Gå til innhold

Er Desember siste renteheving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere? 

Anonymkode: 2684a...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min egen økonomi håper jeg det, men for Norges økonomi og fremtiden håper jeg det kommer flere i 2024. Noe drastisk må gjøres for å styrke krona igjen. 

Anonymkode: 3abcc...70c

• Liker 4
Skrevet

Det spørs hvor mye penger folk bruker framover.  Hvis vi bruker mye penger på julehandelen og svir kredittkortene våre godt, så tror jeg Norges Bank hever renten ytterligere med 0,25%  i februar.  Inflasjonen er fortsatt for høy.  Norges Banks mål er 2%.  Det er langt unna enda.  

Jeg tror heller ikke på rentenedgang i 2025.  Tror styringsrenten vil ligge på 4,5-4,75% i hele 2025.  

• Liker 1
Skrevet

Håper det! Inflasjonen  må ned.

Anonymkode: 54142...870

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For min egen økonomi håper jeg det, men for Norges økonomi og fremtiden håper jeg det kommer flere i 2024. Noe drastisk må gjøres for å styrke krona igjen. 

Håper jeg IKKE skulle det stå. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva tror dere? 

Anonymkode: 2684a...6b6

Er redd det ikke blir bedre økonomisk før vi får ny Regjering om ca to år

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Håper jeg IKKE skulle det stå. 😅

For din egen økonomi håper du altså IKKE at renteøkningen i desember blir den siste, men for Norges økonomi håper du heller ikke at det blir den siste? 😉

Anonymkode: 88793...4f0

Skrevet

Nei, jeg regner med bedriftene må ta inn strømpris, renteøkninger og økte lønninger i prisstigning så da blir det vel mer inflasjon og høyere renter.

Nå kan det være de snur litt på målene og da vil alt endre seg.

Skrevet

Kommer vel mye an på hva LO og co finner på til våren også. De raser jo allerede mot Norges Bank og tror det blir lavere rente av høyere lønnsoppgjør...

Anonymkode: 0123a...1b6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer vel mye an på hva LO og co finner på til våren også. De raser jo allerede mot Norges Bank og tror det blir lavere rente av høyere lønnsoppgjør...

Anonymkode: 0123a...1b6

Dette er jo en av grunnene til høyre renter allerede, at det ligger en forventning om høye lønnsoppgjør. Dette er tatt med i beregningen når de har satt opp renten.

• Liker 2
Skrevet

Det håper jeg og ber til Gud om hvertfall.....

Anonymkode: e7517...469

• Nyttig 1
Skrevet

Det som bekymrer meg er verdien på den Norske krona! 
Tar heller 10 renteøkninger til

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper ikke det er den siste.

Anonymkode: e0449...a71

Skrevet

Det er helt uansvarlig å ikke øke renta. Vi må hvertfall ha 3 rentehevinger til, selv det er neppe nok. Vi burde ligge på 6% for å ikke tape til dollaren.

Anonymkode: 7fba9...1fd

• Liker 1
Gjest Himalaila
Skrevet

Jeg synes det er litt ute av kontroll. Men om jeg må tippe må vi opp i 5.5 - 7.5%. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det håper jeg og ber til Gud om hvertfall.....

Anonymkode: e7517...469

Han burde ærlig talt være opptatt på andre hold.

Anonymkode: 0d373...f29

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det blir den siste. Jeg er ganske sikker på at de kommer til å øke flere ganger til neste år også. Forhåpentligvis når vi rentetoppen en gang neste høst. 

Anonymkode: be193...da4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For din egen økonomi håper du altså IKKE at renteøkningen i desember blir den siste, men for Norges økonomi håper du heller ikke at det blir den siste? 😉

Anonymkode: 88793...4f0

Hvis du gidder å lese kan du se at jeg rettet på kommentaren før du kommenterte :) 

• Liker 1
Skrevet
Silvia515 skrev (2 timer siden):

Er redd det ikke blir bedre økonomisk før vi får ny Regjering om ca to år

Hvilken regjering vi har spiller ingen rolle.  Inflasjon kommer utenifra og fra det som skjer i verden.  Følg heller med på hva som skjer i USA, for det er hva som bestemmer hvordan vår økonomi blir.  Når FED, USAs Norges Bank, regulerer renten, så hopper vi etter.  Det er fordi USA er verdens største økonomi.  Det er dollar som "ruler".  
Norges Bank har kun 1 mandat, og det er å bekjempe inflasjonen.  Evt. nød og økonomiske problemer i befolkningen er et politisk problem, og det må behandles av regjeringen.  F.eks. med tiltak som strømstøtte, lavere barnehagepriser, bostøtte, økte satser for de svakest o.l.  

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer nok til å vare godt ut i 2025 men heving av rentene. Bra for AS Norge, mindre bra for de som sliter . 

Anonymkode: cf967...048

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...