Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nokså sikker på at mannen min i all hemmelighet er forelsket i en venninne. De to kjente hverandre lenge før vi møttes, og hun er lykkelig gift med en kamerat av han. Jeg er helt sikker på at det aldri har vært noe romantisk mellom dem fra hennes side. Og utifra hvordan jeg leser han er hun drømmedama hans. Hele han endrer seg når hun er i nærheten. Han prater med en helt annen begeistring i stemmen når han prater med henne. Eller om henne. I alle år har han gitt henne gjennomtenkte bursdagsgaver. Meg derimot gir han enten noe han ønsker seg selv eller noe jeg har bedt spesifikt om. I kveld var han på en fest der hun også var. Jeg var hjemme da vi ikke fikk barnevakt. Det er noen uker siden sist vi var intime. Så da han kom hjem tok jeg initiativ til sengekos. Det var flott og godt. Rett etter begynner han å prate om noe som skjedde på festen. Og at han ikke hadde fått med seg så mye av denne fest hendelsen, da det eneste han fokuserte på var reaksjonen til hun her venninnen. Det føles litt sårt at hun har den plassen i tankene hans. Jeg tror ikke at verken han eller hun kunne vært utro. Men sårt at han ikke ser på meg på samme måte, ikke en brøkdel engang. 

Anonymkode: 7eedc...983

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS: Noen som har opplevd det samme? Er på jakt etter noen oppmuntrende ord. 

Skrevet

Hun høres ut som en som betyr mye for ham. Men om det er vennskap eller romantisk vet bare han.

Da jeg møtte kjæresten min var det problem at jeg ikke kunne fortelle ham om møter med nære venner uten at han ble sjalu. Han reagerer som du gjør; mente at jeg forandrer meg og hadde sånn fokus. Det har jeg jo - jeg er fokusert på den relasjonen. For vår del har det dessverre ført til at jeg langt på vei har sluttet å dele opplevelser med venner, da han ofte ikke tar det som informasjon om meg men en slags konkurranse om hvem jeg liker best. Han har selv noen venner men ingen som han føler slik begeistring for som jeg gjør overfor de nærmeste vennene. Så det er sårt for ham at jeg er sosial.

På min side har det vært sårt at han har vist mistenksomhet og ikke har kunnet ta del i min glede (og ikke bringe slik glede selv til bordet). Det har til tider lagt en demper på min reelle begeistring for ham. Men jeg har jo skjønt at å bli beundret er det han er ute etter og savner, og at vi aldri kunne fungere på lang sikt om jeg tok meg så nær av hans uro. Fra hans ståsted skjønner jeg at når han er kun fokusert på meg, oppleves det skremmende at jeg har andre viktige mennesker i mitt liv som jeg bruker tid på og er begeistret for, selv om han ikke tror jeg er utro. Så selv om jeg ikke helt skjønner det, tar jeg hensyn. 

Jeg vet ikke om mannen din er betatt av sin venninne. Men det virker som du ikke er fornøyd med hvordan han viser kjærlighet til deg; at du skulle ønske han spontant visste hva du liker og trenger av gaver, og viste deg mer begeistring. Hva gjør dere sammen for å skape situasjoner med gjensidig begeistring? 

Anonymkode: bb12a...9a0

Skrevet

Du er nr 2 fordi hun er den han ikke fikk. 

Det blir opp til deg hvorvidt du vil leve slik. Ikke mer å si. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Menn, har aldri slikt fokus uten at det er følelser der fra deres siden. Nei, ikke vennskapelig følelser. 

She is the one that got away....

Vil du bo sånn? Jeg håper virkelig du unner deg selv bedre! Ikke glem at det ikke er noe feil med deg. Dere er bare ikke like god romantisk match. 

(Det er jo tydeligvis ikke hun andre eller, siden hun ikke ser slik på han..)

Anonymkode: 62c6c...060

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du snakket med ham om dette? Forklart ham hvordan det får deg til å føle deg? Hva det gjør med deg og forholdet deres? Har han forklart hva som ligger bak denne atferden? Hva tenker hennes mann om hans atferd rettet mot henne?

Jeg skjønner godt at dette stikker. Det må være tungt å ha det slik i et forhold. Du skal jo føle deg som nummer 1 og det er hans oppgave å få deg til å føle det. Jeg hadde virkelig tatt meg en skikkelig prat med mannen hvis dette hadde vært meg. 

Det er et uttrykk som sier at mannens jobb er å gjøre andre kvinner sjalu på dama hans, ikke at dama skal bli sjalu på andre kvinner (denne kan jo selvsagt snus rettet mot kvinnens atferd rundt mannen). 

Anonymkode: 02405...980

Skrevet (endret)

Enn om du begynner å ta det opp? De helt konkrete tingene du nevner. "Du er veldig omtenksom med gavene til Stine." Når han begynner å snakke om henne etter sex "Jeg synes det blir litt rart at du snakker om henne nå. Tenker du ofte på henne etter at vi har hatt sex?"

Jeg tror det fungerer bedre å gjøre han oppmerksom på at du synes det det blir litt mye, enn å anklage han for noe eller å være sår. Da tror jeg han går i forsvarsposisjon og du kommer deg ingen vei.

Men til syvende og sist så tror jeg ikke du kan gjøre noe med følelsene hans, hvis denne greia han har for henne ikke stikker så dypt så holder det forhåpentligvis å kommentere det lett. Er det derimot kjærlighet fra hans side så er det en tapt sak. Og han kommer ikke til å innrømme at du er en god nummer to (hvis det er tilfelle), det er det ingen som gjør.

Du har min fulle medfølelse.

Endret av Nymerïa
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (3 timer siden):

Enn om du begynner å ta det opp? De helt konkrete tingene du nevner. "Du er veldig omtenksom med gavene til Stine." Når han begynner å snakke om henne etter sex "Jeg synes det blir litt rart at du snakker om henne nå. Tenker du ofte på henne etter at vi har hatt sex?"

Det høres ut som begynnelsen på slutten til at han deler noe som helst mer om Stine. Så er spørsmålet om det er en fordel at han holder deres relasjon mer skjult.

Skrevet

Skjønner at dette er sårt for deg. Har ingen andre tips enn å snakke med han om hvordan du føler og at han forhåpentligvis da blir mere bevisst på hvordan han oppfører seg og kan være bedre mot deg 

Anonymkode: fd170...6c2

• Liker 1
Skrevet

TS: takk for alle svar. Dere er gode. Det var skikkelig nyttig å lese ståsted sett fra den andre siden. Tror fort mannen min hadde dempet seg foran meg, men fremdeles følt det samme for venninnen sin. Er nok som regel ikke noe å vinne på å være ærlig om sjalusien. Sjalusi er ikke attraktivt da det fort kan tolkes som usikkerhet. Å redusere kontakten med venninnen er ikke aktuelt av flere årsaker. Men det var et godt tips å gi en kommentar til mannen min enkelte ganger. Feks så kunne jeg kanskje sagt noe når han hadde den flotte beskrivelsen av henne rett etter at vi hadde hatt sex. Ellers får jeg prøve å vær litt mer attraktiv selv. 

Skrevet

TS: Hvordan mannen min viser oppmerksomhet mot meg har vært et tema mellom oss flere ganger tidligere. Han har blitt mye bedre. Det er oppmuntrende. 

Skrevet
Mufle skrev (På 26.11.2023 den 8.52):

Du er nr 2 fordi hun er den han ikke fikk. 

Det blir opp til deg hvorvidt du vil leve slik. Ikke mer å si. 

Problemet er ikke at hun er nummer 2, men at han dyrker nummer 1. 

Det er svært få forunt å være førstevalget til en person, så ærlig må vi være. Men det er jo ikke et problem om folk klarer å nullstille seg, og begynne på nytt. Problemet oppstår kun når du skal forsøke å være venn med den du aldri fikk. 

Anonymkode: 76a4b...1a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er ikke at hun er nummer 2, men at han dyrker nummer 1. 

Det er svært få forunt å være førstevalget til en person, så ærlig må vi være. Men det er jo ikke et problem om folk klarer å nullstille seg, og begynne på nytt. Problemet oppstår kun når du skal forsøke å være venn med den du aldri fikk. 

Er det svært få som er førstevalg? 

Nei! det er faktisk ikke det!.... Jeg har vært førstevalg i alle forhold jeg har vært i, såklart!... Noe annet hadde vært helt uaktuelt. 

TS. Aaaaah.... Jeg synes det er så trist, spesielt når du sier at du må prøve og være mer attraktiv selv. Dette er ikke ekte kjærlighet.. Du kan finne noen som elsker deg så mye at han blir helt mo i knærne når han ser deg, med snørr rennende ned fra nesa og håret til alle kanter! 

Det er ikke noe feil med deg!, du trenger ikke å bli mer eller bedre. Det er ikke der kjærligheten kommer fra. 

Jeg har blitt dypt elsket, og ønsket bare 3 ganger i mitt liv.  Søsteren min har blitt dypt elsket å ønsket 2 ganger! en venninne av meg 1gang. en annen 2 ganger! Det er sjeldent, men så absolutt verdt det! 

• Liker 3
Skrevet

Bare en siste ting. 

For meg, hadde det føltes som selvskading og fortsette et slikt forhold. Du sitter å føler deg "dårlig" å ikke god nok. Du kan få det veldig mye bedre!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det svært få som er førstevalg? 

Nei! det er faktisk ikke det!.... Jeg har vært førstevalg i alle forhold jeg har vært i, såklart!... Noe annet hadde vært helt uaktuelt.

Forsøk på ironi, eller forstår du virkelig ikke?

Uansett, om noen kunne velge fritt når de var på sjekker'n, så ville de fleste valgt noen andre. Det er selvsagt ikke i motsetning til at når du har funnet noen, så har du den personen som nummer 1, nettopp fordi du er i lag med vedkommende.

Skrevet

Uansett, om noen kunne velge fritt når de var på sjekker'n, så ville de fleste valgt noen andre. Det er selvsagt ikke i motsetning til at når du har funnet noen, så har du den personen som nummer 1, nettopp fordi du er i lag med vedkommende.

Kan hende det er slik for noen, og da spesielt lite attraktive folk som har lite gående for seg. De aller fleste derimot, går nok etter den de har sett seg ut. Jeg hadde aldri sett på noen som en preferert partner og så valgt noen andre. Har alltid gått etter han ene jeg virkelig ville ha. Samme med min mann. Det sto ikke på manglende valgalternativer for noen av oss, men vi valgte hverandre nettopp for at vi var hverandres nummer én. Hadde ikke orket å gå på akkord med meg selv for å bare være sammen med noen. Da hadde jeg heller vært singel. Nå, mange år inn i forholdet er han fortsatt min nummer én. Har ikke møtt noen på min vei som kan måle seg med den mannen. Jeg velger å tro på mannen når han sier det samme.  Vi hadde nok ikke hatt det så bra hverken i forholdet eller seksuelt hvis det ikke var tilfellet. 

Tenker kanskje at man er litt svak om man velger å bli sammen med noen, men heller ønsker noen andre som man ikke kan få. Kanskje litt desperat?

For at et forhold skal fungere optimalt må man jo nesten føle at man har drømmepartneren? Eller? 

Anonymkode: 02405...980

• Liker 2
Gjest Mannonym20
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS: takk for alle svar. Dere er gode. Det var skikkelig nyttig å lese ståsted sett fra den andre siden. Tror fort mannen min hadde dempet seg foran meg, men fremdeles følt det samme for venninnen sin. Er nok som regel ikke noe å vinne på å være ærlig om sjalusien. Sjalusi er ikke attraktivt da det fort kan tolkes som usikkerhet. Å redusere kontakten med venninnen er ikke aktuelt av flere årsaker. Men det var et godt tips å gi en kommentar til mannen min enkelte ganger. Feks så kunne jeg kanskje sagt noe når han hadde den flotte beskrivelsen av henne rett etter at vi hadde hatt sex. Ellers får jeg prøve å vær litt mer attraktiv selv. 

Ja. kan det være at han bare liker stilen hennes, og parymen hennes etc? Hvis du forsiktig forsøker deg på å kle deg litt mer som henne, og se om han reagerer annerledes? Det ville jo i allefall vært en lettvint løsning på problemet.

Skrevet

Men man trenger ikke og være i et forhold der mannen har en annen som nr 1 veldig tydelige heller. Det hadde vært sårende om mannen la så mye i omtanke rundt en gave til veninne sin og jeg ingen innsats. Det at ts tenker hun må gjøre seg ennå mere aktaktiv, som en konnkuranse for og få han mere interessert i henne. Det er bare trist, hun er garantert bra nok, pen nok. Men mannen ser veninne som en engel som han aldri fikk. Jeg ville nok heller trekt meg litt unna, og la han finne ut av det selv. Så tror jeg at man må være dønn ærlig, si hva man ser og observerer og om dette var noe jeg hadde klart og leve med. Enten blir han obs på det selv, og skjønner du er verdt og jobbe med for og og få endrer på det. Ellers vil han beundre henne i all tid og du må være nr 2.

Anonymkode: 164e7...d17

Skrevet

Om noen kunne velge fritt når de var på sjekker'n, så ville de fleste valgt noen andre....

Virkelig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Virkelig? 

Kjenner meg overhodet ikke igjen i noe av det du sier. Såklart blir jeg sammen med noen jeg virkelig vil ha!  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...