AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Del Skrevet 25. november 2023 Hei! Hunden min har hatt diaré og løs mage i 6 dager nå. Bløt avføring, bæsjer ofte, kommer mye lyder (fising). Vi ringte dyrlegen første dag, hen sa gi kokt ris i noen dager og ring på nytt I slutten av uka om det ikke blir bedre. Det ble ikke bedre så vi fikk time hos dyrlegen på torsdag. Der fikk vi paste og 2 tyggetabletter, samt ormekur. Fått 3 x 2ml med paste torsdag og fredag, pluss 1x2ml i dag. Fikk begge tyggetablettene på torsdag med 12 timers mellomrom. Ormekur fikk hunden også i dag. Det er ikke tegn til bedring, han har fortsatt hyppige dobesøk, bløt avføring og i dag var den i tillegg veldig slimete. Ellers er allmenntilstanden tilnærmet vanlig - hunden er slapp/blir fort sliten, men har ikke feber, har fortsatt god matlyst og "humøret" er som normalt. Fatter ikke hva som er galt og det gjør vondt i mammahjertet😩 Svært usikker på om vi bør avvente med å oppsøke dyrlegen igjen til mandag om det ikke blir bedre i løpet av morgendagen eller bare ringe akutt linja i morgen? 😩 Anonymkode: 0cbb3...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 25. november 2023 #2 Del Skrevet 25. november 2023 Har du forsikring der du kan ringe veterinæren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #3 Del Skrevet 25. november 2023 Sofakona skrev (34 minutter siden): Har du forsikring der du kan ringe veterinæren? Ser ikke det i avtaledokumentet til tryg, men skal ringe å spørre de om det i morgen i så fall, takk for tips. Anonymkode: 0cbb3...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #4 Del Skrevet 25. november 2023 Du kan også høre med firstvet, en veterinærtjeneste på nett. Noen forsikringer har også dette slik at du kan bruke tjenesten gratis 1-3 ganger. Gi skånekost, gjerne lite mat flere ganger om dagen. (Google skånekost, kommer opp masse eksempler da) slim og blod er vanlig ved langvarig diaré og trenger ikke nødvendigvis være farlig, det kommer rett og slett av at tarmen er irritert. Så lenge hunden drikker og spiser bør det gå greit til over helgen! Tar litt tid å stabilisere magen. Anonymkode: 6b215...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #5 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser ikke det i avtaledokumentet til tryg, men skal ringe å spørre de om det i morgen i så fall, takk for tips. Anonymkode: 0cbb3...755 De fleste forsikringer har en avtale med First Vet. Det er en app hvor man får gratis konsultasjon med en dyrlege. For de som har forsikring hos agriva, er det agriva vet guide som gjelder. Om allmenntilstanden er grei og han fortsatt er gira på mat, ville jeg ikke vært så veldig bekymret. Ikke gi han bein eller andre ting frem mot timen Anonymkode: 88ccd...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #6 Del Skrevet 25. november 2023 Det viktigste er at han drikker og at han har bra allmenntilstand Om han ikke drikker, kan han bli dehydrert fort, og om allmenntilstanden blir dårlig og han blir veldig slapp, så bør dere dra til veterinær. Det er mange som blir syke om høsten, muligens pga bakterier i jord/vann ute i følge en veterinær jeg snakket med. Om hunden blir veldig slapp og får feber kan det være nødvendig med innleggelse en natt eller så, men ellers går det over av seg selv. Gi skånekost og fortsett med det en stund etter at hunden er frisk. Anonymkode: 94a9e...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #7 Del Skrevet 26. november 2023 i tillegg til kokt ris-ta med litt vann også (det er stivelse i det - bruk ris som koker i 15-20 min) - kokt fisk -sei el torsk. - når det blir bedre for gradvis med normalt for. - hvis ikke bedring bruk paste (sprøyte). og Royal canin gastrotestinal. Anonymkode: acc5a...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Del Skrevet 28. november 2023 Jeg bruker alltid zoolac og canikur ved første tegn til diaré . Dyrlegen sier kjør på, og at det aldri kan bli for mye. Etter såpass lang tid ville jeg nok levert en avf prøve til analyse for å se om det er noen bakterier som trenger antibiotika. Anonymkode: 61b13...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå