AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #1 Del Skrevet 25. november 2023 Hei! Jeg har veldig fast syklus, og har fått mens på dag 28 i flere måneder. Denne syklusen hadde jeg sen eggløsning (dag 18), jeg testet med el-tester. Betyr dette da at IKM også blir senere? Kanskje dumt spørsmål, men tar gjerne i mot innsikt/erfaringer:) Anonymkode: dbc6e...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #2 Del Skrevet 25. november 2023 Ja. Mens kommer 14 dager etter eggløsning, ca. Anonymkode: bf837...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 25. november 2023 #3 Del Skrevet 25. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei! Jeg har veldig fast syklus, og har fått mens på dag 28 i flere måneder. Denne syklusen hadde jeg sen eggløsning (dag 18), jeg testet med el-tester. Betyr dette da at IKM også blir senere? Kanskje dumt spørsmål, men tar gjerne i mot innsikt/erfaringer:) Anonymkode: dbc6e...63c Ja. Folikkelfasen (tiden fra mens til eggløsning) kan variere, mens lutealfasen hos de aller fleste er like lang hver måned. Noen har 14 dagers lutealfase, noen har 12 dager, noen har så kort som 10 dager. Det varierer fra kvinne til kvinne. For å bruke meg sjøl som eksempel: Jeg har som regel eggløsning mellom syklusdag 11 og syklusdag 18, vanligvis rundt dag 16, og min lutealfase er 11, en sjelden gang 12 dager lang. Det vil si at min syklus kan være så kort som 22 dager på det korteste, og så lang som 30 dager på det lengste. Som regel har jeg syklus på 27 dager. Endret 25. november 2023 av Lorieen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 25. november 2023 #4 Del Skrevet 25. november 2023 Ja.. mens blir da som regler like mange dager forskjøvet som EL - særlig om man har veldig regelmessig syklus. Det kan skje fra tid til annen at en syklus blir noe lengre enn normalen uten at det har noe å si for fremtidige sykluser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå