AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Skrevet 25. november 2023 Er det tryggt for 2 venniner å reise til Spania, alicante? Jeg og bestevennina mi tenker å reise til Spania alicante i desember! Fortalte dette hjemme og fikk helt uforventet reaksjon! Mor og søster sin reaksjon var veldig ekstrem. Søster snakker om 2 jenter som ble kindpapa da de reiste sammen pga humantrafiicing. Så hun mener det er farlig pga humantraficing Og mamma er også redd for at vi blir lurt osv. hun er redd det oppstår problemer mens jeg er bortreist. Så hun har ikke problem med at jeg reiser, hun sier gjerne reis Nederland (for det er nærme og hun føler d er trygger) men veldig imot Spania. Jeg kjenner jeg ble litt redd av å høre dette, så måtte skrive inlegg for å høre om hvor vanlig det er at ting skjer? Når det er sagt så fester/drikker ikke jeg og vennina mi. Så vi er nok tilbake i hotellet før det blir mørkt! Så skal vi være ute på dagtid bare, strander, spising, shopping osv. Anonymkode: 7e76b...ca2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Skrevet 25. november 2023 Ikke gå hjem alene igjennom små bakgater osv. Gå der det er mye folk. Pass på drinkene. Men ikke forvent at det er spesielt varmt.....vært der nettopp og var heldig men overskyet og 15 gr er ganske kaldt. Ikke strandvær. Anonymkode: b9e8d...510 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Skrevet 25. november 2023 Alicante er en trygg by, men hvorfor dra dit i desember? Det er ikke så varmt der da. Anonymkode: 02a89...3aa 11
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Skrevet 25. november 2023 Jeg og en venninne var der for noen år siden. Så lenge man holder seg blant folk så tenker jeg det er helt trygt. Anonymkode: 5b960...bce 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alicante er en trygg by, men hvorfor dra dit i desember? Det er ikke så varmt der da. Anonymkode: 02a89...3aa Er ikke det 18-20 grader der? Det er jo varmt nok til å bade? Anonymkode: 7e76b...ca2
Phoenix Heart Skrevet 25. november 2023 #6 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke det 18-20 grader der? Det er jo varmt nok til å bade? Anonymkode: 7e76b...ca2 Nei, 14
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #7 Skrevet 25. november 2023 Jeg jobbet på solkysten i Spania en stund. Alle mine mannlige kolleger fikk streng beskjed om å aldri la noen av deres kvinnelige kolleger dra hjem alene fra byen, selv i taxi. Jeg fikk altså ikke ta taxi hjem alene selv om jeg ønsker det. Minst én mannlig kollega ble med i bilen, og ventet utenfor til jeg var trygg inne. To kvinner hadde nylig blitt voldtatt og drept under en bru i området, så mulig det hadde noe med det å gjøre. Men regelen om å aldri la en kvinnelig kollega ta taxi hjem alene var svært streng og hadde vært en regel i mange år. Det er dog ganske så trygt så lenge man ikke er ute og drikker til langt på natt. Dra dit og kos dere, men ikke bli så fulle at dere mister hverandre. Jeg ble dopa i Barcelona og ble heldigvis reddet av en britisk mann, men aldri igjen vil jeg la meg selv bli så sårbar. Det er trygt så lenge dere tar vanlige forhåndsregler og ikke er ute til langt på natt ☺️ Anonymkode: 3bb63...f5c 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #8 Skrevet 25. november 2023 Hvor unge er dere? Anonymkode: fb629...747 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #9 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke det 18-20 grader der? Det er jo varmt nok til å bade? Anonymkode: 7e76b...ca2 Var 16 grader der her om dagen så det er ikke så varmt der i desember. Anonymkode: fb629...747 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #10 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg jobbet på solkysten i Spania en stund. Alle mine mannlige kolleger fikk streng beskjed om å aldri la noen av deres kvinnelige kolleger dra hjem alene fra byen, selv i taxi. Jeg fikk altså ikke ta taxi hjem alene selv om jeg ønsker det. Minst én mannlig kollega ble med i bilen, og ventet utenfor til jeg var trygg inne. To kvinner hadde nylig blitt voldtatt og drept under en bru i området, så mulig det hadde noe med det å gjøre. Men regelen om å aldri la en kvinnelig kollega ta taxi hjem alene var svært streng og hadde vært en regel i mange år. Det er dog ganske så trygt så lenge man ikke er ute og drikker til langt på natt. Dra dit og kos dere, men ikke bli så fulle at dere mister hverandre. Jeg ble dopa i Barcelona og ble heldigvis reddet av en britisk mann, men aldri igjen vil jeg la meg selv bli så sårbar. Det er trygt så lenge dere tar vanlige forhåndsregler og ikke er ute til langt på natt ☺️ Anonymkode: 3bb63...f5c Oi, det høres skummel ut. er d ikke tryggt å ta taxi alene for damer der da? Voldtatt og drept, høres brutalt ut Det er det jeg nevnte. Vi fester ikke, Vi reiser kun for mat/Strand/shopping og ferie. er sikkert inne før det er mørkt. Anonymkode: 7e76b...ca2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #11 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor unge er dere? Anonymkode: fb629...747 23 Anonymkode: 7e76b...ca2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #12 Skrevet 25. november 2023 Sjansen er nok mindre for å bli kidnappet enn for å snuble i fillerya hjemme. Man kan jo tenke over hvor mange hundre nordmenn som reiser ned dit hver dag og hvor ofte man hører at noen av dem er kidnappet. Og ellers bare følge sunn fornuft som ellers. Anonymkode: 91b2b...734 8 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #13 Skrevet 25. november 2023 Just now, AnonymBruker said: 23 Anonymkode: 7e76b...ca2 Bor dere fortsatt hjemme? Foreldrene har jo ikke noe å si for hvor dere reiser i den alderen. Anonymkode: 91b2b...734 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #14 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var 16 grader der her om dagen så det er ikke så varmt der i desember. Anonymkode: fb629...747 Men er ikke det opp og ned? Alt fra 16-20? Og du mener det ikke er mulig å bade da? så på tiktok videoer fra desember ifjord og det så varmt ut. Folk gikk med t skjorter og bada Anonymkode: 7e76b...ca2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #15 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor dere fortsatt hjemme? Foreldrene har jo ikke noe å si for hvor dere reiser i den alderen. Anonymkode: 91b2b...734 Begge bor hjemme, er derfor foreldre bestemmer. Får jo lov tilsutt. Men må kunne bevise det er tryggt. Derfor jeg spør dere hva deres erfaring er Anonymkode: 7e76b...ca2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #16 Skrevet 25. november 2023 Sikkerhet er nå en ting. Men det er lavsesong. Kaldt i lufta og skikkelig kaldt i sjøen. Anonymkode: f6446...160 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #17 Skrevet 25. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Begge bor hjemme, er derfor foreldre bestemmer. Får jo lov tilsutt. Men må kunne bevise det er tryggt. Derfor jeg spør dere hva deres erfaring er Anonymkode: 7e76b...ca2 De bestemmer ikke selv om de i praksis kan si at hvis dere drar må dere flytte. Men høres ut som dere burde gjort det hvis dere fortsatt har så kontrollerende mødre. Anonymkode: 91b2b...734 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #18 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sikkerhet er nå en ting. Men det er lavsesong. Kaldt i lufta og skikkelig kaldt i sjøen. Anonymkode: f6446...160 Trodde det var varmt? Så på tiktok videoer av både nå og ifjord desember. Folk bruker t skjorter og bader..? Anonymkode: 7e76b...ca2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #19 Skrevet 25. november 2023 Da jeg var 21 backpacket jeg gjennom Asia... tror en uke i Spania skal gå fint altså. Anonymkode: 74397...966 13
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #20 Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): 23 Anonymkode: 7e76b...ca2 Da er det jo ikke noe problem. Anonymkode: fb629...747 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå