Gå til innhold

Etter Botox - ikke gni på ansiktet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg tok Botox i smilerynkene på fredag formiddag. Fikk beskjed om å ikke ta på/gni på området etterpå. Inatt ble jeg liggende på siden og lå da på siden av ansiktet der botoxen ble injisert. Jeg har kjent at det er litt stivt på den ene siden av ansiktet idag der stikkene er. Har dette betydning for effekten, at jeg klemte ansiktet litt når jeg sov?

Jeg ser ikke noe særlig til effekt enda. Burde jeg ha sett noen forandring allerede etter 1,5 dag?

Anonymkode: 18587...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei

jeg tok Botox i smilerynkene på fredag formiddag. Fikk beskjed om å ikke ta på/gni på området etterpå. Inatt ble jeg liggende på siden og lå da på siden av ansiktet der botoxen ble injisert. Jeg har kjent at det er litt stivt på den ene siden av ansiktet idag der stikkene er. Har dette betydning for effekten, at jeg klemte ansiktet litt når jeg sov?

Jeg ser ikke noe særlig til effekt enda. Burde jeg ha sett noen forandring allerede etter 1,5 dag?

Anonymkode: 18587...ef3

De første 4 timene etter injeksjonen må man ikke ligge flatt, løfte tungt, trene, ha hodet vendt ned over en lengre periode eller massere/gni området som er behandlet. Dette er fordi produktet som er injisert skal få «sette» seg i muskelen og ikke spre seg til andre muskler.

Sjansen for at det skjer er veldig liten, men unødvendig å ta risikoen. Du kan også ha bakterier på fingrene, og det vil du heller ikke risikere å få i stikk sårene. 

Anonymkode: 61c6f...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt mye Botox og reaksjoner varierer fra person til person. Det viktigste er å ikke bruke mer enn en trenger og heller sette det riktig. 

For endel år siden snbefslte vi ising av stedet, men det er usikkert hvor stor effekt dette har. 

Det sprer seg ikke til andre muskler om det settes korrekt, som KAN gi litt mer ubehag under prosedyren.

Dama har begynt å bruke "litt" selv om  hun er Thai og knapt har noen rynker. Hun kan sette på seg selv foran speilet så lenge jeg doserer henne.

Effekten kan merkes etter 12 timer. Målet er jo aldri å gi en kraftig effekt da det kan se overdrevet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

Har satt mye Botox og reaksjoner varierer fra person til person. Det viktigste er å ikke bruke mer enn en trenger og heller sette det riktig. 

For endel år siden snbefslte vi ising av stedet, men det er usikkert hvor stor effekt dette har. 

Det sprer seg ikke til andre muskler om det settes korrekt, som KAN gi litt mer ubehag under prosedyren.

Dama har begynt å bruke "litt" selv om  hun er Thai og knapt har noen rynker. Hun kan sette på seg selv foran speilet så lenge jeg doserer henne.

Effekten kan merkes etter 12 timer. Målet er jo aldri å gi en kraftig effekt da det kan se overdrevet ut. 

Er det lurt å sette det på segselv? Selv om hun kanskje er profesjonell? Vil ikke at du kjenner smerten gå utover utførelsen? Kan hun ikke treffe nerver og bli lam i ansiktet, om hun ikke vet hvor de er? 

(Er ikke profesjonell, bare spørr utifra det jeg har hørt) 

Anonymkode: a1820...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det lurt å sette det på segselv? Selv om hun kanskje er profesjonell? Vil ikke at du kjenner smerten gå utover utførelsen? Kan hun ikke treffe nerver og bli lam i ansiktet, om hun ikke vet hvor de er? 

(Er ikke profesjonell, bare spørr utifra det jeg har hørt) 

Neida, nervene går jo i kjente baner og musklene er jo like klare. Godt dpørsmål om smerten, men her er folk forskjellige. Mange føler seg bedre når de har "kontroll" over smerteutførelsem selv.

Hun er veldig flink med hendene og kan både massasje og kosmetologi. Jeg har selv vist henne dette og er der når hun gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AdonisFFM skrev (6 minutter siden):

Neida, nervene går jo i kjente baner og musklene er jo like klare. Godt dpørsmål om smerten, men her er folk forskjellige. Mange føler seg bedre når de har "kontroll" over smerteutførelsem selv.

Hun er veldig flink med hendene og kan både massasje og kosmetologi. Jeg har selv vist henne dette og er der når hun gjør det.

Vil hun gjøre det selv på grunn av kontroll saken, siden du har vist henne hvordan og ikke gjør det for henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AdonisFFM skrev (På 26.11.2023 den 3.06):

Er du lege el sykepleier? 

Anonymkode: 2bc24...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...