Gå til innhold

Hvorfor er det så uvanlig med bidet i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo temmelig kostbart med sånn spyletoalett vel? 60-70000,-? Også.... det som spyles opp i rumpa må vel nødvendigvis dette ned på spylehullene??

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidé var jo vanlig på 80 tallet, men i dag vil ingen ha det. Spyledo er jo mye mer plassbesparende. 

Anonymkode: 31a9e...7f6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (Akkurat nå):

Det er jo temmelig kostbart med sånn spyletoalett vel? 60-70000,-? Også.... det som spyles opp i rumpa må vel nødvendigvis dette ned på spylehullene??

Nei da, det spyles i en bue. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei da, det spyles i en bue. 

Jeg har ingen tro på at det ikke kommer noe nedi hullene igjen. Som så spyles oppi nestemann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart. Har selv bidet hjemme

Hvis man får avføring på hånda si vasker man jo selvfølgelig den ordentlig med vann og såpe. Så det er litt rart at man ikke vasker baken sin og istedet bare gnir det med litt dopapir. At det er standarden.

kommer aldri til å gå tilbake til å bruke kun dopapir, æsj!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (2 minutter siden):

Jeg har ingen tro på at det ikke kommer noe nedi hullene igjen. Som så spyles oppi nestemann.

Deg om det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Com4t skrev (1 minutt siden):

Så det er litt rart at man ikke vasker baken sin og istedet bare gnir det med litt dopapir.

Man gnir det ikke litt, men tørker til det er rent, så er det engangskluter med vann og så er det tørking tørt til sist. Det blir rent hvis en vil. Jeg hadde aldri ønsket å ha spyledo. Jeg tror fullt og helt på vispens teori og det er en ekkel tanke. 

Anonymkode: 1725f...2ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Com4t skrev (4 minutter siden):

Veldig rart. Har selv bidet hjemme

Hvis man får avføring på hånda si vasker man jo selvfølgelig den ordentlig med vann og såpe. Så det er litt rart at man ikke vasker baken sin og istedet bare gnir det med litt dopapir. At det er standarden.

kommer aldri til å gå tilbake til å bruke kun dopapir, æsj!

Du får jo ikke bæsj utover rumpa når du bæsjer da

Anonymkode: 197a6...54c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får jo ikke bæsj utover rumpa når du bæsjer da

Anonymkode: 197a6...54c

Da har du aldri hatt noe annet enn normal avføring.

Anonymkode: 2aa2b...99e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spyletoalett og vil ikke ha noe annet, det er jo så enkelt som at man bruker papir ril "grovrengjøring" og så spyler, spyledysene sitter jo på en arm og spyler ikke rett opp, jeg forstår egentlig ikke at noen over her sier det tar så stor plass.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis så har folk for lite kunnskap om det, 100% sikre på at deres vaner MÅ være de beste - til den grad at de ikke engang ønsker å prøve bidét, og sier de visst veldig redde for å vaske rompa med hendene - håper de i det minste gjør det i dusjen 🙄

Ellers kan man faktisk også ha en spylekran festa på siden av doen og vaske med den - ingen "bæsj i spylehullene" da i alle fall. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (2 minutter siden):

Tydeligvis så har folk for lite kunnskap om det, 100% sikre på at deres vaner MÅ være de beste - til den grad at de ikke engang ønsker å prøve bidét, og sier de visst veldig redde for å vaske rompa med hendene - håper de i det minste gjør det i dusjen 🙄

Ellers kan man faktisk også ha en spylekran festa på siden av doen og vaske med den - ingen "bæsj i spylehullene" da i alle fall. 

Det har vel noe å gjøre med at mange ikke har plass til å sette inn i et bidet, eller ønsker å ta på seg den kostnaden? Noe annet er det om det er der når man kjøper stedet.

Og angående spylekran etc..... Ja, man kan sikker koble til hageslangen også, men tror mange ikke ser noe poeng i det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
visp skrev (4 minutter siden):

Det har vel noe å gjøre med at mange ikke har plass til å sette inn i et bidet, eller ønsker å ta på seg den kostnaden? Noe annet er det om det er der når man kjøper stedet.

Og angående spylekran etc..... Ja, man kan sikker koble til hageslangen også, men tror mange ikke ser noe poeng i det. 

Tror mange aldri har brukt en våtservietter på det de tror er en "ren" rumpe. Kan garantere at den servietter kommer ikke til å være like hvit som dopapiret var etter tørk. 

Tror mange faktisk kunne hatt både plass til spyledo og t.o.m. bildet, og i alle fall spylekran, men de bare mener hygienen deres er bra nok. Så kan man diskutere hva "bra nok" er. Man kan f.eks. fint bruke kun dopapir hele livet uten å få en infeksjon pga overflod av bakterier rundt rompa. Det er altså ikke FARLIG å kun bruke dopapir. Noen mener bra nok er så lenge man ikke har fartstriper. Andre mener at det er ikke bra nok hvis man kan lukte svett rompe fra personen som går forbi. 

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (2 minutter siden):

Tror mange aldri har brukt en våtservietter på det de tror er en "ren" rumpe. Kan garantere at den servietter kommer ikke til å være like hvit som dopapiret var etter tørk. 

Tror mange faktisk kunne hatt både plass til spyledo og t.o.m. bildet, og i alle fall spylekran, men de bare mener hygienen deres er bra nok. Så kan man diskutere hva "bra nok" er. Man kan f.eks. fint bruke kun dopapir hele livet uten å få en infeksjon pga overflod av bakterier rundt rompa. Det er altså ikke FARLIG å kun bruke dopapir. Noen mener bra nok er så lenge man ikke har fartstriper. Andre mener at det er ikke bra nok hvis man kan lukte svett rompe fra personen som går forbi. 

Og jeg mener at noen begynner å vise temmelig syke sider angående renslighet. Det er liksom ikke bra nok før man har brukt flaskebørste der bak. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (4 minutter siden):

Og jeg mener at noen begynner å vise temmelig syke sider angående renslighet. Det er liksom ikke bra nok før man har brukt flaskebørste der bak. 

Mener du at de som bruker bidet er redd for bakterier alle sammen, og usunt opptatt av renslighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke poenget.  Har jeg problemer med å tørke alt bruker jeg våtservietter og jeg dusjer 1-2 g daglig.  Lukter aldri av meg. Også ser det ut som om det blir litt sølete og skal man bruke et nytt håndkle hver dag etterpå?  Eget rumpehåndkle til alle i familien?   Hvordan virker det?

Anonymkode: 44088...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...