AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #1 Skrevet 26. november 2023 For to dager siden begynte jeg å klø over hele kroppen. Alt fra under/over føtter, hodebunn, fingre, armer, mage, ansikt, bryst. Ja.. Ikke særlig på rumpe, lår og legger foreløpig. Jeg blir aldeles gal, søker meg ihjel men uten å bli klok. Jeg har dusjet for å sørge for at det ikke er noe krem eller såpe rester. Jeg har smørt meg med med fuktighetskrem. ingen kjente allergier, og har ikke spist eller drukket noe nytt. Ikke ny såpe. Er ikke veldig stresset. Har ingen utslett. Ingen nye medisiner. Er ikke gravid. Kan noen hjelpe ei som blir gal? Jeg klør som gal. Dag og natt, hjemme og på butikken. Anonymkode: e35ec...f97
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: For to dager siden begynte jeg å klø over hele kroppen. Alt fra under/over føtter, hodebunn, fingre, armer, mage, ansikt, bryst. Ja.. Ikke særlig på rumpe, lår og legger foreløpig. Jeg blir aldeles gal, søker meg ihjel men uten å bli klok. Jeg har dusjet for å sørge for at det ikke er noe krem eller såpe rester. Jeg har smørt meg med med fuktighetskrem. ingen kjente allergier, og har ikke spist eller drukket noe nytt. Ikke ny såpe. Er ikke veldig stresset. Har ingen utslett. Ingen nye medisiner. Er ikke gravid. Kan noen hjelpe ei som blir gal? Jeg klør som gal. Dag og natt, hjemme og på butikken. Anonymkode: e35ec...f97 Veggdyr eller sengemidd? Anonymkode: c0003...09b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Skrevet 26. november 2023 Kom deg til legen så snart som mulig og sjekk nyrene og for skabb. Det kan også være en allergisk reaksjon. Anonymkode: 24f7c...52a 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 Dette er skabb! Anonymkode: f1b7b...70b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 Mest sannsynlig en allergisk reaksjon. Ta antihistaminer så ser du fort om det blir bedre. Allergier kan oppstå når som helst i livet. Anonymkode: 79865...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #7 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette er skabb! Anonymkode: f1b7b...70b Ikke nødvendigvis nei. Anonymkode: 4e1ec...e09 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #8 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): For to dager siden begynte jeg å klø over hele kroppen. Alt fra under/over føtter, hodebunn, fingre, armer, mage, ansikt, bryst. Ja.. Ikke særlig på rumpe, lår og legger foreløpig. Jeg blir aldeles gal, søker meg ihjel men uten å bli klok. Jeg har dusjet for å sørge for at det ikke er noe krem eller såpe rester. Jeg har smørt meg med med fuktighetskrem. ingen kjente allergier, og har ikke spist eller drukket noe nytt. Ikke ny såpe. Er ikke veldig stresset. Har ingen utslett. Ingen nye medisiner. Er ikke gravid. Kan noen hjelpe ei som blir gal? Jeg klør som gal. Dag og natt, hjemme og på butikken. Anonymkode: e35ec...f97 Jeg hadde det samme og jeg kjenner virkelig igjen desperasjonen. Nattesøvnen forsvant og jeg holdt på å tørne gæren. Vi tok alt av tester for å utelukke både ene og det andre uten å finne noe konkret. Så jeg ble henvist til en hudlege hvor jeg i en periode på tre måneder gikk tre ganger i uka og fikk medisinsk lysbehandling. Anonymkode: 4e1ec...e09 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 Du har ikke begynt på noen nye medisiner? Jeg fikk kløe over hele kroppen som ble verre og verre før jeg stoppet å bruke en ny medisin jeg var forskrevet. Anonymkode: 1418c...c36
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 Tipper skabb Anonymkode: 753fc...040
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #11 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tipper skabb Anonymkode: 753fc...040 Jeg hadde det samme og ingen skabb hos meg. Anonymkode: 4e1ec...e09 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #12 Skrevet 26. november 2023 Du bør lese denne, TS: https://www.nrk.no/trondelag/hvorfor-klor-atopisk-eksem_-psoriasis-og-andre-hudsykdommer_-forskere-mener-de-na-vet-svaret-1.16647965 Anonymkode: c49e1...e0f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #13 Skrevet 26. november 2023 Jeg får voldsomt kløe i perioder med mye psykisk stress. Anonymkode: b8278...e50 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 Får kløe om vinter grunnet tørrere og kaldere luft. Holder på å klø meg ihjel flere ganger løpet av døgnet. Anonymkode: 8ba64...3d5 1
Stoltskeiv Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 Nå er det ganske tørr og kald luft. Klør selv mye nå. Så tipper det bare er tørr hud. Elsker at KG går rett på skabb. Det er høysesong for tørr hud 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 Lymfekreft kan gi kløe. Sikkert ikke det men. Anonymkode: 7eb00...4d9
Theresecsk Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 Ny dusjsåpe/vaskemiddel/skyllemiddel???? Husk ikke dusj rett før du skal ut i kulda, kan gi ekstremt kløe, huden blir fort irritert uten fettlag i kulden, fettlaget går bort ved dusj så helst dusj 2-3 timer før du skal være ute, tror det er vinteren og lufta eller noe nytt middel til vask/parfyme/såpe. Har skjedd meg å, helt forferdelig kløe, sov ikke på flere dager, hele kroppen var rødsprengt 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #19 Skrevet 6. januar 2024 Tørr vinterhud, skabb, lungekreft med spredning er tilfeller fra min familie. Snakk med lege. Anonymkode: a33c3...45a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #20 Skrevet 6. januar 2024 Lichen planus er min kløe. Pleier å kjøle ned huden når det er på det verste. Bruker en del Mygga insektsgel for det roer kløen. Anonymkode: a3b8c...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå