AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Hei! Lufter denne problemstillingen her for å se om noen kjenner seg igjen. Dagen idag startet fint, men plutselig får jeg ubehag i magen som går over etter et par timer men resten av dagen føler jeg meg sliten og nedstemt, men mot kvelden er jeg tilbake til normalen. Dette gikk utover humøret og man vil bare gå å legge seg. Hva er dette? Hvorfor kommer det og går? Kan jeg ha en form for depresjon? Er det noe hjelp å få? Psykolog? (Jeg er for kort tid siden blitt sjekket for sykdommer i tarm, både koloskopi og gastroskopi, tatt blodprøver og sjekket for cøliaki og alt er ok med meg.) Anonymkode: 5b762...0ee
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Tarmsystemet og psyken henger sammen, både den ene og den andre veien. Altså kan tarmsystemet påvirke psyken og psyken kan påvirke tarmsystemet. Man kan føle seg engstelig eller nedstemt hvis en er dårlig i magen. IBS vises ikke på prøver eller koloskopi og kan være årsak til slike problemer. Én dag med nedstemthet betyr ikke at man er deprimert nei. Anonymkode: 7786c...26e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 fra når til når har du mageproblemene? Kommer de til samme tid hver dag/ofte? Anonymkode: d39c4...cd0
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tarmsystemet og psyken henger sammen, både den ene og den andre veien. Altså kan tarmsystemet påvirke psyken og psyken kan påvirke tarmsystemet. Man kan føle seg engstelig eller nedstemt hvis en er dårlig i magen. IBS vises ikke på prøver eller koloskopi og kan være årsak til slike problemer. Én dag med nedstemthet betyr ikke at man er deprimert nei. Anonymkode: 7786c...26e Det er ikke bare en dag, det er hver dag, men det kommer og går ila dagen. Jeg har i tillegg veldig kort lunte og kan bli sint/irritert på ting og folk av den minste ting! Altså, ikke noe hyggelig for andre.. Anonymkode: 5b762...0ee
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): fra når til når har du mageproblemene? Kommer de til samme tid hver dag/ofte? Anonymkode: d39c4...cd0 Siden år 2020. Nei, er ikke noen sammenheng når de kommer. Kommer og går når de selv vil. Har også da veldig kort lunte, blir sint og irritert av den minste ting.. Anonymkode: 5b762...0ee
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Siden år 2020. Nei, er ikke noen sammenheng når de kommer. Kommer og går når de selv vil. Har også da veldig kort lunte, blir sint og irritert av den minste ting.. Anonymkode: 5b762...0ee Har du mye stress eller engster deg mye for ting i hverdagen? Anonymkode: 72a46...80f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du mye stress eller engster deg mye for ting i hverdagen? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du mye stress eller engster deg mye for ting i hverdagen? Anonymkode: 72a46...80f Det er problemer i familien for tiden der folk tar avstand fra hverandre. Jeg har ikke noe det å gjøre men det påvirker meg også, for sånt er trist.. problemene mine ble verre når den konflikten oppsto, legen min vet om de andre problemene jeg har og har pga mageproblemer fått sykemld av og til, men hvis jeg sier dette i tillegg er jeg redd for at legen skal tro jeg dikter opp ting for ha grunnlag for sykemld. Føler meg usikker og er både trist og redd:( Anonymkode: 5b762...0ee
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 Abdominal migrene? Anonymkode: d8610...663
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #9 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Lufter denne problemstillingen her for å se om noen kjenner seg igjen. Dagen idag startet fint, men plutselig får jeg ubehag i magen som går over etter et par timer men resten av dagen føler jeg meg sliten og nedstemt, men mot kvelden er jeg tilbake til normalen. Dette gikk utover humøret og man vil bare gå å legge seg. Hva er dette? Hvorfor kommer det og går? Kan jeg ha en form for depresjon? Er det noe hjelp å få? Psykolog? (Jeg er for kort tid siden blitt sjekket for sykdommer i tarm, både koloskopi og gastroskopi, tatt blodprøver og sjekket for cøliaki og alt er ok med meg.) Anonymkode: 5b762...0ee Jeg leser ingen ting som skriker depresjon og nei du kommer ikke til å få henvisning til spesialisthelsetjenesten basert på det du skrivere. Ønsket du psykolog må fu betalte fult av egen lomme. Anonymkode: 3cc3f...5da
Jadzia Skrevet 26. november 2023 #10 Skrevet 26. november 2023 Matallergier/intoleranser er det første som slår meg.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #11 Skrevet 26. november 2023 Jadzia skrev (44 minutter siden): Matallergier/intoleranser er det første som slår meg. Den maten jeg spiste igår har jeg spist dagen før også uten problemer så ve tjeg tåler den maten. Anonymkode: 5b762...0ee
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #12 Skrevet 26. november 2023 Hva er det ubehaget går ut på? Anonymkode: 206b5...332
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #13 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er det ubehaget går ut på? Anonymkode: 206b5...332 Vansklig å forklare, er bare ubehag i magen/kroppen. Når jeg har det så kjenner jeg ikke meg selv igjen, jeg blir sliten, trist/lei meg, irritert og kranglete og bør helst være alene. Så går det over på slutten av dagen f.eks. men da er jo hele dagen ødelagt... Anonymkode: 5b762...0ee
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #14 Skrevet 26. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vansklig å forklare, er bare ubehag i magen/kroppen. Når jeg har det så kjenner jeg ikke meg selv igjen, jeg blir sliten, trist/lei meg, irritert og kranglete og bør helst være alene. Så går det over på slutten av dagen f.eks. men da er jo hele dagen ødelagt... Anonymkode: 5b762...0ee Kan det være at det er psyken som påvirker magen, og ikke omvendt? Anonymkode: 206b5...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå