AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Har bodd i en midlertidig bolig i ca 6 mnd grunnet skade i vår bolig, å snart skal vi flytte ut av den boligen. Tidligere når jeg har flyttet fra boliger så har utvasking bestått av vask av vegger, tak, utvendig og innvendig skaper av alle slag, vindusvask osv, Ingen krok har blitt oversett, å jeg har alltid fått godkjent+ på utvask. Nå tenker vi å vaske alt av skaper, komfyr, kjøkkenvifte, kjøleskap, dusjkabinett + grundig vask av badet, vinduskarmer, lister og gulv. Er dette innafor? Anonymkode: 5d7c8...611
Hmmmmmm Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Det er fort gjort å gå over med en mopp av tak og vegger. Spesielt om du kjøper valida moppen på jula. Lekende lett med den. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 Hmmmmmm skrev (12 minutter siden): Det er fort gjort å gå over med en mopp av tak og vegger. Spesielt om du kjøper valida moppen på jula. Lekende lett med den. Joda, alt er enkelt når man har kropp og helse til det Og ikke minst tid. Anonymkode: 5d7c8...611 2 2
Hannah80 Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda, alt er enkelt når man har kropp og helse til det Og ikke minst tid. Anonymkode: 5d7c8...611 Da må man betale noen for å vaske ut:) Har selv måtte gjøre det. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #5 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Joda, alt er enkelt når man har kropp og helse til det Og ikke minst tid. Anonymkode: 5d7c8...611 Din dårlige helse og tid kan ikke gå utover andre. Tror du at du får goodwill for det? Anonymkode: 121b9...f25 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #6 Skrevet 26. november 2023 Dere trenger neppe vaske tak etter å ha bodd der kun 6 måneder. Men gulv, alle skap, vegger, lister mm. må dere ta. Anonymkode: 3e2ce...d5f 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #7 Skrevet 26. november 2023 Jeg/vi har alltid vasket alt. Det inkluderer både tak og vegger i tillegg til gulv og alt av innredning. Anonymkode: 5c9aa...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #8 Skrevet 26. november 2023 Utvask er alt. Anonymkode: fa6a2...e4f 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 Hmmmmmm skrev (10 timer siden): Det er fort gjort å gå over med en mopp av tak og vegger. Spesielt om du kjøper valida moppen på jula. Lekende lett med den. Slik at personen kan få dryppmerker og skjolder etter vann over alt av flater mener du? De moppene er alt for våte uansett hvor mye en spinner de. Jeg ville ikke engang brukt de på vinylgulv. Anonymkode: 97617...7ce 1
Hmmmmmm Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Slik at personen kan få dryppmerker og skjolder etter vann over alt av flater mener du? De moppene er alt for våte uansett hvor mye en spinner de. Jeg ville ikke engang brukt de på vinylgulv. Anonymkode: 97617...7ce Det er ikke min. Brukte min til tak og vegger. Helt perfekt
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #11 Skrevet 26. november 2023 Jeg lurer litt på det samme hos meg; leier på korttid(4,5 mnd). Det var en del skitt da jeg flyttet inn; brukte rundt 4-5 timer på å få det noenlunde. Ikke ekstremt ekkelt, men mye støv, flekker, og løs skitt. Ja og sluk i dusj måtte jeg ta da det gikk tett etter kun 3 uker. Filter i vaskemaskin måtte også renses etter 3 uker. Siden jeg ikke klarer å bo i skitt er det ikke aktuelt å slutte å rengjøre nå, 1 mnd før flytting🥴Men jeg har bilder å slå i bordet med om det blir noe tull ift 25 000kr depositum!😬 Anonymkode: 0a0b5...3e9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #12 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer litt på det samme hos meg; leier på korttid(4,5 mnd). Det var en del skitt da jeg flyttet inn; brukte rundt 4-5 timer på å få det noenlunde. Ikke ekstremt ekkelt, men mye støv, flekker, og løs skitt. Ja og sluk i dusj måtte jeg ta da det gikk tett etter kun 3 uker. Filter i vaskemaskin måtte også renses etter 3 uker. Siden jeg ikke klarer å bo i skitt er det ikke aktuelt å slutte å rengjøre nå, 1 mnd før flytting🥴Men jeg har bilder å slå i bordet med om det blir noe tull ift 25 000kr depositum!😬 Anonymkode: 0a0b5...3e9 Hvordan det er når DU flytter inn må du ta NÅR du flytter inn. Finns ikke bevis for at det ikke er DU som har laget skitten. Og en ting til ; fordi den forrige leieboer var sløv med vask , føles det deilig å falle ned på hans nivå? Anonymkode: 121b9...f25 1
Million Skrevet 26. november 2023 #13 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan det er når DU flytter inn må du ta NÅR du flytter inn. Finns ikke bevis for at det ikke er DU som har laget skitten. Og en ting til ; fordi den forrige leieboer var sløv med vask , føles det deilig å falle ned på hans nivå? Anonymkode: 121b9...f25 Bildene ts har tatt er jo datert elektronisk, så det kan hun bevise, ja, at all skitt og støv var der på datoen hun flyttet inn. Dermed er det ikke ts som har skitnet til.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #14 Skrevet 26. november 2023 Million skrev (1 minutt siden): Bildene ts har tatt er jo datert elektronisk, så det kan hun bevise, ja, at all skitt og støv var der på datoen hun flyttet inn. Dermed er det ikke ts som har skitnet til. Det er likevel ikke måten det skal gjøres på, man skal si fra med engang. Ikke ha det liggende som en trussel. Jeg som huseier hadde ikke likt at noen gjorde det på den måten, hadde ikke fått noe goodwill på den måten nei! Anonymkode: 121b9...f25
Million Skrevet 26. november 2023 #15 Skrevet 26. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er likevel ikke måten det skal gjøres på, man skal si fra med engang. Ikke ha det liggende som en trussel. Jeg som huseier hadde ikke likt at noen gjorde det på den måten, hadde ikke fått noe goodwill på den måten nei! Anonymkode: 121b9...f25 Si i fra? Det er jo utleier som ikke har giddet å dra til stedet og kontrollere at forrige beboer har vasket. Er ikke det utleieres ansvar, å sjekke at en bolig er i den stand en ny leieboer bør få overta den? TS er ikke avhengig av utleiers "goodwill", hun skal uansett flytte derfra, og har også retten på sin side og datert bevis for det. Det er hun som er blitt "lurt" her da boligen var dårlig vasket ved innflytting. Det er utleiers ansvar å sørge for at den er skikkelig vasket før hver nye beboer. Hadde jeg vært i ts sine sko hadde jeg ikke brydd meg så voldsomt mye om at du ikke "hadde likt" det. Det var utleiers ansvar å sjekke, og ev få noen til å vaske bedre om det var dårlig gjort. Noe som vedkommende har gitt blaffen i. Endret 26. november 2023 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #16 Skrevet 26. november 2023 Jeg har alltid forlatt leiligheter renere enn jeg overtok dem. Men, jeg vasker ikke tak og vegger, jeg tørrmopper jevnlig, og ved utflytting, for å fjerne støv. Har aldri fått kommentarer på det. Har imidlertid fått kommentaren "Jøss, så godt vaska ut har det aldri vært her før". Så, jeg ville gjort som du har tenkt, og heller vært forberedt å å måtte ta tak/vegger dersom utleier ikke er fornøyd. Anonymkode: 687eb...266 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #17 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er likevel ikke måten det skal gjøres på, man skal si fra med engang. Ikke ha det liggende som en trussel. Jeg som huseier hadde ikke likt at noen gjorde det på den måten, hadde ikke fått noe goodwill på den måten nei! Anonymkode: 121b9...f25 Jeg gav beskjed, og det gikk flere timer før svar…Skulle jeg tatt inn på hotell? eller sittet og ventet? er ikke så tafatt. Det var ikke krise, men jævlig irriterende, da jeg var sliten etter jobb på dagtid, og så flyttesjau og vasking om ettermiddag/kveld. Trenger ikke goodwill. De er heldige som har en så enkel leieboer som meg. Her er andre ting som ikke er på stell, men for så kort tid så gidder jeg ikke engasjere meg. Dette er ingen trussel. Men jeg skal ha depositumet mitt igjen uansett om jeg ikke foretar full nedvask ved utflytting💪🏻 Sånn for å ha nevnt det; forrige uke stod det plutselig en person i døren som er inn til utleier; jeg tror de hadde besøk som trådde feil. Kunne laget et helvetes spetakkel da jeg var naken (på vei ut fra dusjen). Jeg bare gidder ikke lage drame ut i fra et uhell. Synes du jeg trenger mer goodwill? Anonymkode: 0a0b5...3e9 1
Thyra Skrevet 26. november 2023 #18 Skrevet 26. november 2023 Ser at mange mener man skal vaske taket. Om det er matt maling i taket vil det fort bli skjolder og merker når man vasker eller mopper taket. Til og med om man kommer borti taket med noe. Om man ikke røyker inne er det svært sjelden tak trenger å vaskes. 1 3
Rosa Dartle Skrevet 27. november 2023 #19 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 9.45): Dere trenger neppe vaske tak etter å ha bodd der kun 6 måneder. Men gulv, alle skap, vegger, lister mm. må dere ta. Anonymkode: 3e2ce...d5f Utvask er alt ja. Etter 6 måneder må alt tas. Det blir jo både spindelvev og støv i tak på et halvt år. Vi tørrmopper tak 2 ganger per år og tar en fuktig klut over taklistene. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #20 Skrevet 27. november 2023 Million skrev (19 timer siden): Si i fra? Det er jo utleier som ikke har giddet å dra til stedet og kontrollere at forrige beboer har vasket. Er ikke det utleieres ansvar, å sjekke at en bolig er i den stand en ny leieboer bør få overta den? TS er ikke avhengig av utleiers "goodwill", hun skal uansett flytte derfra, og har også retten på sin side og datert bevis for det. Det er hun som er blitt "lurt" her da boligen var dårlig vasket ved innflytting. Det er utleiers ansvar å sørge for at den er skikkelig vasket før hver nye beboer. Hadde jeg vært i ts sine sko hadde jeg ikke brydd meg så voldsomt mye om at du ikke "hadde likt" det. Det var utleiers ansvar å sjekke, og ev få noen til å vaske bedre om det var dårlig gjort. Noe som vedkommende har gitt blaffen i. Det er ikke realt som leier å ikke si fra med engang, det er så feigt og dumt å ha det som " trumfkort" Syns jeg. Hva er poenget med å ikke si fra? Jeg jobber som renholder og der er regelen klar ; man må si fra med en gang og ha med seg renholder og påpeke det der og da. Nytter ikke å kome et halvår etter å klage, det blir ikke tatt seriøst. Anonymkode: 121b9...f25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå