Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en mann som ser veldig mye på tv. Hver eneste dag så ses det på tv, det er stort sett reality og underholdningsprogrammer og noe serier. Jeg har uttrykt flere ganger at jeg synes det blir mye, og at jeg savner å prate sammen og høre på musikk.

nå har det blitt sånn at jeg noen ganger kjenner et sinne inni meg når TV-en blir skrudd på. Spesielt hvis vi sitter og prater. Og at jeg har lyst til å knuse TV-en. Noen ganger tror faktisk at jeg at jeg kommer til å gjøre det.

noen som kjenner seg igjen? Jeg gidder seriøst ikke mer!

Anonymkode: 861f3...c61

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si opp alle abonnement. 

Anonymkode: 9e3f1...272

Skrevet

Har dere barn og har dere noen reelle alternativer til det å se på TV? Å sitte og prate er veldig kjedelig for de fleste. Musikk kan du ha på ørene. Man kan fint småprate hvis man ser på TV bare to stykker sammen også. Hvis man skal prate om noe alvorlig må selvsagt TV-en av, men ellers syns jeg det er du som er vrang her. Hvis dere bare er hjemme og egentlig ikke har noe å gjøre eller finne på, så er det for de fleste mest behagelig å sitte på sofaen og se på TV. Det hadde vært noe annet om han avlyste planer eller nektet å bli med på ting til fordel for TV-en, men her høres det jo ut som om dere rett og slett har det veldig kjedelig og han trenger noe å underholde seg med.

Anonymkode: 40a0f...232

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har dere barn og har dere noen reelle alternativer til det å se på TV? Å sitte og prate er veldig kjedelig for de fleste. Musikk kan du ha på ørene. Man kan fint småprate hvis man ser på TV bare to stykker sammen også. Hvis man skal prate om noe alvorlig må selvsagt TV-en av, men ellers syns jeg det er du som er vrang her. Hvis dere bare er hjemme og egentlig ikke har noe å gjøre eller finne på, så er det for de fleste mest behagelig å sitte på sofaen og se på TV. Det hadde vært noe annet om han avlyste planer eller nektet å bli med på ting til fordel for TV-en, men her høres det jo ut som om dere rett og slett har det veldig kjedelig og han trenger noe å underholde seg med.

Anonymkode: 40a0f...232

Jeg kjeder meg i hvert fall. Lite som er mer kjedelig enn å se på tv dag ut og dag inn, er mitt synspunkt. Men skjønner, det er bare meg som er vrang. Jeg får pleie mine egne interesser, så kan han se på tv, så får vi håpe at det fortsatt er noe liv i forholdet om 5 år.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg kjeder meg i hvert fall. Lite som er mer kjedelig enn å se på tv dag ut og dag inn, er mitt synspunkt. Men skjønner, det er bare meg som er vrang. Jeg får pleie mine egne interesser, så kan han se på tv, så får vi håpe at det fortsatt er noe liv i forholdet om 5 år.

Passiv-aggressiv much??

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Sett TVen i et annet rom en stua så får du skille mellom tv tid og prate/gjøre andre ting tid. 

Anonymkode: 18013...0fc

• Liker 1
Skrevet

Hadde det. Det eneste han ville gjøre var å spise og se på tv når han ikke jobbet. Veldig glad det ble slutt.

Anonymkode: 4f33c...855

Skrevet

Å se mye på tv er én ting. Vi ser begge mye på tv. Jeg elsker serier og ser mye for meg selv, men vi ser også noe sammen. Det verste er at egentlig ser vi ting sammen på tv kun av plikt. Hadde begge kunnet velge hva vi selv ville sett på alltid, så hadde vi ALDRI sett noe sammen. Han ser på streamere og YouTube  (!) ,jeg ser mest på fantasyfilmer og serier. (Vi er over 40...)

Anonymkode: 10cd8...cfe

Skrevet

En ting er å se på tv når man ikke har annet å gjøre på. Men om det går utover andre aktiviteter og ting dere gjør sammen er det et problem. Fremstår for meg som om det eneste dere gjør sammen hjemme er å se på TV. Det kan jeg godt forstå at du er lei og at du synes det er kjedelig. Hadde mistet gnisten jeg også

Anonymkode: ad9ef...049

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det ar du kjeder deg er ditt problem. Finn på noe, les en bok, skaff deg en hobby. Han er ikke ansvarlig for å underholde deg.

Anonymkode: f9c58...72e

Gjest Mannonym20
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 22.14):

Noen som har en mann som ser veldig mye på tv. Hver eneste dag så ses det på tv, det er stort sett reality og underholdningsprogrammer og noe serier. Jeg har uttrykt flere ganger at jeg synes det blir mye, og at jeg savner å prate sammen og høre på musikk.

nå har det blitt sånn at jeg noen ganger kjenner et sinne inni meg når TV-en blir skrudd på. Spesielt hvis vi sitter og prater. Og at jeg har lyst til å knuse TV-en. Noen ganger tror faktisk at jeg at jeg kommer til å gjøre det.

noen som kjenner seg igjen? Jeg gidder seriøst ikke mer!

Det er ikke unormalt at TVen står på i de fleste familier hver dag. Og så sier du jo også at dere snakker sammen. Jeg skjønner godt at han av og til også ser seg ferdig med samtalen og vil se litt på tv. Rimelig spesielt å knuse tven forresten. Kjæresten din har ikke gjort noe galt, men du har skyhøye forventninger og muligens innestengt aggresjon som det må jobbes med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 0.46):

Å se mye på tv er én ting. Vi ser begge mye på tv. Jeg elsker serier og ser mye for meg selv, men vi ser også noe sammen. Det verste er at egentlig ser vi ting sammen på tv kun av plikt. Hadde begge kunnet velge hva vi selv ville sett på alltid, så hadde vi ALDRI sett noe sammen. Han ser på streamere og YouTube  (!) ,jeg ser mest på fantasyfilmer og serier. (Vi er over 40...)

Anonymkode: 10cd8...cfe

Vi ser ikke lineær TV, ser aldri noe sammen, kun Dagsrevyen. Han liker sport og å lese bøker, jeg liker dokumentarer og en og annen film/serie. Hvert vårt nettbrett. Der har jeg også bøkene mine. Begge leser aviser både på papir og nett.

Det går fint an å kombinere med samtaler. 

Det verste er sport på TV fra morgen til kveld hele helgen som mine venninner plages med nå i vintersesongen.

Anonymkode: 81fa2...61c

Skrevet

Hvis alternativet til å se på tv kun er å prate eller høre på musikk, så hadde jeg og valgt tv’n. Mye fordi jeg og mannen prater jo sammen når det gjøres andre ting i huset, matlaging og spising, leggetid osv. Musikk er vi totalt forskjellige på, så det utgår. Men vi kan fint gjøre andre aktiviteter, gå på kino, ut og spise, dra på en aktivitet vi begge liker. Ser en del på tv, men da serier vi begge liker, som vi fint kan prate sammen mens vi ser om det skulle være. Ser vi på noe den andre ikke vil, så finner den andre på noe annet, ev foreslår en aktivitet begge liker. 

Anonymkode: 121b8...cf0

Skrevet

Det må være lov å ha egne hobbyer og interesser i et parforhold. 

Men man må jo også være enige om hvor mye tid man skal bruke sammen, og hvordan felles oppholdsrom skal brukes. 

Mannen min er også veldig glad i å se på tv. Det er ikke ok for meg å nekte ham det. Jeg har mine egne hobbyer, og jeg hadde mildt sagt ikke likt om han skulle nekte meg dem fordi han ville "Prate om følelser". 

Men vi har fast tid hver kveld hvor vi er sammen. Ingen av oss hadde syntes det var ok om "tid sammen" ikke var noe vi begge likte - som at jeg måtte dele oppmerksomheten med tv'en, eller han måtte rope over lyden av symaskinen min. 

Anonymkode: 519fb...fcc

Skrevet

Veldig turn off med tv-slaver altså. Det er liksom laveste form for bedøvelse. Jeg hadde ikke orka å leve i den lyden heller. Skjønner godt du blir lei! 

Anonymkode: 995bc...fe5

Skrevet

Hvorfor ikke finne en felles aktivitet dere kan pleie forholdet? Å bare prate er litt monotont i lengden.

Her prater vi rundt maten. Er det større ting som må planlegges å setter vi av litt tid til det. Ellers har vi mange aktiviteter sammen med barna som gir oss masse tid sammen.

Og vi ser begge mye på tv. Men sjeldent sammen. Kjeder du deg må du være selvstendig nok til å finne på noe selv. 

Skrevet

Kanskje vil han innerst inne ha sex, tenkt på det?

Anonymkode: e88b7...363

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje vil han innerst inne ha sex, tenkt på det?

Anonymkode: e88b7...363

Burde han da ikke gjort noe med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...