AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Driver å planlegger foreldrepermisjonen nå og lurer på om noen vet om det er mulig å ta ulønnet perm "bakt inn" i lønnet perm? Jeg ønsker altså å ta 6 uker lønnet perm rett etter baby er født, deretter 8 uker ulønnet, før jeg tar resterende lønnet perm. Dette for å unngå jobb rett etter lønnet perm i fall jeg skulle bli syk. Noen med erfaringer? Anonymkode: 45c73...3d7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Skrevet 26. november 2023 Jeg gjorde det, var ikke noe problem. Usikker på om det er lovfestet pga formulering av loven om rett til ulønnet, men min arbeidsgiver godkjente uten problemer. I søknaden til NAV legger du bare inn pause og så søker du jobben om ulønnet permisjon. Anonymkode: ce61b...f97 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #3 Skrevet 26. november 2023 Supert, takk for svar! Skal snakke med arbeidsgiver i morgen Anonymkode: 45c73...3d7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 En kollega av meg delte den ulønna permen opp i flere små bolker gjennom permisjonen for å ikke miste rettigheter. En kan fortsatt bli syk og bli sykemeldt i permisjon så rettighetene er jo fine å ha 😊 Anonymkode: 8f5a8...ac1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): En kollega av meg delte den ulønna permen opp i flere små bolker gjennom permisjonen for å ikke miste rettigheter. En kan fortsatt bli syk og bli sykemeldt i permisjon så rettighetene er jo fine å ha 😊 Anonymkode: 8f5a8...ac1 Det gjorde jeg også. Tok en uke her og noen dager der. Så jeg var aldri mer enn 1,5 uke ulønnet i perioden. Hadde rettighetene mine hele veien. Du bør vurdere det samme, hva om du blir så syk i den ulønnede delen at du ikke klarer å ta deg av babyen og partneren din trenger å overta permisjonen. Anonymkode: 50c36...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå