Gå til innhold

Kløe over hele kroppen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 1.10):

For to dager siden begynte jeg å klø over hele kroppen. Alt fra under/over føtter, hodebunn, fingre, armer, mage, ansikt, bryst. Ja.. Ikke særlig på rumpe, lår og legger foreløpig. 

Jeg blir aldeles gal, søker meg ihjel men uten å bli klok. Jeg har dusjet for å sørge for at det ikke er noe krem eller såpe rester. Jeg har smørt meg med med fuktighetskrem.

ingen kjente allergier, og har ikke spist eller drukket noe nytt. Ikke ny såpe. 

Er ikke veldig stresset. Har ingen utslett. Ingen nye medisiner. Er ikke gravid. 

Kan noen hjelpe ei som blir gal? Jeg klør som gal. Dag og natt, hjemme og på butikken. 

Anonymkode: e35ec...f97

Dra til legen, det kan være stress som står bak. Legen kan gi deg spesielle allergitabeletter så du slipper den voldsomme kløen for en periode - så blir det sikkert bra❤️

Anonymkode: 8a8bf...ec3

AnonymBruker
Skrevet

Diabetes, nyre og lever bør utelukkes. 

Eller kan det være kulden, midd/skabb osv, hudsykdom. 

Mye det kan være, så ville startet med et legebesøk for å starte med utelukking av sykdommer.

Anonymkode: 899b5...72c

Skrevet

Har du byttet vaskemiddel ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble smittet med skabb ifjor, og det klødde som et helvete. Hadde ingen utslett heller, bortsett fra en nupp og to på fingeren, etter noen uker klarte jeg ikke å sove pga kløen. Ble mye verre på kveldstid/nattetid..

Anonymkode: 8d1fd...725

AnonymBruker
Skrevet

Har akk det samme. Har bedt legen om å sjekke lever, kreft, diabetes, men han ler! 

Anonymkode: 09035...78b

Skrevet

Man kan få allergisk reaksjon på for eksempel vaskemiddel over natten.

Det skjer hele tiden her😅

Bytter ikke vaskemidler så er ikke derfor.

Men vi sliter generelt med allergier,som blusser opp innimellom.

Skrevet

Tar forøvrig 2 aerius morgen og 2 kveld.

(Etter samråd med lege)

Skrevet

Fikk det samme etter at jeg satte inn hormonspiral, selv om legen sa at det omtrent ikke fantes bivirkninger og at den kun virket lokalt🙄

Tok den ut, og kløen ga seg etter få dager.

Kan det være noen legemidler du tar? Husk at du plutselig kan reagere på noe du har tatt lenge. Også dyr i huset kan du plutselig reagere på.

AnonymBruker
Skrevet
Stoltskeiv skrev (11 timer siden):

Nå er det ganske tørr og kald luft. Klør selv mye nå. Så tipper det bare er tørr hud. 

Elsker at KG går rett på skabb. Det er høysesong for tørr hud 

Enig. Har aldri hørt om skabb før jeg leste om det på kg. Det er det første folk skriver når noen forteller om kløe. Skjønner ikke hvorfor. 

Anonymkode: 09035...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...