Gå til innhold

Tror dere dollaren vil bli på 5 igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker fra min egen barndom at vi var på ferie i Usa flere ganger med en dollar på 5-6. Kunne kjøpte sko fra Nike og klær fra Victorias Secret for bare småpenger.

Har små barn selv nå og kan bare drømme om å ta med de til Usa. Langt utenfor vårt budsjett nå. Tror dere noen sinne vi vil se at kronen styrker seg så mye mot dollaren igjen? Eller er dette bare gode minner å ta med oss inn i fremtiden? Hva må skje de neste årene for å kunne oppleve dette igjen?

Anonymkode: e151d...f8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde vært fantastisk om Dollaren kom "tilbake" til 5-tallet :)

• Liker 2
Skrevet

5 kroner for 1 USD var aldri noen normalsituasjon og neppe noe vi kommer til å se igjen. Perioden hvor dollaren lå på rundt fem kroner var ikke spesielt lang.

Anonymkode: 3d164...8d3

• Liker 1
Skrevet

Leste nydelig et intervju med en eller annen økonomi professor. Han sa at noe av grunden til at kronen er så svak var at vi fikk mindre investorer fra utlandet når olje ble mindre populært å investere i. Det er jo et problem som bare vill bli støre med tiden, så jeg ble litt pessimistisk... Men bra å lese at det finnes noen som er mer positive også.

Skrevet

Nei, Norge har ingen framtid.

Anonymkode: 0c742...a91

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Husker fra min egen barndom at vi var på ferie i Usa flere ganger med en dollar på 5-6. Kunne kjøpte sko fra Nike og klær fra Victorias Secret for bare småpenger.

Har små barn selv nå og kan bare drømme om å ta med de til Usa. Langt utenfor vårt budsjett nå. Tror dere noen sinne vi vil se at kronen styrker seg så mye mot dollaren igjen? Eller er dette bare gode minner å ta med oss inn i fremtiden? Hva må skje de neste årene for å kunne oppleve dette igjen?

Anonymkode: e151d...f8c

Når var dette? Jeg husker den var nede i 5 en sommer, 2005 eller 2006? 
Husk at de tingene du nevner var mye dyrere og kjøpe i Norge kontra usa før nettbestilling uansett. Altså, det har blitt billigere i Norge. Jeg tror det vil stabilisere seg til rundt 9 igjen, men 5.. mulig du er mye eldre enn meg, men jeg opplevde det bare en sommer og da var det sånn bare noen måneder. Det er jo selvsagt mulig at usa går på en smell igjen. 

Anonymkode: 26a09...1bc

Skrevet

Nei !

Anonymkode: 2a580...670

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...