Gå til innhold

Får man kjøpt en god kjøkkenkniv uten å bruke tusenvis av kroner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle kjøpe en god kniv til en nevø som flytter hjemmefra etter jul, men da jeg kom i butikken og så prisene måtte jeg bare snu før jeg fikk pusteproblemer. Var jeg uheldig og gikk i feil butikk (Jernia), eller er prisene virkelig så ille? Nå tør jeg ikke google priser 🙈🤣

Finnes det noen merker som er rimeligere, men som fortsatt er av god kvalitet? 

Anonymkode: 17f88...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker min Victorinox kokkekniv. Brukt den omtrent daglig i 9 år. Er på salg nå for 500kr på Jernia. 

Anonymkode: adde8...6c3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg elsker min Victorinox kokkekniv. Brukt den omtrent daglig i 9 år. Er på salg nå for 500kr på Jernia. 

Anonymkode: adde8...6c3

Dette er en god kokkekniv. Jernia pleier å ha tilbud på et sett før jul. 

Anonymkode: c9df7...9f9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Victorinox de er fantastiske allsidige og billige (til og være gode kniver. Jeg er kokk å bruker de både hjemme  og på jobb. Ene kokkekniven som jeg bruker hjemme har jeg hatt i 18 år nå.

Anonymkode: 232d6...df8

• Liker 5
Skrevet

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: 2267c...11c

Skrevet

Vi har en kjempedyr japansk kokkekniv og kan med hånden på hjertet si at den er ikke så veldig mye bedre enn knivene vi har fra ikea. MEN vi behandler knivene våre godt. Vi har hatt dem i 5 år nå. Ikke en gang har de vært i oppvaskmaskinen og de slipes regelmessig. 

Anonymkode: 7a49b...151

Skrevet

Jeg har denne fra Ikea https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-365-gronnsakskniv-rustfritt-stal-70287937/

Står at det er grønnsakskniv, men jeg bruker den til både kjøtt og grønnsaker. Hatt den i mange år også, for det er mange år siden jeg bodde i en by med Ikea. Har kjøpt/prøvd andre kniver innimellom, men Ikea-kniven er favoritten😊

Anonymkode: 559d5...125

Skrevet

Mac er på tilbud på Kitch nå, veldig gode kniver! Kokkeniv eller universalkniv ville jeg kjøpt, har begge selv og har hatt de i mange år.

Tips! Kjøp en knivsliper også! Fiskars sine er rimelige, og passer til Mac (ikke alle kniver passer alle slike slipere)

Anonymkode: 8a90d...c80

Skrevet

Ja har kjøpt på Jula og er veldig fornøyd av typen menuett om jeg ikke husker feil samt anerkjente Fiskars 

Skrevet

Har flere Victorinox -kniver som jeg har hatt i over 30 år. Passer på å behandle de forsiktig. Tar de aldri i oppvaskmaskinen og tørker de med en gang jeg har vasket dem. Sliper de opp og skjerper de med jevne mellomrom.
Denne er en god allround kniv: https://www.jernia.no/kjøkkenutstyr/kjøkkenkniver-og-tilbehør/kokkekniv/victorinox-kokkekniv-22cm/p/14230213?_gl=1*1wjx072*_up*MQ..*_ga*MTgzMDY2NDA4OC4xNzAxMDcyNzMy*_ga_33FJ6Z6EJN*MTcwMTA3MjczMS4xLjAuMTcwMTA3Mjc0NC4wLjAuMA..

Skrevet

Du kan også kjøpe fra en proffleverandør som f.eks. Culina:  https://privat.culina.no/?gid=559 

Da er du trygg på at kvaliteten tilsvarer prisen. (De har også fysiske butikker i noen byer hvis du vil se).

Skrevet

Ser at noen andre har allerede anbefalt de, men skulle også nevne Mac. Greia med kniver er jo at de må slipes jevnlig. Enhver veldig bra kniv kommer ikke til å være så bra i bruk etter tid, uten å slippes. Så tipset er jo å bli litt som Helstrøm, som går alltid på besøk til folk med egen knivsliper /slipestål. Fordi han er så vant til at "alle" har sløve kniver.  

Anonymkode: 46b0d...3f7

Skrevet
spinner skrev (25 minutter siden):

Du kan også kjøpe fra en proffleverandør som f.eks. Culina:  https://privat.culina.no/?gid=559 

Da er du trygg på at kvaliteten tilsvarer prisen. (De har også fysiske butikker i noen byer hvis du vil se).

Jeg ville også anbefale Culina. Har hatt min i 20 år etter at jeg fikk den i julegave av en restaurant jeg jobbet. Har stort sett ulike japanske kokkekniver nå, men Culina-kniven er fortsatt med oss. Victorinox er også kurante kniver til en god pris, men vil fortsatt anbefale Culina foran disse. 

Skrevet

Ja det gjør du, Victorinox kokkekniver er det beste du får for pengene dine, svært mange kokker sverger til dem. Uten tvil det beste du får under 1000kr og skyhøy kvalitet

Anonymkode: ff7d6...2dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...