AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Husker fra min egen barndom at vi var på ferie i Usa flere ganger med en dollar på 5-6. Kunne kjøpte sko fra Nike og klær fra Victorias Secret for bare småpenger. Har små barn selv nå og kan bare drømme om å ta med de til Usa. Langt utenfor vårt budsjett nå. Tror dere noen sinne vi vil se at kronen styrker seg så mye mot dollaren igjen? Eller er dette bare gode minner å ta med oss inn i fremtiden? Hva må skje de neste årene for å kunne oppleve dette igjen? Anonymkode: e151d...f8c
Silvia515 Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Det hadde vært fantastisk om Dollaren kom "tilbake" til 5-tallet 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 Hvis analytikerne i Deutsche Bank får rett, kommer iallfall dollaren til å bli vesentlig billigere for oss om noen år, selv om den nok ikke kommer helt ned på femtallet igjen https://www.finansavisen.no/makro/2023/11/24/8063039/storbank-varsler-knallsterk-krone?zephr_sso_ott=9NEK75 Anonymkode: 667d9...6f2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 https://www.nettavisen.no/okonomi/storbank-varsler-knallsterk-krone/s/5-95-1476045 denne lenken er ikke bak betalingsmur 😊 Anonymkode: 667d9...6f2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 5 kroner for 1 USD var aldri noen normalsituasjon og neppe noe vi kommer til å se igjen. Perioden hvor dollaren lå på rundt fem kroner var ikke spesielt lang. Anonymkode: 3d164...8d3 1
Pippi Lotta Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 Leste nydelig et intervju med en eller annen økonomi professor. Han sa at noe av grunden til at kronen er så svak var at vi fikk mindre investorer fra utlandet når olje ble mindre populært å investere i. Det er jo et problem som bare vill bli støre med tiden, så jeg ble litt pessimistisk... Men bra å lese at det finnes noen som er mer positive også.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 Nei, Norge har ingen framtid. Anonymkode: 0c742...a91
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #8 Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Husker fra min egen barndom at vi var på ferie i Usa flere ganger med en dollar på 5-6. Kunne kjøpte sko fra Nike og klær fra Victorias Secret for bare småpenger. Har små barn selv nå og kan bare drømme om å ta med de til Usa. Langt utenfor vårt budsjett nå. Tror dere noen sinne vi vil se at kronen styrker seg så mye mot dollaren igjen? Eller er dette bare gode minner å ta med oss inn i fremtiden? Hva må skje de neste årene for å kunne oppleve dette igjen? Anonymkode: e151d...f8c Når var dette? Jeg husker den var nede i 5 en sommer, 2005 eller 2006? Husk at de tingene du nevner var mye dyrere og kjøpe i Norge kontra usa før nettbestilling uansett. Altså, det har blitt billigere i Norge. Jeg tror det vil stabilisere seg til rundt 9 igjen, men 5.. mulig du er mye eldre enn meg, men jeg opplevde det bare en sommer og da var det sånn bare noen måneder. Det er jo selvsagt mulig at usa går på en smell igjen. Anonymkode: 26a09...1bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå