AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Vi går på samme studie, men ikke samme klasse, og jeg blir likevel latterliggjort av ham så og si hver gang vi møtes. Eneste grunnen til at jeg har blitt kjent med han er fordi han bor i nærområdet, og fordi vi har fellesvenner som han pleier å henge med i studentblokken jeg bor i. Det hender at jeg tar meg tid til å sitte med dem, eller holde på med ulike aktiviteter med dem, men jeg kjenner jo på at jeg blir irritert? Eller kanskje ikke irritert, men hvorfor holder han på slikt? Jeg er den eneste han gjør det med, og han kan finne på å nevne meg i samtaler uten at jeg har snakket med han (når jeg står rett ved siden av han i en gruppe med andre mennesker). Jeg synes han er kjekk, men med de stadige kommentarene hvor han gjør narr av meg og dialekten min, eller hva jeg har på meg, blir jeg forvirret. Han nevner også at det ikke "ser ut" som at jeg går på det studiet jeg går på, og jeg aner ikke hvorfor. Det regnes som et vanskelig studie med mange gutter, men hva så? Jeg faller ikke under typen hans, da han har nevnt hva slags jenter han er interessert i utseendemessig, (innenfor hans egen kultur), og skjønner dermed ikke hvorfor han holder på slik med meg. Andre har merket det også. Mitt spørsmål er vel, hvorfor holder mannfolk på slik? Er det en grunn til å erte jenter uten videre? Anonymkode: 0c377...f4b 2
Andro Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Drittsekkadferd. Spør om det gleder ham å være ekkel mot andre. 10 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 Spørsmålet er mer hvorfor du bryr deg? Hvorfor fortsetter du sitte med han? Og hvordan latterliggjør han deg? Anonymkode: 3fba1...1bf 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet er mer hvorfor du bryr deg? Hvorfor fortsetter du sitte med han? Og hvordan latterliggjør han deg? Anonymkode: 3fba1...1bf 1 )Fordi jeg er den eneste jenta som blir utsatt for det, selv med andre jenter i nærheten. 2) Fordi vi har fellesvenner, og jeg blir spurt av dem om å henge sammen 3) Det er vel mer på en spøkende tone, men jeg synes fremdeles ikke det er greit TS Anonymkode: 0c377...f4b 2
KallePils Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 1 )Fordi jeg er den eneste jenta som blir utsatt for det, selv med andre jenter i nærheten. 2) Fordi vi har fellesvenner, og jeg blir spurt av dem om å henge sammen 3) Det er vel mer på en spøkende tone, men jeg synes fremdeles ikke det er greit TS Anonymkode: 0c377...f4b Det du beskriver her er "hardhendt" flørting. Han spiller bad boy, men retter det direkte mot deg. Og nei, det er ikke et godt tegn, dette er ikke en fyr du bør involvere deg med. 4 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spørsmålet er mer hvorfor du bryr deg? Hvorfor fortsetter du sitte med han? Og hvordan latterliggjør han deg? Anonymkode: 3fba1...1bf Det er ikke helt uvanlig å bli lei seg i en slik situasjon? Det er jo han som har skylda. Ikke henne. Hun kan selvsagt gjøre noen tiltak selv, men det er ikke hennes feil Anonymkode: 17b31...4ea 3 1
Flintis Skrevet 26. november 2023 #7 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi går på samme studie, men ikke samme klasse, og jeg blir likevel latterliggjort av ham så og si hver gang vi møtes. Eneste grunnen til at jeg har blitt kjent med han er fordi han bor i nærområdet, og fordi vi har fellesvenner som han pleier å henge med i studentblokken jeg bor i. Det hender at jeg tar meg tid til å sitte med dem, eller holde på med ulike aktiviteter med dem, men jeg kjenner jo på at jeg blir irritert? Eller kanskje ikke irritert, men hvorfor holder han på slikt? Jeg er den eneste han gjør det med, og han kan finne på å nevne meg i samtaler uten at jeg har snakket med han (når jeg står rett ved siden av han i en gruppe med andre mennesker). Jeg synes han er kjekk, men med de stadige kommentarene hvor han gjør narr av meg og dialekten min, eller hva jeg har på meg, blir jeg forvirret. Han nevner også at det ikke "ser ut" som at jeg går på det studiet jeg går på, og jeg aner ikke hvorfor. Det regnes som et vanskelig studie med mange gutter, men hva så? Jeg faller ikke under typen hans, da han har nevnt hva slags jenter han er interessert i utseendemessig, (innenfor hans egen kultur), og skjønner dermed ikke hvorfor han holder på slik med meg. Andre har merket det også. Mitt spørsmål er vel, hvorfor holder mannfolk på slik? Er det en grunn til å erte jenter uten videre? Anonymkode: 0c377...f4b Det later til at han gjør seg selv større ved å gjøre andre små. Da kan du enten forsvare deg å sette han på plass, eller jatte med så du får fred og han går lei og får feil inntrykk av deg. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #8 Skrevet 26. november 2023 Hva slags kultur kommer denne fra da? Anonymkode: 149c7...c86
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 Jeg tror du gjør degselv en tjeneste ved å slutte å lure på hvorfor, og heller bare gi beskjed om at det ikke er greit og at han bør respektere deg nok til å la være når du sier ifra. Og om han ikke respekterer det, kaller deg hårsår eller prøver å legge "feilen" over på deg så er det bare å holde seg LANGT unna. Dersom han ikke respekterer deg nå, kommer han ikke til å respektere deg i fremtiden og sånne folk trenger man ikke i livet sitt. At det er dårlig oppførsel før man har fått tilsnakk om det kan komme av så mangt og om han tror det er greit får så være, men om han får beskjed om at det er ugreit og fortsetter er det en helt annen sak. Anonymkode: b8748...e5c 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 Syntes det høres ut som klønete flørting. Sikker på at du ikke er hårsår? Anonymkode: 8368f...c56
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #11 Skrevet 26. november 2023 Han er forelsket, men usikker, så han bruker gamle flørtetriks: «Starter med slossing, ender med kjærlighet» Anonymkode: 1dd16...660
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #12 Skrevet 26. november 2023 Menn er ikke slik, noen få personer er det. Hvorfor spør du oss ikke heller om hvordan du håndterer det? Anonymkode: 87357...d89 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #13 Skrevet 26. november 2023 Dette er IKKE flørting som noen påstår. Dette er mobbing og trakassering! Sett ham grundig på plass og hold avstand. «Ta» ham hver gang han kommer med stikk mot deg og vær hard tilbake. Grunnen til at du føler dette som ubehagelig er jo at han hele tiden invaderer dine grenser og det finnes ikke en eneste god grunn til å la ham fortsette med denne stygge oppførselen!! Anonymkode: d3efd...9ff 3 3
svartkatt Skrevet 26. november 2023 #14 Skrevet 26. november 2023 Hvorfor godtar du det? Sier du ikke ifra? Du kan be han slutte eller stikke. Eller du kan trekke deg unna selv. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #15 Skrevet 26. november 2023 Spiller det noen rolle hvorfor han gjør det??? Klønete flørting? prøver å sette deg på plass? etc. Det spiller ingen rolle. Damer «forstår menn» ihjel… Poenget er at så lenge du ikke liker det må du SI IFRA. «Det der var ingen hyggelig kommentar» Så enkelt, og så vanskelig. Anonymkode: 500ee...566 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #16 Skrevet 26. november 2023 Bare ta igjen med samme mynt. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: ae35a...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #17 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva slags kultur kommer denne fra da? Anonymkode: 149c7...c86 Høres ut som en muhammedaner? Anonymkode: 3fcbb...8bd 1
Mezzosoprena Skrevet 26. november 2023 #18 Skrevet 26. november 2023 Menn er ikke slik - drittsekker (av begge kjønn) er slik. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #19 Skrevet 26. november 2023 Høres ut som at han liker deg, men har av erfaring lært at man kommer i mål ved å bryte ned dama først. Anonymkode: a460a...4de 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #20 Skrevet 26. november 2023 Ikke gi igjen med samme mynt, det er å synke ned på hans nivå. men ta ham på det når han sier ting du reagerer på. Si «hva mener du med det?» «hvorfor sier du slik, hva ønsker du å oppnå med det?» Og si gjerne, «at nå oppfatter jeg deg xxxx, er det sånn du mente det?» Anonymkode: 7e8c8...9a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå