonymkode: 13680...5ce Det er jo alltids salg i janur og romjul? Google "spilevegg bak sofa", så får du opp en del bilder som kan gi inntrykk av hvordan det kan bli. Du kan jo alltids male spileveggen også. Anonymkode: 25cf7...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå